Tehno
SAVJETUJEMO:

Što učiniti ako se pokvari laptop?
Objavljeno 8. lipnja, 2018.
Stolna su računala u pogledu servisa puno zahvalnija, ali kod prijenosnih računala je situacija ipak malo kompliciranija

U današnje vrijeme prijenosna računala kupuju se višestruko češće nego stolna računala. To nimalo ne čudi jer su u posljednjih desetak pa i više godina prijenosna računala svojom snagom, mogućnostima i opremljenošću u istom rangu kao i stolna računala. Osim toga, spuštanjem cijena prijenosna računala postala su povoljna kupnja bez gnjavaže oko kupnje dodatnih komponenti. Međutim, u svemu tome krije se i kvaka oko servisa. Prijenosna računala kvare se možda i češće od stolnih. Tomu ponajviše ide u prilog izvedba prijenosnog računala.

U pogledu izvedbe prijenosnik je pod znatno većim stresom od stolnog računala, a zasigurno ulogu igra i model jer znamo da nisu svi prijenosnici isti. Neki prijenosnici proizvedeni su za profesionalan, možemo reći naporan rad, neki za igru i zabavu, a neki za ured i povremene zadatke. U svemu tome stavljanjem sve većih zadataka pred prijenosnik, ali i utjecajem godina rada, neizbježno dolazi do kvarova. Stolna su računala u pogledu servisa zahvalnija, ponajviše zbog mogućnosti promjene gotovo svake komponente i općenito pristupa tim komponentama, ali kod prijenosnika je situacija ipak malo kompliciranija.

Laptop u prave ruke

Konstrukcija prijenosnih računala je kompaktna jer ipak u mali prostor treba ugurati sve ono što inače ugrađujemo u stolno računalo. Zbog svoje konstrukcije prijenosnike je često teško uopće i otvoriti, a još teže promijeniti neku od ugrađenih komponenti. Stoga, važno je obratiti se servisu koji ima dugogodišnje iskustvo i koji pouzdano može pružiti vrhunsku uslugu. Jedan od takvih servisa je Moj servis, dostupan i na domeni mojservis.hr. Ono što taj servis ponajviše ističe od svih drugih je brzina i efikasnost u radu te transparentnost i komunikacija s korisnikom.

Dakle, osim bogatog višegodišnjeg iskustva u servisu prijenosnih računala (ali i stolnih računala, mobitela i drugih uređaja) koje se podrazumijeva i bez kojeg nema dobro odrađenog posla, pri servisu najviše se ističe brzina i komunikacija s klijentom. Prikupljanje prijenosnika moguće je s bilo koje adrese u Hrvatskoj, a trošak dostave plaćate samo u jednom smjeru. Jednom kada servis zaprimi vaše računalo, Moj servis na vlastitom portalu otvara tiket s pomoću kojeg možete pratiti što se događa i što trenutačno serviser radi. Osim tekstom, sve je popraćeno i fotografijama, pa je uvid u rad krajnje transparentan, a zadatci koji se odrađuju i prijedlozi servisa izlistavaju se zajedno s cijenama. Ovisno o problemu, od zaprimanja do dijagnoze, a potom i samog popravka, neće proći više od nekoliko dana, što je bitno kako ne bismo gubili previše vremena.

Što učiniti za prevenciju?

Kažu kako je prevencija najbolji lijek, a s time se slažemo u cijelosti. Kao i sa svime u našem životnom okruženje, bolje je nešto spriječiti nego poslije liječiti. Upravo u svijetu računala, odnosno prijenosnih računala, kako biste izbjegli neugodne kvarove, poželjno je prijenosnik redovito održavati. Ponajprije pod tim mislimo na čišćenje od prašine koja zna zadati velike probleme s hlađenjem, a koji tada vode do drugih problema. Veliki broj savjeta i preporuka naći ćete i na samim stranicama Moj servis (mojservis.hr). Također, u ovom pogledu bolje spriječiti nego liječiti, ako ste vlasnik starijeg prijenosnika (pod tim mislimo na samo nekoliko godina), ili uočavate povremene teškoće u radu, nije naodmet poslati prijenosnik na pregled i znati što vas čeka te ranijom intervencijom spriječiti veće probleme, a ujedno si osigurati dugoročno pouzdan i stabilan rad. Kako nam se bliži vrijeme godišnjih odmora, odnosno vrijeme kada će se većina nas bar na nekoliko dana odmaknuti od računala, možda je ovo i idealna prilika za obavljanje servisa prijenosnog računala.

Marin REŽIĆ

Ako ste vlasnik starijeg prijenosnika, nije naodmet poslati ga na pregled i znati što vas čeka