Autoglas
KREĆE UTRKA ZA KUPCE

Četvrta generacija Ford Focusa za povratak u vrh klase
Objavljeno 7. kolovoza, 2018.
S plavim ovalom na nosu Focus ne krije samo ambiciju ugroze poretka na vrhu prodaje, nego "namiguje" premium igračima
Otkako je 1998. godine umirovljenjem Escorta s prvom generacijom Focusa napravljen preokret, Ford ih je u Europi prodao gotovo sedam milijuna i više od 16 milijuna diljem svijeta. No, početak dvijetisućitih teško da će se ponoviti, u to vrijeme Ford je u Europi godišnje prodavao gotovo 550 tisuća Focusa. Globalna kriza iz 2009. teško se odrazila i na kompaktnu klasu gdje su prodajne brojka prepolovljene. Srećom, u posljednjih nekoliko godina brojke su se ustabilile, no na nešto iznad 220 tisuća novih Focusa. Stoga je za novu, četvrtu generaciju bilo potrebno smisliti ne samo novi automobil sa svim modernim konektivnim i sigurnosnim tehnologijama nego i novi pogled na kompaktnu klasu i kakvi u njoj trebaju automobili biti.
Međuosovinski razmak je dulji, a prevjesi kraći, tako da optički djeluje nešto manji, ali znatno dinamičniji. Fordovi dizajneri učinili su da svaki paket opreme nosi svoje posebnosti o kojima ovisi i karakter pojedinog modela. A razlikuju se po dizajnu branika, spojlera, maglenki i maske motora. Za početak se nude Focus Trend i Titanium, sportski Focus ST-Line, luksuzni Focus Vignale i njihov prvi kompaktni crossover Focus Active. Upravo je on najveća novost, s posebnim dizajnom, dodatnim oblogama lukova blatobrana, za 30 mm višom podnicom i raznim drugim detaljima. Kasnije će ponuda biti proširena sportskim verzijama ST i RS, a valja očekivati i hibrid.
Interijer je jednostavniji i moderniji s ravno upola manje prekidača nego prije i višom razinom ergonomije. Kako je rečeno, novi Focus osmišljen je s čovjekom u središtu svega (službeni naziv filozofije je Human-centric design). Kabina je prostranija, dok su materijali i završna obrada iznad onoga što smo naučili u ovoj klasi. Sad i stražnja vrata imaju jednake obloge kao i prednja, od fine i na dodir vrlo mekane plastike. Naglasak je stavljen na novi infotainment i naprednu sigurnosnu opremu, posebno na raznim sustavima pomoći vozaču. Od značajki za udobnost izdvojit ćemo FordPass Connect modem koji omogućuje povezanost u pokretu, bežični punjač, sustav SYNC 3 s 8“ dodirnim zaslonom i Bang Olufsen PLAY audiosustav.
Nova platforma C2 smanjila je masu za 55 do 90 kilograma, ovisno o verziji, a što se u vožnji i osjeti. To je ipak težina jedne odrasle osobe manje. Dolazi uz mogućnosti izbora načina vožnje te unaprijeđenim stražnjim ovjesom. On je pak multilink u snažnijim verzijama (benzinski 1,5 i dizelski 2,0 motor), dok slabije motorizirani modeli straga imaju torzionu osovinu.
Kako prije 20 godina, tako i danas, krasi ga dinamična vožnja, dodatno pojačana primjenom tehnologije stalnog nadzora amortizera koja pospješuje ublažavanje udaraca od neravnina na cesti. Upravljač je izravan, čitav upravljački sklop sjajno usklađen s ovjesom koji je ipak nijansu mekši nego prije, dok je na prezentaciji posebno naglašen kraći zaustavni put.
Novi Focus vratio je Ford u fokus zanimanja u kompaktnoj klasi, a sudeći prema viđenom i doživljenom, smiješi mu se dobar prodajni rezultat.
I jedna loša vijest za kraj, na hrvatsko tržište na žalost neće prije kraja ove godine.
Mato Pavličević
Od 85 do 182 KS
Uz opciju novog 1,5-litrenog EcoBoost benzinskog motora sa 150 i 182 KS dolazi optimizirana verzija izvrsnog 1,0-litrenog EcoBoosta, s 85, 100 i 125 KS. Novi 1,5 i 2,0-litreni dizelski motori EcoBlue razvijaju 95, 120 i 150 KS. Svi motori omogućuju do deset posto nižu potrošnju goriva, a novi inteligentni 8-stupanjski automatski mjenjač prilagođava obrasce mijenjanja brzina prema stilu vožnje. Tu su i nove tehnologije poput Stop&Go sustava, sustava prepoznavanja znakova ograničenja brzine i sustava pomoći zadržavanja u traku.
1998.

godine predstavljena je prva generacija Forda Focusa
16

milijuna Focusa prodao je Ford do danas u svijetu
Međuosovinski razmak je dulji, a prevjesi kraći, optički djeluje nešto manji, ali znatno dinamičniji