Autoglas
VOLVO V60

Karavan koji je promijenio svijest
Objavljeno 12. lipnja, 2018.
Švedski “tenk” u prošlosti danas je jedan od najimpresivnijih automobila u proširenoj kompaktnoj klasi i odiše luksuzom

Nekada davno, još tamo prije pola stoljeća, karavani su u automobilskom svijetu, posebno na jugu Europe, bili – prezrena vrsta. Cijenilo se elegantne trovolumenske limuzine, “sportive” ili gradske minijature, karavani su bili “rijetka biljka”, vozila doživljavana kao prijevozno sredstvo do poljoprivrednih imanja. Osim u Švedskoj. Tamo je Volvo napravio karavan na bazi svoje limuzine, automobil koji su neki znali posprdno nazivati i švedskim tenkom.

Šveđani su iznad svega praktični ljudi, svoje viđenje estetike uvijek povezuju s jednostavnošću i funkcionalnošću - kad je u pitanju stanovanje, namještaj ili automobili. S vremenom se prezriv odnos prema švedskom viđenju automobilskog dizajna mijenjao, karavani su posljednjih dvadesetak ili nešto manje godina ušli u modu, a danas su sasvim uobičajena pojava.

A kad se, eto, pojavila i nova generacija Volva V60, svi su rekli kako je riječ o jednom od najimpresivnijih automobila u proširenoj kompaktnoj klasi. Estetika mu je jasna, smanjeni V90. Vidljivo je to na prednjem i stražnjem kraju, unutrašnjost je vrlo luksuzna, daleko iznad prosjeka klase. Kad je pak funkcionalnost u pitanju, istina, popustili su i Šveđani. Kad se temeljitije promotri V60, razvidno je kako više nije riječ o dominantnom naglasku na funkcionalnosti, danas je sve zajedno mnogo usklađenije, prilagođenije eleganciji pojave a ne mogućnosti da se u njemu prevozi količine ili predmete koji izazivaju nevjericu kad ih se izvadi iz “bunkera”.

Dužina V60 je 4,76 metara, ili samo 17,5 centimetara manje od monumentalnog V90, a volumen prtljažnika mu je vrlo uobičajenih za takve automobile 529 litara. Moglo bi, istina, i više, ali i ta je prostornost dovoljna za većinu potreba.

Motori su znana Volvo ergela. S obzirom na gabarite – makar nemojmo se zavaravati, jer riječ je o jednom od težih automobila u segmentu, čija težina u svim izvedbama prelazi 1,8 tona – najtraženiji će sasvim sigurno biti dizelaš od 150 KS. Jako je poželjan i snažniji s istim gorivom od 190 KS, a jedinom benzincu snaga je jako velikih 253 “konja”. Na kraju, u ponudi su i dva hibrida, znani T6 i T8 “twin engine”, koji razvijaju 341 ili 392 KS.

Predviđena cijena najmanje snažnog modela teško da će biti ispod 250 tisuća kuna, no kad je Volvo u pitanju, investicija je uvijek na – dugi rok.

POSTAVLJEN NA SPA PLATFORMU

Novi V60 postavljen je na Volvo SPA platformi koju dijeli s nagrađivanim XC60 te četiri modela serije 90. Riječ je o modelima zaslužnima za rekordne prodaje Volva posljednjih nekoliko godina. On donosi novi standard u klasu, jer može se pohvaliti luksuznom unutrašnjosti, povećanom količinom prostora, naprednom povezanošću te najnovijim Volvo sustavima podrške i sigurnosti. Iznutra pronalazimo već poznati gostoljubivi interijer izrađen od vrhunskih materijala i maksimalno intuitivan i praktičan. Volvo Sensus infotainment sustav potpuno je kompatibilan s Apple CarPlay, Android Auto i 4G te omogućuje vozaču da ostane povezan u vožnji. Sustavom se upravlja preko 9-inčnog intuitivnog dodirnog zaslona u stilu tableta, a na njemu možete pronaći funkcije automobila, navigaciju, online usluge i aplikacije za zabavu.

Možda ste propustili...

AUTO SHOW IZGUBIO POVEZNICU ZGODNE DJEVOJKE I AUTOMOBILA

U Parizu nikad manje atraktivnih hostesa