Kultura
AUSTRIJSKO-HRVATSKA KOPRODUKCIJA U HNK U OSIJEKU

Balet “Mali princ” pokazao da je magija u jednostavnosti
Objavljeno 22. svibnja, 2018.
Izvrstan je to pokušaj održavanja na životu baletne produkcije u Osijeku.

Vezani članci

PREMIJERA “MALOG PRINCA” U HNK-U

Uz plesače iz Austrije i 35 osječkih djevojčica

PREMIJERNO 18. SVIBNJA U HNK-U U OSIJEKU

Balet “Mali princ” ujedinio austrijske baletne soliste i male osječke baletane

NOVA SVJEŽA MLADA IMENA U KAZALIŠTU - NINA KRALJIĆ I BOJAN JAMBROŠIĆ

Šnajder: I HNK i njih dvoje imaju svoj interes za nastup

Baletnu koprodukciju HNK u Osijeku, Europaballetta St. Pölten i Odjela za suvremeni ples Glazbene škole Franje Kuhača Osječani su dočekali spremno i s nestrpljenjem. Razloga je tomu više, a podjednako veliki sigurno leže u činjenici da uz bok izvrsnim austrijskim plesačima na sceni je plesalo čak 35 djevojčica, polaznica Plesnog odjela (koje su uvježbale Nikoola Livančić, Martina Terzić, Laura del Carmen Velasco Farrera i Ivona Dumenčić Janson), ali i polaznici Baletnog studija HNK (čija je mentorica bila Sara Epifany Erceg). Za planirane četiri izvedbe u svibnju - i sa žarkom nadom da će Slavonci još koji put moći pogledati ovu neobičnu, ali vrlo lijepu predstavu - karte su planule vrlo brzo nakon puštanja u prodaju. Posljednja, četvrta, na programu je večeras (22. svibnja, u 20 sati).

Predstavu temeljenu na megapopularnoj istoimenoj knjizi Antoinea de Saint-Exupéryja, redatelj Michael Fichtenbaum i koreograf Reiner Feistel (uz pomoć Stefana Wiela, koji potpisuje kostime i scenu, te Philippa Preissa, zaslužnoga za itekako bitno oblikovanje rasvjete i videodesign), nisu bitno odmaknuli od izvorne priče. Stoga je predstava, osim neupitne umjetničke ljepote (kako izvedbene, tako i likovne), iznimno dirnula srca svih gledatelja. I svatko ju je, kao i knjigu, doživio na sebi svojstven način, no nitko nije ostao ravnodušan. Jamčim da su potekle i suze!

Balet bez glazbe nije moguć, a za ovu su prigodu pomno birane uspješnice, među kojima je bilo i podosta filmskih brojeva, pa je sve izgledalo glamuroznije.

Premda su sve koreografije i izvedbe svih likova bile vrlo suptilne i suvremene u svom izričaju, neki su se izvođači (točnije izvođačice) ipak istaknuli svojim posebno emotivnim i dopadljivim nastupima. Uz naslovnu ulogu Malog princa (izvrstan, nježan i ranjiv Gabriel Belucci), atraktivne su bile Ruža (Carol Pitta), Lisica (Gala Lara) i kobna Zmija (Mayara Viçoso). Pokreti su pričali priču, a sjajan je bio i glumac Vladimir Tintor, čiji je lijep i ugodan glas zaokruživao sve.

U ulozi Pilota plesao je Levan Tsintsadze, Kralj je bio Walaa Almejbl, Fenjerdžiju je otjelovio Rachael Carrier, Hvalisavca Cassiano Rodrigues and Dominik Vaida, dok je Poslovni čovjek bio Khanya Mandongana.

Pokazali su mladi plesači da se ljepota krije u jednostavnosti i da mali balet (nipošto ne mali umjetničkim vrijednostima, nego prije produkcijskim) može biti jednako glamurozan (primjerice u emociji) i spektakularan kao i bilo koja velika ansambl predstava. Mnogo toga prepušteno je gledateljevoj mašti i emociji, što je bilo moguće jer “Mali princ” je priča uz koju su svi odrastali i za kojom mnogi posežu povremeno u odrasloj dobi, posve ju drukčije svaki put iznova proživljavajući.

- Čovjek samo srcem dobro vidi. Ono bitno očima je nevidljivo - poručuje Mali princ, a nikako nevidljiv, tj. neviđen ne bi trebao proći ni ovaj izvrstan pokušaj održavanja na životu baletne produkcije u Osijeku. Podrška je ono što im treba, dokazali su se da znaju raditi i da ih prepoznaju i žele i u središtima gdje baletna umjetnost intenzivno i dugo postoji.

Narcisa VEKIĆ

Osijek

U EUROPI CIJENJEN I TRAŽEN PARTNER

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike