Tehnologija je potpuno promijenila iskustvo putovanja, učinila svijet manjim uz tisuće odredišta od kojih nas dijeli samo jedan klik. Novo istraživanje otkriva da dvije trećine današnjih putnika (63 %) smatraju da na putovanju ne uspiju uvijek iskoristiti sve prilike.
Booking.com je proveo istraživanje između 20.500 globalnih putnika, među kojima su i putnici iz Hrvatske, i otkrio što sprječava putnike da maksimalno uživaju na putovanju. Također je otkrio savjete kako svladati te prepreke i osigurati si potpuno nesputano putovanje.
Istraživanje pokazuje kako se samo jedan od deset ispitanika iz Hrvatske (13 %) nikada nije osjećao potpuno slobodno i nesputano na godišnjem odmoru, a 11 % osjećalo se potpuno nesputano samo jedanput.
Unatoč tome, postoji snažna želja za nesputanim putovanjem kod gotovo pola ispitanika (44 %) iz cijelog svijeta, a više od tri četvrtine putnika iz Hrvatske (76 %) želi uživati u svakom trenutku putovanja i putovati bez ograničenja.
Istraživanje Booking.coma također je pokazalo da gotovo dvije trećine (62 %) ispitanika iz Hrvatske želi upoznati nove kulture, gotovo pola (49 %) ispitanika iz Hrvatske želi kušati lokalne delikatese, 29 % želi iskusiti boravak na nekom novom i drukčijem mjestu, a gotovo pola (49 %) ispitanika iz Hrvatske tijekom putovanja želi upoznati nove ljude.
Svladavanje straha od putovanja
Jezična barijera jedna je od stvari koje zabrinjavaju putnike. Tako je 19 % ispitanika iz Hrvatske odgovorilo kako je to nešto što im može stvarati poteškoće pri planiranju putovanja, a 19 % ispitanika iz Hrvatske zabrinuto je da bi se mogli izgubiti ako ne govore lokalni jezik. Putnici iz Hrvatske smatraju da ih sputavaju poteškoće pri pronalaženju smještaja (26 %), a 31 % zabrinjavaju nepoznate situacije u kojima bi se mogli naći tijekom putovanja.
Na pitanje što bi uklonilo barijere koje ih sputavaju da odu na putovanja i zabrinutost vezanu uz buduća putovanja, ispitanici iz Hrvatske su kao najvažnije čimbenike naveli odlične opcije za smještaj (47 %), pozitivne recenzije drugih putnika (41 %), mogućnost postavljanja pitanja i dobivanja uputa na lokalnom jeziku (18 %) i mogućnost naručivanja omiljenih jela (14 %).
Pomoć koju pruža tehnologija
Tehnologija može pomoći u svladavanju te nedoumice jer gotovo pola (49 %) putnika iz Hrvatske priznaje da tijekom putovanja često koriste tehnologiju. Kao globalni predvodnik u digitalnoj tehnologiji, Booking.com je putnicima već predstavio Booking Assistant, chatbot koji radi na principu umjetne inteligencije i omogućuje putnicima da dobiju pomoć iz prve ruke za nadolazeće rezervacije - sve to preko intuitivnog sučelja za chat. Uz više od 147 milijuna stvarnih recenzija gostiju na Booking.comu, putnici mogu pronaći savjete na svom jeziku prije samog putovanja.
Booking.com u SAD-u, Japanu, Kini, Tajvanu, Hong Kongu, UK-u, Kanadi, Novom Zelandu i Australiji predstavlja jedinstveno partnerstvo s tvrtkom koja je razvila uređaj ili najbrži svjetski offline uređaj za prijevode. Uz korisničku podršku dostupnu na 43 jezika 24 sata na dan, sedam dana u tjednu, Booking.com je stručnjak u povezivanju ljudi iz različitih govornih područja, i ovo će partnerstvo dodatno pomoći putnicima da prebrode svoje brige oko jezika na putovanjima. Booking.com, lider u digitalnoj tehnologiji, konstantno istražuje kako inovativne tehnologije poput ove mogu pomoći ukloniti stres prilikom putovanja i omogućiti putnicima da dožive još više.
Pomicanje granica
Čak 45 % putnika iz Hrvatske misli da je najbolje kod putovanja to što mogu izići iz zone u kojoj se osjećaju ugodno, što potvrđuje da žele više jedinstvenih iskustava kako bi pomaknuli svoje granice u putovanjima.
Najpopularnija putovanja na koja putnici iz Hrvatske nisu otišli jer se previše boje, ali bi voljeli jednog dana uključuju: volontersko putovanje (44 %), tajnovito putovanje u nepoznato (41 %), ronjenje s opremom (40 %), gastronomska pustolovina (38 %), život s lokalnim stanovništvom tijekom odmora (39 %).
Pepijn Rijvers, viši potpredsjednik i direktor odjela za marketing u Booking.comu, komentira: “Putovanja mogu ispuniti snove, omogućiti nam nova iskustva i u konačnici obogatiti naš život. Osim što želimo povezati putnike s najboljim smještajnim objektima, također im želimo pružiti informacije i savjete o određenom odredištu tako da, neovisno o tome kamo žele otputovati, mogu pronaći inspiraciju da dožive što više, pomaknu granice i iskoriste svaku nezaboravnu priliku koja im se pruži. Kao inovator u području turizma neprestano tražimo nove načine na koje nam tehnologija može pomoći da svima olakšamo putovanje i omogućimo svim putnicima da istraže svijet, neovisno o tome kamo žele otputovati i što žele raditi.”
Istraživanje je provedeno na neovisnom uzorku odraslih osoba koje su bile na putovanju u posljednjih 12 mjeseci / planiraju otići na putovanje u sljedećih 12 mjeseci. Ukupno je sudjelovalo 20.500 ispitanika (više od 1000 iz Australije, Njemačke, Francuske, Španjolske, Italije, Kine, Brazila, Indije, Sjedinjenih Američkih Država, Ujedinjenog Kraljevstva, Rusije, Indonezije i Kolumbije i 500+ iz Japana, Novog Zelanda, Tajlanda, Argentine, Belgije, Kanade, Danske, Hong Konga, Hrvatske, Tajvana, Meksika, Nizozemske, Švedske, Singapura i Izraela). Ispitanici su ispunili online anketu u ožujku 2018. godine. J.Kn.
Najpopularnija putovanja
l Putovanje autom (56 %) l Solo putovanje (48 %)l Last minute putovanje (42 %)
l Digital detox putovanje (41 %)
l Gastronomska pustolovina (39 %)
Putovanja bez granica nisu rezervirana samo za mlađe generacije, iako više od polovice (58 %) putnika iz Hrvatske koji pripadaju generaciji Z (18 do 24 godina) namjerava volontirati na putovanju, Baby Boom generacija u Hrvatskoj (55 do 64 godina) želi više pustolovina na putovanjima i dvoje od pet (40 %) namjerava ići volontirati u drugu zemlju ili pronaći svoje pretke. Više od pola (54 %) pripadnika Baby Boom generacije u Hrvatskoj išlo je na putovanje autom prošle godine, a 11 % planira otići na takvo putovanje u budućnosti.