Osijek
OSIJEK POSTCARDS

Od grafita napravio
novi gradski brend
Objavljeno 15. svibnja, 2018.
Iza priče o uličnoj umjetnosti na razglednicama, o kojoj piše cijela Hrvatska, stoji mladi fotograf Tomislav Marcijuš

Mladi osječki fotograf Tomislav Marcijuš proteklih je mjeseci postao prava zvijezda nacionalnih modnih i lifestyle portala. Razlog za to njegov je projekt pod nazivom Osijek Postcards, kojim je od fotografija grafita i natpisa na osječkim zgradama napravio pravi mali brend, pa su o njemu već pisali i portali poput Buro 24/7 i Fashion.hr.

Inače, Marcijuš je prvi uspjeh postigao svojim umjetničkim fotografijama vjenčanja pod nazivom Marcijuš Weddings, a Osijek Postcards gurnuli su ga u nacionalnu orbitu.

- Ovaj je projekt nastao slučajno. Započet je prije tri godine, točnije 2015. godine i iako sam prije nekoliko mjeseci mislio da mu je došao kraj, novi grafiti su se počeli pojavljivati sve više. Sve je počelo kada sam na jednom vjenčanju, prije nego što smo ušli u restoran, parkirao auto ispred natpisa. To kao da je bio neki znak da jednom trebam to nastaviti raditi, ali da budem strpljiv. Ovaj je natpis bio idealan i za wedding priču i shvatio sam da sve u životu možeš povezati iako na prvu možda to ne izgleda tako. Danas fotografiram vjenčanja izvan Osijeka i države, privatno se bavim suvremenom i dokumentarnom fotografijom i imam Osijek Postcards brand. Inače, prva je ideja bila sve te fotografije natpisa, koji uistinu pričaju jednu priču ovog grada staviti na pamučne majice, no to mi je bila preskupa investicija. Stoga sam sve odlučio ipak prikazati u nekom printanom izdanju, pa sam ih uokvirio i od njih napravio razglednice. Upravo je ulična umjetnost i govor ulica svjetski trend i evo prepoznat je i u nas. Nakon što sam podijelio ideju, isti taj dan, dobio sam prvi upit za narudžbu. Nakon samo nekoliko dana bilo je prodano više od deset uokvirenih fotografija. Počeli su se javljati ljudi izvan Osijeka, što mi je posebno drago, jer neke fotografije svoje mjesto mogu naći i izvan Osijeka, priča Tomislav.

Zanimljivo je da su sve fotografije rađene na analognom aparatu, odnosno na 35 mm filmu.

- Od početka svoje fotokarijere koristim se analognim fotoaparatima i veliki sam obožavatelj analogne fotografije. Osim toga, podržavam i volim uličnu umjetnost i nekako mislim da je spoj toga rezultirao ovom pričom i projektom - kaže Tomislav i dodaje kako trenutačno ima šest nerazvijenih filmova, odnosno stotinjak novih fotografija.

- Nije riječ o nekim priprostim, sladunjavim ili navijačkim grafitima, već duhovitim i pravim izrazima ulične umjetnosti. Tako da će uistinu biti dobrih novih razglednica, a u sljedećoj će seriji sve biti u crno-bijeloj verziji. Suradnju sa mnom i ovim brendom već je započela i Turistička zajednica, što mi je posebno drago - zaključuje Marcijuš.

Nefreteta Z. EBERHARD
NE ZABORAVITE, NAJBOLJE SE STVARI NALAZE S DRUGE STRANE STRAHA!

Optimistični Marcijuš svojom pričom želi podijeliti i svoju viziju uspjeha. “Za mene ovi natpisi predstavljaju komunikaciju, a ne vandalizam. Neki rukopisi možda nisu lijepi, ali nije sve u ljepoti, nego u značenju. Postoji mnogo problema koji nisu riješeni, a ovi natpisi nisu jedni od njih. Cilj je da ova priča postane nešto dobro za ovaj grad. Želim da ljudi vide kako se uvijek može stvoriti nešto kreativno bez obzira na sredinu u kojoj živiš. Sve je moguće ako nešto jako želiš i sve je stvar izbora. Uvijek treba pokušati. Najgore što se može dogoditi je da ne uspiješ. A je li to stvarno najgore? Naravno da nije! Nemojte zaboraviti da se najbolje stvari nalaze s druge strane straha”, poručuje Marcijuš.

Brand možete pratiti i na Instagram stranici, a projekt uvijek možete pogledati na osobnoj web-stranici https://marcijustomislav.com/osijek-postcards

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike