Zdravlje
POGREŠKE KOJE ČINITE NA DUKANOVOJ DIJETI

Nedostatak gladi i brz gubitak težine na početku stvarno može izgledati čarobno i zato svi vole ovu dijetu
Objavljeno 6. kolovoza, 2018.

Postoji potpuno pogrešna predodžba o tome da morate biti stalno gladni kako biste uspješno smršavjeli, a neki ljudi nesvjesno sami sebi smanjuju obroke kako bi sami sebe prisilili da se osjećaju gladnima, jer jedino tako prihvaćaju mogućnost mršavljenja. Dukanova dijeta nigdje ne promovira činjenicu da morate biti gladni kako biste stvorili energetski deficit i mršavjeli.
Mnogi koji krenu s ovom dijetom vrlo brzo odustaju, jer im dosadi zbog toga što jedu stalno istu vrstu hrane, a to uopće nije u skladu s knjigom Dukanove dijete. Ako ne možete upamtiti listu od 72 namirnice koje smijete jesti, onda si napišite tu listu i objesite na hladnjak gdje je uvijek vidljiva. Većina si pronađe obrok koji im odgovara na početku i drže se toga, no i najfinija hrana dosadi za nekoliko dana i onda odustaju od dijete i smatraju je lošom. Čak dođu do toga da nekad idealni obrok postane nešto od čega im postane zlo čim čuju za to.



Rezultat odmah


No kada biste se potrudili napraviti svaki obrok drukčiji, a opet da ima samo dopuštene namirnice, i to različite namirnice, ova dijeta nikad ne bi bila dosadna.


Ljudi očekuju rezultat odmah u prvih nekoliko dana i stalno staju na vagu i očekuju da će kilogrami magično ispariti. Činjenica je da u prvoj fazi kilogrami stvarno mogu ići brzo dolje, ali ne toliko brzo koliko želite. Osim toga, morate shvatiti da se težina tijela mijenja kroz dan. Ujutro možda imate pola kilograma manje nego popodne, što ne znači da ste se udebljali nego da jednostavno u sebi još uvijek imate ostatke od jučerašnjih ili današnjih obroka i vode, koje i mora biti. Vagajte se samo jednom tjedno, i to samo ujutro. Osim toga morate uzeti u obzir da kućne vage nisu jako točne i služe tome kako bi vam dale približne vrijednosti, a ne točne. Kada se važete, probajte nekoliko puta stati na nju pa sići i možda ćete imati nekoliko različitih rezultata, a morate i paziti da ona leži savršeno ravno. Lako je pogriješiti u dijeti, pa kada se osjećate jadno i depresivno podlegnete tome te otvorite hladnjak i pojedete sladoled, ili nešto slatko. Toga se događa previše puta i time samo sebe zavaravate. To može biti nesvjesno kad ste kod nekoga u gostima i ponudi vas nečim slatkim i vi uzmete i pojedete, a da ne razmišljate o tome, ili zasladite kavu instinktivno, iako biste ju trebali piti bez šećera. Čak i ako smatrate da bi bilo nepristojno odbiti ponuđenu hranu ne biste smjeli to pojesti, nego ljubazno odbiti i objasniti svom domaćinu da ga ne želite uvrijediti, ali da ste na dijeti. Jedna pogreška nije problem, ali jedna pogreška svako malo zapravo čini to da vi uopće niste na dijeti, nego to samo mislite.

Dukanova dijeta radi magično


Nije teško shvatiti zašto neki ljudi misle da Dukanova dijeta radi magično. Nedostatak gladi i brz gubitak težine na početku stvarno može izgledati magično i zato svi vole ovu dijetu. To se zna pokazati na takav način da ljudi misle da ako samo malo skrenu s plana da će magija nestati i svi kilogrami će se vratiti. Normalno, to nije slučaj. Zahvaljujući brojnim receptima dostupnima u knjizi Dukanove dijete vi možete raditi stotine varijacija prehrane, a da ne odstupite nimalo od prihvatljivog plana prehrane. Nema ništa magično u tome kako ova dijeta radi. To se događa i u nekim drugim dijetama koje su se pokazale efikasnima. Jednostavno trošite više kalorija nego što ih tijelo dobiva u izravno iskoristivom obliku i nužno dolazi do mršavljenja. Činjenica koja ovu dijetu čini toliko privlačnom je da je mnogo lakša i jednostavnija za primjenu i u njoj nikada ne morate biti gladni da biste mršavjeli.
Tanja Kvorka
Jedna pogreška nije problem, ali jedna pogreška svako malo čini to da vi uopće niste ne dijeti, nego to samo mislite