Objavljeno 14. svibnja, 2018.
Kreativna riznica, populacijski simpozij kreativne industrije koji se četvrtu godinu zaredom održava na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, organizirana je od 18. do 21. travnja 2018., a krovna je tema bila „OS mreža“.
Riječ je o događanju u kojem je javna visokoobrazovna ustanova otvorila svoja vrata zainteresiranim posjetiteljima i spojila ih s kreativcima koji su se predstavili raznovrsnim izlaganjima. Cilj je ovoga događanja promicati kreativnu radnu snagu i osnaživati njezin potencijal upozoravanjem na postojanje kreativnih djelatnika u najbližem okruženju, kao i na činjenicu da su svi građani na različite načine dionicima kreativne industrije. Ovogodišnji se program svojom misijom i programskim sadržajima usmjerio na populariziranje i umrežavanje 12 sektora kreativne industrije. Kreativna riznica 2018. okupila je oko 120 izlagača, a raznovrstan je program ponudio radionice, okrugle stolove, koncerte, predstavljanja projekata, javne rasprave, multimedijalna izlaganja, predstavljanje knjiga i izložbe. Besplatne ulaznice za ukupno 60 događanja Kreativne riznice bile su dostupne zainteresiranima, a preuzimane su putem mrežne stranice kao i putem mobilne aplikacije. Mobilnu aplikaciju izgradio je Željko Ronta uz mentorsko vođenje prof. dr. sc. Marijane Zekić-Sušac.
Osim umrežavanja kreativaca, u okviru Kreativne riznice umrežene su i sastavnice Sveučilišta u Osijeku koje su i ove godine povezale vlastita znanja o sektorima kreativne industrije. Na Kreativnoj riznici promišljalo se o teorijskom i praktičnom razvijanju kreativne ekonomije te o udruživanju znanstvenih, stručnih i kreativnih snaga u provođenju studijskih programa. Program toga velikoga događanja uključivao je formalne i neformalne edukacije, a udružene osječke sveučilišne snage opravdale su važnu ulogu koju grad Osijek kao sveučilišni grad u posljednje vrijeme dobiva i zbog koje se počinje prepoznavati kao „kreativno sveučilišno središte“. Aktivnim propitivanjem kreativne industrije kao industrije u nastajanju, sveučilišne sastavnice znanost stavljaju u službu razvijanja gospodarstva.
Lana KATAVIĆ
Zabilježeno ukupno 2728 posjetitelja
Rizničari su zabilježili kako je događanjima Kreativne riznice 2018. nazočilo 2728 posjetitelja te je, uz 11 uglednih pokrovitelja, Kreativna riznica dobila još jednu potvrdu vlastite važnosti i uloge koju obnaša. Partneri u organizaciji bili su: Ekonomski fakultet u Osijeku, Andizet – Institut za znanstvena i umjetnička istraživanja u kreativnoj industriji, Odjel za kulturologiju, Filozofski fakultet Osijek te Trgovačka i komercijalna škola „Davor Milas“ u Osijeku.
Krovna tema pete Kreativne riznice – „Kružna kreativnost“
Na svečanosti zatvaranja Kreativne riznice predstavljena je monografija „Ars Andizetum“. Ujedno je najavljena peta Kreativna riznica koja će se 2019. godine organizirati pod krovnom temom „Kružna kreativnost“.