Objavljeno 22. svibnja, 2018.
Vinorodna portugalska brda savršena su kulisa i kontrast modernom autu koji smo tamo imali priliku isprobati
Novim modelom Audi predstavlja osmu generaciju svoje uspješne limuzine i u taj segment unosi mnogobrojne inovacije. Bilo u smislu digitalizacije, udobnosti ili sportskih značajki, ovaj elegantno oblikovani A6 je multitalent u luksuznoj klasi. Namijenjen je prije svega poslovnim ljudima koji ga koriste na dugim putovanjima te političarima i drugima kojima A6 već generacijama predstavlja statusni model i reprezentativnu limuzinu.
Sa zategnutim površinama, oštrim rubovima i privlačnim linijama, ova poslovna limuzina nepogrešivo izražava svoje karakteristike: sportsku eleganciju, visoku tehnologiju i profinjenost. Ističe se uravnoteženim proporcijama, dok široka nisko postavljena Singleframe rešetka hladnjaka, ravna prednja svjetla i snažno oblikovani otvori za zrak odišu sportskom notom. Uz osnovnu inačicu nude se vanjski paketi Sport i Design, kao i popularni S line.
Vrhunska udobnost
Unutrašnjost je veća nego kod prethodnika, i to kad je riječ o svim bitnim mjestima izmjere. Više je prostora za noge na stražnjim sjedalima, kao i za glavu i ramena na prednjim i stražnjim sjedalima. Prtljažnik ima veću širinu otvora za utovar, a vodoravno se mogu položiti dvije torbe za golf. Kapacitet ostaje nepromijenjen i iznosi 530 litara.
MMI sustav sa zaslonom osjetljivim na dodir postavlja nove standarde u smislu intuitivne uporabe i prilagođavanja. Uz mnoštvo opcija prilagođavanja, automobil je krojen prema vozaču. Potpuno digitalni operativni sustav omogućuje da se glavne funkcije vozila postave na potrebnu poziciju na zaslonu, slično kao i na pametnim telefonima. Osim toga, ekrani omogućuju i haptičku komunikaciju s korisnikom, odnosno taktilni osjet pri dodiru prsta.
Osim toga, tu je i sustav kontrole s prirodnim govorom koji automobil pretvara u inteligentnog partnera za razgovor i nevidljivog suputnika. Ne zaboravimo spomenuti ni najmodernije sustave asistencije koji bdiju nad sigurnošću. Prilagođena individualna konturna sjedala sprijeda, opcijski dostupna s ventilacijom i masažom, osiguravaju vrhunsku udobnost.
Na aluminiju se nije štedjelo prilikom izrade, tako da i kočnice na prednjoj osovini imaju fiksne čeljusti od ovog laganog materijala.
Samo najbolje
U skladu sa sloganom Audija, napredak kroz tehniku, ispod prednjeg poklopca nalazi se samo najbolje. Svi motori bit će opremljeni blago hibridnom tehnologijom, a u startu ponudu predstavlja samo turbodizelski V6 stroj 3.0 TDI s 210 kW/286 KS i 620 Nm. Ponuda će se, naravno, širiti, a najviše se očekuje od dvolitrenog 4-cilindarskog TDI motora od 204 KS.
Spomenimo i motor koji je u A7, a u A6 također stiže, snažni V6 turbobenzinac 3.0 TFSI koji razvija 250 kW/340 KS i 500 Nm. Taj stroj osigurava mu sportske, ali opet uglađene performanse. Dok se 3.0 TDI motor uparuje s osmostupanjskim mjenjačem Tiptronic, 3.0 TFSI motor standardno se isporučuje sa sedmostupanjskim mjenjačem S Tronic. Osim toga, oba motora standardno se isporučuju s quattro pogonom na sve kotače, čija se izvedba mijenja ovisno o specifičnoj postavi. U kombinaciji s Tiptronic mjenjačem dolazi sa samoblokirajućim središnjim diferencijalom, dok u kombinaciji s mjenjačem S Tronic postava uključuje još učinkovitiju ultratehnologiju, koja ovisno o uvjetima može isključiti pogon na stražnje kotače u svrhu manje potrošnje goriva.
Novi Audi A6 je u pretprodaji, dok u prodaju, i službeno na tržište dolazi sredinom lipnja. Početna cijena je 524.000 kuna koliko stoji model s motorom 3.0 TDI.
Mato PAVLIČEVIĆ
MMI s opcijama nadogradnje
Standardna oprema uključuje MMI navigacijski sustav, dok je MMI plus dostupan kao opcija. On se može nadograditi dodatnim modulima, uključujući dva audiosustava. Tehnološki napredna izvedba sustava Bang & Olufsen osigurava fascinantni 3D zvuk na svim sjedalima.
Čak četiri vrste ovjesa
Udobnost je postignuta i novim ovjesom koji potvrđuje kako su najveće promjene na novom Audiju zapravo skrivene od pogleda. No, na račun udobnosti nisu se žrtvovale vozne osobine, nego, naprotiv, dodatno su unaprijeđene. Prije svega, tu je dinamičko aktivno upravljanje svim kotačima s mogućnošću aktivnog mijenjanja omjera zakretanja kotača. To mu omogućuje suvereno držanje podloge u svim uvjetima, ali i krug okretanja jednak onome kod Audija A3.
Audi nudi četiri izvedbe ovjesa. To su klasični ovjes s čeličnim oprugama, sportski, podesivi te prilagodljivi zračni ovjes.