Dome slatki dome
NOVA JEDINSTVENA ISKUSTVA I INSPIRACIJA

Istraživanje: Želje i stvarnosti na putovanju
Objavljeno 10. svibnja, 2018.

Tehnologija je potpuno promijenila iskustvo putovanja, učinila svijet manjim uz tisuće odredišta od kojih nas dijeli samo jedan klik. Novo istraživanje otkriva da dvije trećine današnjih putnika (63 %) smatraju da na putovanju ne uspiju uvijek iskoristiti sve prilike.

Booking.com je proveo istraživanje između 20.500 globalnih putnika, među kojima su i putnici iz Hrvatske, i otkrio što sprječava putnike da maksimalno uživaju na putovanju. Također je otkrio savjete kako svladati te prepreke i osigurati si potpuno nesputano putovanje.

Istraživanje pokazuje kako se samo jedan od deset ispitanika iz Hrvatske (13 %) nikada nije osjećao potpuno slobodno i nesputano na godišnjem odmoru, a 11 % osjećalo se potpuno nesputano samo jedanput.

Unatoč tome, postoji snažna želja za nesputanim putovanjem kod gotovo pola ispitanika (44 %) iz cijelog svijeta, a više od tri četvrtine putnika iz Hrvatske (76 %) želi uživati u svakom trenutku putovanja i putovati bez ograničenja.

Istraživanje Booking.coma također je pokazalo da gotovo dvije trećine (62 %) ispitanika iz Hrvatske želi upoznati nove kulture, gotovo pola (49 %) ispitanika iz Hrvatske želi kušati lokalne delikatese, 29 % želi iskusiti boravak na nekom novom i drukčijem mjestu, a gotovo pola (49 %) ispitanika iz Hrvatske tijekom putovanja želi upoznati nove ljude.

Svladavanje straha od putovanja

Jezična barijera jedna je od stvari koje zabrinjavaju putnike. Tako je 19 % ispitanika iz Hrvatske odgovorilo kako je to nešto što im može stvarati poteškoće pri planiranju putovanja, a 19 % ispitanika iz Hrvatske zabrinuto je da bi se mogli izgubiti ako ne govore lokalni jezik. Putnici iz Hrvatske smatraju da ih sputavaju poteškoće pri pronalaženju smještaja (26 %), a 31 % zabrinjavaju nepoznate situacije u kojima bi se mogli naći tijekom putovanja.

Na pitanje što bi uklonilo barijere koje ih sputavaju da odu na putovanja i zabrinutost vezanu uz buduća putovanja, ispitanici iz Hrvatske su kao najvažnije čimbenike naveli odlične opcije za smještaj (47 %), pozitivne recenzije drugih putnika (41 %), mogućnost postavljanja pitanja i dobivanja uputa na lokalnom jeziku (18 %) i mogućnost naručivanja omiljenih jela (14 %).

Pomoć koju pruža tehnologija

Tehnologija može pomoći u svladavanju te nedoumice jer gotovo pola (49 %) putnika iz Hrvatske priznaje da tijekom putovanja često koriste tehnologiju. Kao globalni predvodnik u digitalnoj tehnologiji, Booking.com je putnicima već predstavio Booking Assistant, chatbot koji radi na principu umjetne inteligencije i omogućuje putnicima da dobiju pomoć iz prve ruke za nadolazeće rezervacije - sve to preko intuitivnog sučelja za chat. Uz više od 147 milijuna stvarnih recenzija gostiju na Booking.comu, putnici mogu pronaći savjete na svom jeziku prije samog putovanja.

