Objavljeno 31. srpnja, 2018.
Hyundai svoju strategiju da do kraja ovog desetljeća postane azijski brend broj jedan u Europi razvija sigurnim i odlučnim koracima
Na dinamičkoj prezentaciji za novinare ovaj put nismo imali priliku isprobati samo jedan model, nego njih tri! Kona je dobila dizelske motore i nove kombinacije motora, mjenjača i pogona, Tucson je redizajniran, a Santa Fe je potpuno novi, na ceste je stigla njegova četvrta generacija.
Kroz sva tri segmenta u kojima nudi svoja SUV i 4X4 vozila Hyundai je pogodio upravo ono što kupcima u tim segmentima treba. Tako kod Kone koja je predstavnik B SUV klase imamo brojne mogućnosti individualizacije, da svatko složi automobil kakav želi. Ono najvažnije kod Kone je 1.6-turbodizelski motor s dvije razine snage (115 i 135 KS) koji dopunjuje dosadašnju benzinsku ponudu od 120 i 177 KS. Osim toga, proširena je i mogućnost „kombiniranja“ motora, pogona i mjenjača.
Osvježenje za bestseller
Tucson je Hyundaijev ponos, i uvijek rado ističu njegove sjajne prodajne brojke. Izvana je i dalje odmah prepoznatljiv, ali s crtama „nosa“ u skladu s novom Hyundaijevom dizajnerskom filozofijom. Dobio je veliku, ozbiljnu kaskadnu masku motora, kao i novu i atraktivniju rešetku hladnjaka. Novi je branik, maglenke, i svjetla koja također mogu biti u LED tehnologiji. Redizajn je zahvatio i stražnji dio. Novi je odbojnik, „popeglane“ su linije poklopca prtljažnika, a nova su i LED svjetla sa specifičnim potpisom.
Iznutra je također osvježen, a najveća promjena vidi se na prednjoj armaturi. Tu je sad veliki dodirni zaslon koji je postavljen preglednije i praktičnije nego onaj raniji, a vozaču nudi i znatno više mogućnosti. Ovisno o verziji promjera je do 7 inča, a sad nudi i kompatibilnost sa sustavima Apple CarPlay i Android Auto. Osnovni obujam prtljažnika je 513 litara dok je kod verzije s blagim hibridnim pogonom on nešto manji i zaprima 459 litara. Za Tucson je također dorađena i ponuda motora. Benzinske opcije čini 1.6-litreni benzinac koji u atmosferskoj verziji razvija 132 KS, odnosno 177 s turbopunjačem (T-GDi). Ponudu turbodizela čine 1.6-litreni Smartstream stroj u dvije verzije, sa 115 KS i 280 Nm ili 136 KS i 320 Nm. Dostupni su sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i pogonom na prednje kotače. Za snažniju verziju nudi se i 7-stupanjski automatski mjenjač 7DCT i mogućnost pogona na prednje ili sve kotače. Vrh ponude turbodizela je 2,0-litreni motor od 185 KS i 400 Nm koji se može upariti sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem ili po želji s novorazvijenim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Ovaj motor visokih performansi dolazi s Hyundaijevim pogonom na četiri kotača, HTRAC.
Santa Fe, četvrti put
Moćni Santa Fe prvi je put predstavljen još 2001. godine, a do danas ih je proizvedeno 1,6 milijuna. Dimenzijama je veći od prethodnika, ali i puno bolje opremljen sigurnosnim sustavima, kao i motorima koji zadovoljavaju stroge ekološke norme, te dolazi s pet ili sedam sjedala. Prednji dio poprimio je obiteljski izgled kakav ima najmanji Hyundaijev SUV Kona. Nova je kaskadna rešetka maske, tu su neizostavna LED dnevna svjetla, a novi je i branik koji je otporniji na udarce. Kao opcija na stražnjem dijelu vozila dolaze full LED 3D svjetla. Kada ga se gleda s boka, ima "mišićav" izgled, ali i skladne linije. Unutrašnjost je potpuno nova i luksuznija s dva displeja, 7-inčnim i 8-inčnim zaslonima osjetljivim na dodir, a instrumentna ploča je drukčija. Tu je i neizostavni full head-up displej na kojem se mogu pratiti informacije o brzini, ograničenjima, navigaciji... Ovaj veliki SUV prilagođen je više ukusu europskih kupaca, a osim što je robustan i snažan, u unutrašnjosti je i prostran. Mjesta za pet putnika ima dovoljno, kao i za njihovu prtljagu. Kod verzije s pet sjedala on zaprima 625 litara. Međutim, kada je u pitanju verzija sa sedam sjedala, tada je prtljažnik gotovo simboličan. Nudi jedan od najsigurnijih sigurnosnih paketa i prve sigurnosne značajke u segmentu. Sve značajke dio su Hyundai SmartSense tehnologije aktivne sigurnosti i vožnje. Pomoć za izbjegavanje bočnog sudara također je prvi sustav uveden u jedan Hyundai.
Na prezentaciji nam je u ruke došao najjači turbodizel, od ravno 200 KS, s automatskim mjenjačem i Htrac pogonom na sve kotače. Prava poslastica. Na autocesti Santa Fe ponašao se poput kralja lijevog pretjecajnog traka. Novi Santa Fe na tržište stiže već tijekom jeseni.
Milan Bugarić
Hibridni Tucson s turbodizelom
Najveća novost kod osvježenog Tucsona odnosi se na dvolitreni turbodizelski stroj od 185 KS koji je (opcijski) dostupan uz blagi hibridni sustav i 48-voltnu električnu instalaciju. Tehnologija za elektrifikaciju obuhvaća 0,44 kW/h 48-voltnu litij-ionsku bateriju, blagi hibridni starter generatora (MHSG), pretvarač LDC (niskonaponski DC/DC) i pretvarač. Pri ubrzanju sustav MHSG podupire motor snagom do 12 kW i time smanjuje potrošnju goriva. MHSG pomaže dizelskom motoru s unutarnjim izgaranjem preuzimanje struje iz akumulatora radi smanjenja opterećenja agregata uz lagano ubrzanje ili osiguranje dodatnog okretnog momenta pri velikim ubrzanjima. Tijekom usporavanja i kočenja u vožnji energija se regenerira kako bi napunila bateriju. Tako sustav znatno poboljšava efikasnost potrošnje goriva i smanjuje emisiju CO2 bez žrtvovanja maksimalnog užitka u vožnji.
Novi Santa Fe od 150 do 200 KS
Nova generacija Santa Fea raspolaže s dva turbodizelaša i jednim turbobenzincem. Prvi turbodizel je 2.0-litreni motor s dvije izlazne snage od 150 i 185 KS te 400 Nm momenta. Može biti uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem uz koji ide prednji pogon ili pogon na sve kotače, kao i s novim automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa isključivo s pogonom 4x4. Potrošnja je između 5,6 i 5,9 l/100 km. Jači dvolitraš troši između 6.0 i 6.2 l/100 km. Obujmom veći 2.2-litreni CRDi turbodizel raspolaže s 200 KS i okretnim momentom od 440 Nm. Prosječna mu je potrošnja između 5,7 i 6,3 l/100 km.