Osijek
NA LJETOVANJE PREKO INTERNETA

Umjesto mirisa mora -
stajski smrad i buđenje uz
pse i pijetlove u 4 ujutro
Objavljeno 14. srpnja, 2018.

Iako mnogi Osječani još uvijek nemaju osjećaj da je ljeto već došlo do polovine srpnja, dosta je i onih koji su se sa svojih ljetovanja već vratili. I to razočarani, ne samo vremenom koje nije pogodovalo izležavanju na plažu već i smještajem.


Jedni od njih su i tročlana obitelj iz Osijeka koja se za ljetovanje u prvom tjednu srpnja odlučila kako bi s devetomjesečnim sinom izbjegla vrućine i gužvu u špici sezone turistima krcatim Vodicima. Smještaj su rezervirali preko poznatog i priznatog oglasnika vjerujući kako im to osigurava oglasom obećanu kvalitetu. No, na kraju su kući otišli razočarani.
- Apartman je bio baš kao na fotografijama, tu nema zamjerke. Ni za udaljenost od plaže nisu nas prevarili, ali zato ništa drugo nije funkcioniralo. Riječ je bila o smještaju u apartmanskoj kući kojoj su prvi susjedi sa stražnje strane bili ljudi koji u dvorištu imaju minifarmu – kokoši, svinje, dva psa i sve što uz to ide. Umjesto mirisa mora koje smo s terase mogli vidjeti sedam dana smo ‘uživali‘ u smradu. Na more smo išli s bebom, pa nam je vrhunac ‘gušta‘ u večernjim satima trebalo biti opuštanje na terasi apartmana, od čega nije bilo ništa. Sjedili smo ispred TV-a uz zatvoren prozor. Tu je bila i buka, pijetlovi koji se glasaju ispod prozora od 4 ujutro, psi koji laju na svakog prolaznika - priča Osječanka. No, kaže, najviše od svega zasmetao im je stav domaćina koji su im rekli kako kada u Vodicima "za 35 eura po danu dobiju novi apratman 100 metara od mora, ne treba prigovarati". Ipak, ostali su kod njih svih sedam dana jer se nisu odvažili s bebom hodati uokolo u potrazi za drugim smještajem. No, ovo im je škola – od sada kod privatnih iznajmljivača samo po preporuci!
Kako doznajemo iz udruge Potrošački forum, riječ je o klasičnom primjeru što se može dogoditi kada se ljetuje kod neprovjerenih privatnih iznajmljivača. Savjetuju, sve dogovore s iznajmljivačem treba obavljati pisanim putem, nikako samo usmeno, te čuvati pisani trag o dogovoru. Prije konačne odluke o iznajmljivanju najbolje je pak potražiti iskustva drugih korisnika s tim smještajem.
- Važno je informirati se pisanim putem o točnoj adresi smještaja i udaljenosti od mora. Potom preporučujemo da se ista adresa provjeri na Google Mapsima i StreetViewu kako bi se vidio izgled kuće, udaljenost od mora i slično. Zatim treba zatražiti slike kuće, točno određene sobe ili apartmana koji se iznajmljuje, posebice kupaonice i kuhinje, kako bi se provjerilo u kakvom su stanju. Valja zatražiti i sve informacije o uslugama i karakteristikama unutar samog smještaja. Primjerice ručnicima, posteljini, klima-uređaju, dostupnosti interneta ili krevetića za dijete. Ako se putuje osobnim automobilom, treba zatražiti i informacije o opcijama i cijeni parkiranja. Pisanim putem treba dogovoriti datum i vrijeme dolaska i odlaska, cijenu, sve dodatne naknade. U ovom slučaju treba napisati prigovor na licu mjesta i zatražiti potvrdu o zaprimljenom prigovoru. Ako iznajmljivač ne odgovori na prigovor u roku od 15 dana ili ako odgovori negativno, tada se treba obratiti turističkoj inspekciji, sa svim dokazima - objašnjava Dunja Mak iz “Potrošačkog foruma”.I.Solar .
15

dana krajnji je rok za odgovor iznajmljivača na prigovor
Najčitanije iz rubrike