Svijet
SERGIO MARCHIONNE

Zbog bolesti prekinuta karijera spasitelja Fiata
Objavljeno 23. srpnja, 2018.
Marchionne je prije deset godina pokrenuo spajanje Fiata i Chryslera i stvorio sedmog po veličini proizvođača automobila

Karijera Sergia Marchionnea, jednog od najzahtjevnijih i najboljih šefova autoindustrije, koji je spasio Fiat i Chrysler od bankrota, neočekivano je okončana u subotu zbog zdravstvenih komplikacija nakon operacije ramena.


Četrnaest godina nakon što je preuzeo kormilo talijanskog Fiata, koji je tada bio u velikoj krizi, taj 66-godišnjak zamijenjen je na čelu grupacije Fiat Chrysler (FCA). Marchionne je pretrpio ozbiljne komplikacije, a zdravlje mu se pogoršavalo, priopćila je FCA grupa. Dodala je da se zbog toga neće moći vratiti na posao i nije dala više informacija.

Učinio nemoguće

Marchionne je na čelu Fiata učinio ono što su mnogi smatrali nemogućim, a osobito njegovu vrlo rizičnu odluku prije nešto više od deset godina, kada je pokrenuo spajanje između tada posrnulog Fiata s gotovo bankrotiranim američkim konkurentom Chryslerom. Danas je FCA grupa sedmi po veličini svjetski proizvođač automobila i bez dugova. "Kao predsjednik uprave Fiata, Marchionne je postao legenda", kazao je nedavno Max Warburton, Bernsteinov analitičar automobilske industrije.
Njegovo poslovno umijeće zadržalo je ulagače u toj tvrtki i donijelo mu priznanja za odlične poteze čak i od konkurenata. Od kada je stupio na čelo Fiata, tržišna vrijednost te kompanije porasla je za više od 11 puta, pri čemu je kao posebne tvrtke unutar grupe izdvojio proizvođača kamiona i traktora CNH Industrial i sportskih automobila Ferrarija. "Možete reći da Sergio ima loš temperament, da je loš otac, jer nikad ne provodi vrijeme sa svojom djecom, ali nikad ne možete dovoditi u pitanje njegovo vodstvo kao menadžera. On je učinio čuda u Fiatu", rekao je Reutersu jedan menadžer koji je radio s njim.
Sin karabinjera, Marchionne je rođen i odrastao u siromašnoj središnjoj talijanskoj regiji Abruzzo. Poslovno iskustvo i znanje stjecao je u financijskoj, a ne automobilskoj industriji, no Marchionne je zaslužio pohvale i slavu za spašavanje Fiata, najveće talijanske industrijske grupe sa stoljetnom poviješću i oko 200.000 zaposlenih u svijetu, kojemu je 2004. godine prijetio bankrot. "Volim popravljati stvari i biti otvoren, Fiat sada treba popraviti", rekao je nakon što je imenovan za glavnog izvršnog direktora 2004. godine. Idućih 14 godina nepopustljivo je ostvarivao te ciljeve, spavajući na kauču svog privatnog zrakoplova, dok je letio između ureda u Detroitu, Torinu i Londonu.
Najviše se posvetio rezanju troškova poslovanja kompanije, drastično smanjujući broj platformi za automobile i s drugim kompanijama sklapao dogovore o zajedničkim projektima kojima bi dijelili troškove razvoja i proizvodnje.
Postignuo je partnerski dogovor s Chryslerom prije nego što ga je Fiat na kraju sasvim preuzeo za Božić 2013. godine.
Dobio je okladu da će Chryslerov brand Jeep postati globalno jak. Danas je Jeep jedan od glavnih pokretača rasta Fiat Chryslera.
Željezna ruka

Poduzeo je hrabre korake kada je prekinuo proizvodnju nerentabilnih limuzina u SAD-u i preustrojio tvornice kako bi povećao proizvodnju unosnih SUV vozila i kamiona, što je bio potez koji su kasnije pratili i konkurenti. Imao je još niz poslovnih odluka i poteza zbog čega je zaslužio poštovanje konkurenata, a Marchionne je izvršnu skupinu direktora FCA vodio željeznom rukom, kažu oni koji su s njim blisko surađivali.

Na izvanrednom sastanku upravnog odbora u subotu FCA je za nasljednika Marchionnea postavila Mikea Manleyja, dosadašnjeg šefa odjela Jeep, i izrazila "duboku tugu" zbog Marchionneova stanja.
Hina
Radoholičar u puloveru
U Italiji, gdje mu je spašavanje Fiata donijelo status legende, Marchionne je bio tretiran kao zvijezda. Taj bivši student filozofije i računovođa gotovo nikada nije nosio kravatu i preferirao je ‘casual’ pulovere. Bio je poznat kao radoholičar i stekao je ugled tvrdoglavog i arogantnog šefa. U posljednjem nastupu, 26. lipnja, Marchionne je izgledao umoran dok je predstavljao Jeep Wrangler talijanskoj policiji u Rimu. Nekoliko dana poslije otišao je u Švicarsku na operaciju ramena, da bi u subotu FCA objavila kako mu se zdravlje iznenada pogoršalo.
Možda ste propustili...

KOSOVSKI DUŽNOSNIK OPTUŽUJE VLASTI U BEOGRADU

Srbija blokirala autobuse s Kosova na granici s Hrvatskom

POZIV ČLANICAMA EU-A ZA VOJNU POMOĆ UKRAJINI

Borrell: Šaljite proturaketne sustave

NJEMAČKI BUNDESTAG

Izbjeglicama manje gotovine

Najčitanije iz rubrike