Autoglas
VOZILI SMO: MERCEDES A-KLASA

Vrhunska tehnologija u najmanjem modelu
Objavljeno 26. lipnja, 2018.
Najnovijim modelom Mercedes je odlučio pokazati tržištu da je ponudio apsolutno najbolji model u klasi koji se danas može kupiti

Ne tako davno Mercedes-Benz A-klasa uglavnom je bio pojam za neugledan i mali Mercedes-Benz koji je teško nekoga mogao oduševiti. Srećom, prošlim modelom filozofija se promijenila, pa je Mercedes-Benz A-klasa zakoračila u takozvanu Golf klasu, a najnovijim modelom tu je odlučila pokazati da je apsolutno najbolje što se danas može kupiti.


Vanjski izgled potpuno je redefiniran i jasno se distancira od prethodnog modela. Prednji kraj inspiraciju je pokupio od najnovijeg izdanja CLS modela, a u Mercedes-Benzu ga nazivaju „senzualnom čistoćom“. Progresivni dizajn prednjeg kraja s niskim poklopcem motora, vodoravnim LED svjetlima s kromiranim elementima te dnevnim pozicijskim svjetlima u obliku baklje osigurava emocionalno privlačan izgled. U odnosu prema prethodnom modelu vozilo je produženo većim međuosovinskim razmakom i karakterističnom bočnom linijom. Veći lukovi kotača za kotače dimenzija od 16 do 19 inča ističu sportski karakter A-klase te zbog njih auto niže leži na cesti. Vozilo straga ima širi izgled zahvaljujući istaknutijim bokovima kabine, a tanka dvodijelna stražnja svjetla osiguravaju ponovno privlačan izgled. U pogledu dizajna Mercedes-Benz definitivno je pobrao sve petice.


I dok je vanjština svojstvena A-klasi, unutrašnjost je ono što će vas sigurno oboriti s nogu. Naime, kada biste vidjeli sliku unutrašnjosti bez naznake o kojem je modelu riječ, sigurno biste mnogi na prvu pomislili kako je riječ o S ili možda E-klasi.

Mala S-klasa


Jedinstvena unutrašnja arhitektura posebno je oblikovana potpuno novim dizajnom prednje ploče jer prvi je put uklonjen pokrov iznad instrumenata. Zahvaljujući tome, glavno tijelo prednje ploče u obliku krila izdužuje se od jednih do drugih vrata bez vizualnog diskontinuiteta, a uz to donji dio je vizualno odvojen od glavnog tijela s ”utorom” te kao da lebdi ispred prednje ploče. Ambijentalno osvjetljenje naglašava ovaj efekt. Široki zaslon u cijelosti je samostojeći i podsjeća na veliki tablet. Dodatna istaknuta značajka su ventilacijski otvori sa sportskim izgledom turbine. Zahvaljujući opcijskom ambijentalnom osvjetljenju s brojnim bojama ili gotovim kombinacijama boje možemo stvoriti totalno drukčije dojmove unutrašnjosti. Položaj za upravljačem je fenomenalan, a sjedala nas čvrsto drže u zavojima zahvaljujući istaknutim bočnim potporama. Kvaliteta materijala i izrade je vrhunska i jasno daje do znanja kako je ovdje riječ o premium automobilu.

 

Tehnologija koja osvaja


Poseban dio A-klase je njezin tehnološki pedigre. Nova A-klasa prvi je Mercedes-Benz model koji ima potpuno novi multimedijski sustav MBUX - Mercedes-Benz User Experience, koji također prelazi u novu eru Mercedes me povezivosti. Jedinstvena značajka ovog sustava je njegova mogućnost da uči zahvaljujući umjetnoj inteligenciji. MBUX može se individualizirati i prilagođava se korisniku, čime se stvara emocionalna veza između vozila, vozača i putnika. Koje su mogućnosti ovog sustava teško je nabrojiti, a čak i nama kao tehnološkim fanaticima nije bilo dovoljno nekoliko dana druženja s A-klasom kako bismo sve pohvatali. U kratkim crtama, ovaj sustav sastavljen je od dva velika 12,5-inčna zaslona povezana u jedan. Dok je prvi instrumentalni i uglavnom vezan uz vozača i informacije tijekom vožnje, drugi je sve ostalo – od informacija do zabave. Ovaj potonji zaslon ujedno je i osjetljiv na dodir, pa pojednostavnjuje rukovanje. Međutim, glavninu operacija vozač će izvršiti preko kontrola i malenih touchpadova na upravljaču, dok će suvozač to isto moći napraviti na golemom touchpadu i dodirom po zaslonu. Povezanost na internet, navigacija, hotspot točka, telefon, razgovaranje s automobilom, ambijentalna rasvjeta, sve su to samo frakcije mogućnosti. Nama se posebno svidjela povezivost s automobilom preko telefona i udaljen nadzor, pa nema više upitnika jeste li zaključali auto, zatvorili prozore, koliko imate goriva, kad morate na servis.


Početni modeli kreću s cijenom nešto višom od 238.000 kuna, a cijena testnog je 300.000 kuna. Iako se čini puno, cijena je to najnovije tehnologije u jednom automobilu.

Marin Režić

Dizelski motor sa 116 konjskih snaga


Ispod poklopca testne A-klase nalazi se 1,5-litreni dizelski motor sa 116 konjskih snaga koji odlično vuče i vozi se kao znatno snažniji. Za to možemo zahvaliti vrhunskom automatskom mjenjaču koji brzine mijenja u milisekundama, a potrošnju drži na više nego nestvarnih oko 4,5 litara za vrijeme našeg dinamičnog testa. Vozne karakteristike su odlične za ovu klasu automobila.

Kapacitet prtljažnika iza stražnjih sjedala je 370 litara – 29 litara više nego prethodni model. Zahvaljujući dvodijelnim stražnjim svjetlima, otvor prtljažnika je 20 centimetara širi nego prije, a pod prtljažnika je 11,5 cm duži. U odnosu prema prethodnom modelu, A-klasa je šira 16 mm te 6 mm viša, pa je kabina sada prostranija. Najviše dodatnog prostora u kabini A-klase dobiveno je u predjelu ramena i laktova, posebno straga, gdje ima do 36 milimetara više prostora od prethodnog modela.

Provjereni agregat partnerskog Renaulta


Za svoj najmanji model, A-klasu, Mercedes je namijenio agregat iz partnerskog odnosa s francuskom grupacijom Renault. Ovaj 1.5-litreni common-rail motor koji Renault koristi u gotovo cijeloj paleti svojih proizvoda, a s nešto drukčijim ECU-om, alternatorom, start-stop sustavom i kompresorom klime, pogoni i Dacijine automobile. Pod poklopcem A-klase ipak je malo snažniji te razvija 116 KS i 260 Nm, odnosno 16 KS i 20 Nm više. Model A180d s ovim motorom sprinta do 100 km/h za 10,5 sekundi, postiže 202 km/h, te prosječno troši između 4,1 i 4,5 litara uz emisiju CO2 od 108 do 118 grama po kilometru.

Možda ste propustili...