Booking.com u SAD-u, Japanu, Kini, Tajvanu, Hong Kongu, UK-u, Kanadi, Novom Zelandu i Australiji predstavlja jedinstveno partnerstvo s tvrtkom koja je razvila uređaj ili najbrži svjetski offline uređaj za prijevode. Uz korisničku podršku dostupnu na 43 jezika 24 sata na dan, sedam dana u tjednu, Booking.com je stručnjak u povezivanju ljudi iz različitih govornih područja, i ovo će partnerstvo dodatno pomoći putnicima da prebrode svoje brige oko jezika na putovanjima. Booking.com, lider u digitalnoj tehnologiji, konstantno istražuje kako inovativne tehnologije poput ove mogu pomoći ukloniti stres prilikom putovanja i omogućiti putnicima da dožive još više.

Pomicanje granica

Čak 45 % putnika iz Hrvatske misli da je najbolje kod putovanja to što mogu izići iz zone u kojoj se osjećaju ugodno, što potvrđuje da žele više jedinstvenih iskustava kako bi pomaknuli svoje granice u putovanjima.

Najpopularnija putovanja na koja putnici iz Hrvatske nisu otišli jer se previše boje, ali bi voljeli jednog dana uključuju: volontersko putovanje (44 %), tajnovito putovanje u nepoznato (41 %), ronjenje s opremom (40 %), gastronomska pustolovina (38 %), život s lokalnim stanovništvom tijekom odmora (39 %).

Pepijn Rijvers, viši potpredsjednik i direktor odjela za marketing u Booking.comu, komentira: “Putovanja mogu ispuniti snove, omogućiti nam nova iskustva i u konačnici obogatiti naš život. Osim što želimo povezati putnike s najboljim smještajnim objektima, također im želimo pružiti informacije i savjete o određenom odredištu tako da, neovisno o tome kamo žele otputovati, mogu pronaći inspiraciju da dožive što više, pomaknu granice i iskoriste svaku nezaboravnu priliku koja im se pruži. Kao inovator u području turizma neprestano tražimo nove načine na koje nam tehnologija može pomoći da svima olakšamo putovanje i omogućimo svim putnicima da istraže svijet, neovisno o tome kamo žele otputovati i što žele raditi.”

Istraživanje je provedeno na neovisnom uzorku odraslih osoba koje su bile na putovanju u posljednjih 12 mjeseci / planiraju otići na putovanje u sljedećih 12 mjeseci. Ukupno je sudjelovalo 20.500 ispitanika (više od 1000 iz Australije, Njemačke, Francuske, Španjolske, Italije, Kine, Brazila, Indije, Sjedinjenih Američkih Država, Ujedinjenog Kraljevstva, Rusije, Indonezije i Kolumbije i 500+ iz Japana, Novog Zelanda, Tajlanda, Argentine, Belgije, Kanade, Danske, Hong Konga, Hrvatske, Tajvana, Meksika, Nizozemske, Švedske, Singapura i Izraela). Ispitanici su ispunili online anketu u ožujku 2018. godine. J.Kn.

Najpopularnija putovanja

l Putovanje autom (56 %) l Solo putovanje (48 %)l Last minute putovanje (42 %)

l Digital detox putovanje (41 %)

l Gastronomska pustolovina (39 %)

Putovanja bez granica nisu rezervirana samo za mlađe generacije, iako više od polovice (58 %) putnika iz Hrvatske koji pripadaju generaciji Z (18 do 24 godina) namjerava volontirati na putovanju, Baby Boom generacija u Hrvatskoj (55 do 64 godina) želi više pustolovina na putovanjima i dvoje od pet (40 %) namjerava ići volontirati u drugu zemlju ili pronaći svoje pretke. Više od pola (54 %) pripadnika Baby Boom generacije u Hrvatskoj išlo je na putovanje autom prošle godine, a 11 % planira otići na takvo putovanje u budućnosti.

Možda ste propustili...

OMILJENA SOBNA BILJKA

Spatifilum u sjeni

PHOENIX DESIGN

Dizajnerski tim godine

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

DOBROBIT ZA ZDRAVLJE

Moć biljaka u zatvorenim prostorima

2

VRTNI NAMJEŠTAJ

Ljetni detalji u svakom kutku

3

OMILJENA SOBNA BILJKA

Spatifilum u sjeni