Osijek
UČINKOVITOST GRADSKE ADMINISTRACIJE

Sve kraći rokovi za građevinske dozvole
Objavljeno 16. srpnja, 2018.
Kroz studiju Svjetske banke uočen je rezultat Grada Osijeka, a za koji su zaslužni djelatnici Upravnog odjela za urbanizam
Još jedno dobrodošlo priznanje za učinkovitost osječke gradske administracije - u netom objavljenoj studiji Svjetske banke "Doing Business u EU u 2018: Hrvatska, Češka, Portugal i Slovačka" posebice dobro pohvaljen je Grad Osijek. Studija je obuhvatila 25 gradova u četiri zemlje - njih osam u Portugalu, pet u Slovačkoj, sedam u Češkoj, a u Hrvatskoj su analizirani Zagreb, Split, Osijek, Varaždin i Rijeka. U ovom, prvi put subnacionalnom istraživanju, Osijek je, nakon Varaždina, na drugom mjestu po brzini ishođenje građevinskih dozvola.
Naravno da su time naročito zadovoljni u resornom gradskom tijelu - Upravnom odjelu za urbanizam. Uostalom, o njihovim nastojanjima da što više skrate postupak već smo pisali u nekoliko navrata. Ovaj je ured među prvima odmah 2014. godine ušao u projekt "e-dozvole" - riječ je o podnošenju zahtjeva i izdavanju građevinskih dozvola elektroničkim putem. Od veljače ove godine nova samoinicijativa, Dražen Slunjski, pročelnik toga odjela, podsjeća kako trajanje ishođenja dozvole nije isključivo u njihovoj nadležnosti - trajanje tog postupka u bitnom kreiraju primjene odredbi Zakona o upravnom postupku te Zakona o gradnji.
Učinak upravnog odjela

- U skladu s tim odredbama predviđeno je pozivanje stranaka dva puta, pretežito susjeda podnositelja zahtjeva kako bi oni dali suglasnost. Prvi put da su suglasni s gradnjom prema projektu, drugi put da su suglasni s izdanom građevinskom dozvolom. Prema spomenutom ZUP-u, za prvo je pozivanje stranaka i njihov dolazak predviđeno razdoblje od 15 dana. Također, nakon izdavanja dozvole susjedi se imaju pravo žaliti na građevinsku dozvolu. Ali i unatoč tome, svakako mora proći rok od osam dana kako bi dozvola dobila status pravomoćnosti, što je opet propisano drugim spomenutim zakonom - upozorava Slunjski. Inicijativa je išla u smjeru da nakon što podnese zahtjev, investitoru uruče formular kojim on sam može prikupiti suglasnost susjeda s izjavama da nemaju primjedbi na projekt. Samo ovim činom postupak izdavanja građevinske dozvole može se skratiti bar za dva tjedna.
Po najnovijem, Slunjski upozorava i na podizanje učinka samog Upravnog odjela.
- Kada stranka, a najčešće je to u ime investitora projektant, predaje dokumentaciju, potpisuje da je ona kompletna. U slučaju da nešto nedostaje, dajemo im usmeni zaključak da su u roku od 48 sati dužni nadopuniti potrebnim. U suprotnom, ovaj Upravni odjel (također na temelju Zakona o općem upravnom postupku, nap. a.) odbacit će podnesak. Tako u konačnici i mi smanjujemo broj predmeta koji su zaprimljeni, a mi ih ne možemo riještiti zbog neodgovornosti druge strane - kazuje Rita Vračević, savjetnica u ovom Upravnom odjelu.
Rok dva tjedna

Službe nakon zaprimanja dokumentacije imaju rok od tri dana za pregledavanje kompletnosti podnesene dokumentacije, dakle, predani zahtjevi ne mogu više ležati na nekom od stolova.
Zaključno, ako se stranka aktivnije uključi u postupak izdavanja građevinske dozvole, rok može biti skraćen na (prihvatljivih) minimalnih 14 dana. Do sada je prosjek za stjecanje pravomoćnost građevinske dozvole za Grad Osijeku bio 26 dana. To je bilo nešto iznad državnog prosjeka, dok je sada Osijek ušao u skupinu najefikasnijih gradova. Sada ne više samo hrvatskih nego i europskih.
- Drago mi je da je i kroz studiju Svjetske banke uočen rezultat Grada Osijeka, a za koji su prije svega zaslužni djelatnici Upravnog odjela za urbanizam koji rade na izdavanju građevinskih dozvola. Iako, primjerice, gradovi Varaždin i Split imaju tridesetak posto više uposlenih u odnosu prema broju zaprimljenih predmeta od Grada Osijeka, svi naši djelatnici ulažu dodatne napore da što prije omogućimo investitorima izgradnju građevina te im još jednom posebno zahvaljujem - kaže pročelnik Slunjski. D.Kuštro
VRAĆAJU INVESTITORU ODBIJENE PREDMETE
Predmete koje zbog nepotpune dokumentacije odbace, iz Upravnog odjela za urbanizam poštom vraćaju natrag, ali ne osobama koje su predale zahtjev nego investitoru. "Kako investitori u ovom administrativnom dijelu angažiraju uglavnom projektante, oni nemaju baš uvijek cjelovitu informaciju što se s predmetom događa. Na ovaj način, rješenjem o odbijanju mi im skrećemo pozornost na nedostatke, umjesto da su oni uvjerenja kako je njihov predmet zapeo negdje u gradskoj upravi", kaže pročelnik Upravnog odjela za urbanizam Dražen Slunjski.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike