Mozaik
DANI HRVATSKOG FILMA

Prikazani i radovi koji
se bave nogometom
Objavljeno 20. lipnja, 2018.
Filmovi "Kratke lopte - Razmjena dresova", "Nogomet", "Utakmica", "Kelti" i "Vox populi" te spotovi Pipsa i Hladnog piva

Dani hrvatskog filma nastavili su se u utorak s programima iz konkurencije, a nisu mogli ni zaobići aktualno "nogometno ludilo", pa su prikazani filmovi koji na neuobičajeni način pristupaju najvažnijoj sporednoj stvari na svijetu.


Program "Više od igre – nogomet u hrvatskom filmu" predstavio je pomalo subverzivne filmske poglede na nogomet i njegove nuspojave. "Tim kratkišima, realiziranim u svim filmskim rodovima, zajedničko je to da gledaju onkraj planetarnog fenomena koji je odavno i posvuda postao više od igre", ističe se u najavi Dana hrvatskog filma.


Prikazani su filmovi "Kratke lopte - Razmjena dresova" Bobe Jelčića, spotovi Pips, Chips & Videoclipsa i Hladnog piva, "Nogomet" Ane Hušman, "Utakmica" Krešimira Zimonića, "Kelti" Đure Gavrana te "Vox populi" Nikole Babića.


Natjecateljski program u kinu Tuškanac počeo je s novim, trinaestodijelnim hrvatskim animiranim serijalom Darka Bakliže i Amulet Studia "&Black&White", najavljenim kao "eskimska geg minijatura intrigantnog crno-bijelog grafizma koji se poigrava s vizualnom percepcijom i uz obilje humora uvodi u jednu daleku svjetsku kulturu".


Uslijedili su "Dom boraca" Ivana Ramljaka, koji se statičnim kadrovima bavi kumrovečkim objektom iz 1974. i ljudima koji ga još pohode, te na Animafestu nedavno predstavljen animirani film "Flimflam" Marka Belića, priča o susretu dviju jedinki na imaginarnom otoku izvan vremena i prostora. Za nagrade se natječe i igrani "Behemot" Igora Dropuljića, napeti krimitriler križan s filmom ceste i filmom osvete, smješten u ozračje ortačkog kapitalizma, politike i kriminala.


Večernji termin u Tuškancu otvorila je svjetska premijera novog filma jedne od najvećih uzdanica mlađe generacije hrvatskih redateljica Barbare Vekarić "Nitko nije savršen", o djevojci koja na ekskurziji pokušava skriti svoju fizičku malformaciju.


Tu su i animirani film "Prošlo je s kišom" strip-majstora Siniše Ercegovca, opisan kao "mediteranska, sjetna priča" o suživotu starog ribara i talentiranog mačka koji mu donosi dobar ulov te dokumentarac afirmirane fotografkinje Vladimire Spindler "Mama, zašto plačeš", autoportret depresivne samohrane majke dvoje, umalo odrasle, djece.


Kao jedan od najboljih eksperimentalnih filmova sezone najavljuje se "Skoro ništa: i dalje noć" Davora Sanvincentija, koji je nadahnut kozmosom i poviješću filma, odnosno medijem filmske vrpce. Na programu je bio i animirani film "Prošlost raste" Dee Jagić te najavni film "25 FPS" Andra Giunija. Bio je tu još jedan uspješan animirani film, "Kako se kalio čelik" Igora Grubića, u kojemu se odražava postojani interes za propast jednog utopijskog projekta i radničkih prava.

Svjetsku premijeru imao je i "Otac" Tomislava Šobana s glumcem Zlatkom Burićem kao životom potrošenim, ali pragmatičnim i dalje britkim patrijarhom, koji se nosi s postupcima sina prijestupnika, a "Mezostajun" Ivana Ramljaka istražuje kronotop mediteranskog grada i uloge njegovih javnih prostora u različita doba godine. U kasnovečernjem programu, u segmentu filmova "Izvan okvira", prikazani su "Kol'ko god nas noge nose" Renate Lučić, "Botanički dnevnik" Željka Kipkea i "Odijelo" Martine Lončar. U okviru popratnog programa u Maloj dvorani kina Tuškanac predstavljena je knjiga "Koraci grada:: Medijske slike:: Zagreb 1957-2017", koja povezuje promišljanja o vezama modernog grada i filma, na primjerima arhitektura socijalističkog Zagreba. S tekstovima filmologinje Petre Belc, povjesničarke arhitekture i urbanizma Tamare Bjažić, novinarke i istraživačice Vesne Kesić te uredničkim uvodom antropologinje Sonje Leboš, ta publikacija otvara područje ispreplitanja filmoloških i urbanoloških odnosa, ukazuje na njegov potencijal za razumijevanje urbaniteta Zagreba te nudi čitanje klasika hrvatskog filma, kao što su "Ponedjeljak ili utorak" Vatroslava Mimice, "Ljubica" Kreše Golika i "Ritam zločina" Zorana Tadića. Hina

IZOPĆENJE STARACA IZ SLAVONSKOG SELA


Večernji "prime time" termin na Ljetnoj pozornici Tuškanac otvorio je potresni klasik Rudolfa Sremca "Vrijeme šutnje" o izopćenju staraca iz slavonskog sela, a nastavljen je još jedan program natjecanja s dva igrana i dva namjenska filma te animiranim i eksperimentalnim filmom. Program je počeo špicom "Čuvara dvorca" mladog animatora Manuela Šumberca, a uslijedio je intrigantni igrani film "Marija" Jurja Primorca, u kojemu se Josip Lukić i Nikša Butijer kao zaposlenici Zagrebparkinga suočavaju s karakternim razlikama i moralnim dvojbama u svjetlu neobičnih ukazanja Gospe.

Možda ste propustili...

JUBILARNO PRVENSTVO HRVATSKE U MJEŠOVITIM KVIZ PAROVIMA

Lovce iz “Potjere” pobijedio mladi par

PETI SINGL S IŠČEKIVANOG STUDIJSKOG ALBUMA

Grše objavio novu pjesmu i videospot "Dalmatino"

Najčitanije iz rubrike