Autoglas
NOVINE: ECODYNAMICS+

KIA dobiva dizelski meki hibridni pogon
Objavljeno 22. svibnja, 2018.

Kia Motors u drugoj polovini godine predstavlja prvi dizelski meki hibridni pogon. Novi EcoDynamics+ pogon smanjuje emisije CO2 upotrebom elektromotora tijekom ubrzavanja, kada koristi starter s dodatnom 48-voltnom baterijom.

U skladu s Kijinim ciljem da stvara inovativna vozila, koja sebi može priuštiti što širi krug kupaca, EcoDynamics+ tehnologija mekog hibrida nudi uvjerljiv omjer troškova i performansi u odnosu prema klasičnim hibridnim sustavima. Kompaktna priroda komponenti znači da se ova nova tehnologija može lako ugraditi u postojeće vozilo i u konstrukciju pogona bez zadiranja u praktičnost ili raspored u vozilu. Kijin pogonski sustav mekog hibrida stvoren je da postane nevidljiv dio života vlasnika, bez ikakvog priključivanja ili punjenja.

Kia Sportage bit će prvi model koji će nuditi novi EcoDynamics+ dizelski meki hibridni pogon ove godine. Novi Kia Ceed, koji na jesen dolazi u svojoj 3. generaciji, bit će sljedeći model, koji ovaj pogon dobiva u 2019. godini.

48-voltni pogon mekog hibrida prva je nova tehnologija, koju će Kia predstaviti kao dio svoje šire strategije elektrifikacije svoje game modela. Predstavljanje novog 48-voltnog pogona znači da je Kia prvi proizvođač, koji u svojoj ponudi nudi kupcima hibridna vozila, plug-in hibride, 100 % električna vozila i 48-voltnu tehnologiju. Kia namjerava do 2025. ponuditi 16 vozila s naprednim pogonom – pet novih hibrida, pet plug-in hibrida, pet električnih vozila i 2020. novo vozilo s pogonom na gorive ćelije i elektromotor.

S EcoDynamics+ dizelskim pogonom mekog hibrida Kia će ponuditi čistije dizelske motore. Sustav djeluje u kombinaciji s tehnologijom selektivne katalitičke redukcije (SCR), koja pomaže prilikom snižavanja emisija CO2 do 4 % po novom svjetskom ciklusu mjerenja emisija (WLTP), i do 7 % po novom europskom voznom ciklusu (NEDC). Uvođenje tehnologije dizelskog mekog hibrida ojačat će Kijine napore u poboljšanju iskorištenja goriva u njezinoj gami modela.

Kijina tehnologija mekog hibrida koristi 0,46kWh 48V litij-ionsku bateriju i novi starter-generator mekog hibrida (MHSG). S elektronskom kontrolom MHSG-a s upotrebom invertera sustav neprimjetno preklapa između dva načina djelovanja - ‘motor’ i ‘generator’. MHSG, koji je preko remena povezan s radilicom dizelskog motora, tijekom ubrzavanja pruža do 10 kW snage u načinu djelovanja ‘motor’, čime se snižavaju buka i emisije. U načinu djelovanja ‘generator’, MHSG iskorištava kinetičku energiju vozila prilikom kočenja i tu energiju koristi za punjenje baterije.

Kia će detaljnije planove koji se tiču tehnologije mekog hibrida predstaviti u predstojećim mjesecima. M. Bugarić

MOĆNA 48-VOLTNA BATERIJA

DC/DC pretvarač 48-voltne baterije omogućava ovoj novoj bateriji povezanost s napajanjem pomoćne elektronike u vozilu, jer ima puno veći kapacitet u odnosu prema 12-voltnom električnom sustavu vozila. Odluka za upotrebu MHSG-a znači i da uobičajeni starter-generator može biti manji i može se koristiti za hladno paljenje pri niskim temperaturama. 48-voltna baterija pomaže prilikom paljenja motora u većini uvjeta. Kijin EcoDynamics+ pogon dizelskog mekog hibrida djeluje i s ručnim i s automatskim mjenjačem, a može se koristiti uz prednji, stražnji ili pogon na sva četiri kotača. Također je pogon moguće koristiti kod dizelskih i benzinskih motora.

EcoDynamics+ na cesti

Pogon EcoDynamics+ Korejci su razvili za pružanje boljeg iskorištavanja motora s unutarnjim izgaranjem na cesti, i to s neprimjetnim pružanjem i skladištenjem električne energije. Kada MHSG djeluje u načinu ‘motor’ tijekom ubrzavanja koristi se uskladištena električna energija baterije, koja tako motoru s unutarnjim izgaranjem pruža dodatni okretni moment prilikom snažnog ubrzanja, ili snižava buku motora tijekom blagog ubrzanja. U fazi kočenja, u vožnji po nizbrdici ili prilikom približavanja raskrižju MHSG preklapa na način ‘generator’, čime upotrebom radilice puni bateriju.

Možda ste propustili...