Autoglas
SUV

Novi Audi Q 3 sada je definitivno odrastao
Objavljeno 7. kolovoza, 2018.
Novi Q3 nudi pravu količinu prostora za zahtjevnu obitelj u pravom SUV obliku. Proizvodit će se u susjedstvu, u Győru, u Mađarskoj

Audi Q3 dosegnuo je pravu ravnotežu tijekom svojih popularnih sedam godina trajanja, koliko je već na cestama njegova prva generacija. Njegov posve novi nasljednik održava istu ravnotežu, uzimajući u obzir suvremeni Audijev dizajn, tehnologiju i povezivost. Potpuno je digitalna kabina koja uključuje Audi Virtual Cockpit i veliki MMI dodirni zaslon, kao i brojna infotainment rješenja koja povezuju kompaktni SUV sa svojom okolinom i širok raspon pomoći vozaču koje pružaju podršku pri parkiranju, u gradu i na dugim putovanjima.


Oštriji nabori i glatke linije vizualno distanciraju novi model od starog, ali i ostalih Audijevih SUV-ova. Karakteristična osmerokutna „single frame“ prednja maska ima osam okomitih letvica, a dodatni usisnici su u dnu i na rubovima branika. Tanka klinasta svjetla koriste LED tehnologiju u svim verzijama, a kao opcija nudi se inteligentno LED Matrix rješenje. Posebnost u pogledu s boka je simetrična grafika prednjih i stražnjih svjetala.

Praktičnost

Sofisticiraniju vanjštinu nadopunjuje dizajn kabine koji je vidljivo inspiriran većim modelima marke. Žarišna točka cockpita je široka središnja ploča s instrumentima, inspirirana motivom Singleframea i obrubljena širokom kromiranom trakom. Zaslon osjetljiv na dodir, zajedno s kontrolama klima-uređaja ispod, zakrenut je prema vozaču za 10 stupnjeva.
Sportska sjedala su ovisno o paketu presvučena tkaninom ili kombinacijom tkanine i sintetičke Twin kože. Kod S Linea postoje još dvije dodatne opcije za presvlake - puna Twin koža, ili Twin koža i Alcantara. Prvi put Alcantara se također pojavljuje kao opcija za elemente ploče s instrumentima i naslona za ruke na vratima. Dostupna je u tri boje, uključujući i narančastu.
Stražnja klupa može se uzdužno pomjerati za 150 milimetara, ovisno o potrebi za putnicima i prtljagom, a trodijelni naslon podijeljen u omjeru 40:20:40 može se naginjati u sedam stupnjeva.
Prtljažni prostor također je lako dostupan zahvaljujući standardnom električnom pogonu poklopca. Njegov kapacitet iznosi 530 ili 675 litara, ovisno o položaju stražnjih sjedala i naslona. Sa spuštenim naslonom povećava se na 1525 litara. Podnica se može namjestiti na tri razine, a donja dubina utovara od 748 milimetara olakšava ukrcaj teže prtljage.
Multimedija

Analogni instrumenti su postali povijest, a njihov koncept rada i prikaza obnovljen je od temelja. U verzijama Sport i S line standardni dio opreme potpuno je digitalni 10,1-inčni MMI dodirni zaslon, kao i MMI navigation plus i Audi Virtual Cockpit s 10,25 inčnim zaslonom. Višenamjenski upravljač može se koristiti ne samo za pregled ključnih podataka, kao što su brzina, ili podaci o vožnji, nego i za upravljanje MMI funkcijama i pristup glazbenim zapisima, Audi usluge spajanja i mapiranje navigacije. Vozač može konfigurirati zaslon prema svojim potrebama i imati sve podatke u izravnom vidnom polju. Odgovori na upite vrše se ne samo iz informacija pohranjenih u vozilu, već i onih u oblaku. Iste značajke premijerno su prikazane u Audiju A8.
MMI navigation plus u Audi Q3 nudi iste tehničke funkcije kao i kod viših segmenata. Navigacija, primjerice, prepoznaje vozačeve postavke na temelju prethodnih putovanja, omogućujući mu da generira prikladne prijedloge rute.
Motor na ulaznoj razini je 1,5 litreni TFSI sa 150 KS i 250 Nm. Koristi sustav koji privremeno isključuje dva cilindra pri niskom opterećenju. Imat će oznaku 35 TFSI i biti opremljen 7-brzinskim mjenjačem S tronic i prednjim pogonom. Ručni mjenjač stiže naknadno. 2.0-litreni TFSI u modelu Audi Q3 40 TFSI ima 190 KS i 320 Nm. U ojačanom obliku - Audi Q3 45 TFSI - ima 230 KS i 350 Nm. Oba motora standardno su spojena sa S tronicom i koriste quattro pogon s višeslojnom hidrauličnom spojkom.
Dizelsku ponudu čini 2.0-litrena jedinica sa 150 KS i 340 Nm. Q3 35 TDI je u početku dostupan s ručnim mjenjačem i quattro pogonom. Ubrzo nakon toga, u kombinaciji s pogonom na prednjim kotačima bit će ponuđen mjenjač S tronic. Ponudu će uskoro proširiti 2.0 TDI sa 190 KS.
Nakon premijere na salonu automobila u Parizu novi Q3 i službeno kreće u prodaju, a prvi primjerci isporučit će se krajem godine.
Mato Pavličević
Brojni su sigurnosni sustavi
Također je u vrhu i kada su u pitanju pomoćni sustavi. Audi Side Assist je standard, kao i funkcija upozorenja na izlazak trake. Sustav pomaže korektivnom intervencijom upravljanja, a kao opcija, može se uključiti dodatno vibriranje kola upravljača. Sustav Pre-sense koristi radar za otkrivanje kritičnih situacija u kojima sudjeluju pješaci, biciklisti i druga vozila te vozaču daje vizualno, zvučno i haptičko upozorenje prije autonomnog kočenja u slučaju nužde. Adaptivni tempomat u sebi još uključuje pomoć u prometnoj gužvi i aktivno upravljanje u voznom traku. Manevriranje je olakšano funkcijama kao što je dodatna pomoć u parkiranju koja SUV automatski parkira ili isparkira. Tu je i upozorenje na nadolazeći promet straga bočno, a nudit će se i sustav pregleda okoliša od 360 stupnjeva. U mraku, opcijski paket ambijentalne rasvjete osvjetljava središnju konzolu i vrata.
Nova generacija veća je nego prije
Postavljen je na modularnu poprečnu platformu Volkswagen Grupe, a narastao je gotovo u svim dimenzijama. Duljine je 4485 milimetara, što je 97 mm dulje od svog prethodnika, a rastao je u širinu 18 milimetara, na 1849 mm. No 1585 mm je pet milimetara niže od prve generacije Q3. Međuosovinski razmak je dulji za 78 mm, tako da s 2681 mm olakšava ulazak i izlazak, i nudi znatno više prostora za koljena, glavu i laktove.