Objavljeno 8. lipnja, 2018.
Kako se sve više i više tvrtki suočava s provalama u podatke – i kako se čini da su hakeri uvijek jedan korak ispred – gotovo dva od pet ispitanika u istraživanju (38 posto) vjeruje da većina tvrtki i ne zna kako zaštititi podatke svojih korisnika. Istovremeno, Veritasovo globalno istraživanje percepcije privatnosti podataka među korisnicima za 2018. (Veritas Global Data Privacy Consumer Study) pokazuje kako korisnici planiraju poduzeti važne korake da bi kaznili tvrtke koje njihove podatke ne čuvaju na odgovarajući način, a istovremeno će nagraditi one koji to čine kako treba.
Mnoge tvrtke u svijetu oslanjaju se na podatke kako bi učinkovito usmjerile prodaju pojedinih proizvoda i usluga korisnicima. Međutim, uz uvođenje strogih zakona o privatnosti podataka, koji korisnicima daju veće mogućnosti kontrole nad njihovim podatcima – poput Opće uredbe o zaštiti podataka (General Data Protection Regulation), koja je od 25. svibnja 2018. na snazi u Europskoj uniji – mnogi korisnici pomno prate što tvrtke rade te ih smatraju odgovornima za zaštitu njihovih osobnih podataka.
Istraživanje koje je naručio Veritas a provela tvrtka 3GEM obuhvatilo je 12.500 osoba u 14 zemalja. Rezultati su pokazali da korisnici teže nagraditi organizacije koje na ispravan način štite njihove osobne podatke, odnosno kažnjavati one koji to ne čine tako što će uslugu ili proizvod kupiti drugdje ili što će, pak, napadati reputaciju pojedine tvrtke.
Gotovo dvije trećine ispitanika (62 posto) prestalo bi kupovati proizvod ili uslugu tvrtke ako tvrtka neuspješno štiti podatke korisnika, a gotovo polovina ispitanika (48 posto) kaže kako bi prestalo biti lojalno određenom brendu ili tvrtki te bi razmotrilo kupovanje usluga ili proizvoda kod konkurencije.
Čak 81 posto ispitanika kaže kako bi prijateljima i članovima obitelji reklo da bojkotiraju pojedinu organizaciju, a njih gotovo tri četvrtine čak otišlo toliko daleko da prijave tvrtku regulatorima. Dvije trećine ispitanika (65 posto) kažu kako bi po društvenim mrežama i drugim online servisima pisali negativne komentare o tvrtki s kojom su imali loše iskustvo.
Međutim, istraživanje pokazuje i da korisnici također planiraju nagraditi tvrtke koje na ispravan način štite njihove podatke. Tri od pet ispitanika (59 posto) kažu kako će potrošiti više novca kod organizacija kojima vjeruju da na ispravan način čuvaju njihove podatke, a nešto više od četvrtine ispitanika (27 posto) spremno je potrošiti i do 25 posto više novca kod tvrtki koje zaštitu podataka shvaćaju ozbiljno.