Autoglas
PEUGEOT 2008

Praktičan auto s ukusom i osobnošću
Objavljeno 30. travnja, 2018.

Peugeot je nedavno redizajniranoj 2008-ici dao dovoljno svježine za još koju godinu tržišne utakmice. S modelom 2008 Peugeot je izveo dvostruki udarac - zamijenio je karavansku verziju modela 207 te s njime ušao u segment kompaktnih B SUV-ova i crossovera u kojima je danas najveća gužva.

Ovo je najbrže rastući segment u Europi. Samo lani prodano je oko milijun vozila B SUV segmenta, a procjena je da će ih 2020. biti prodana čak dva milijuna. Do tada će deset posto ukupne prodaje automobila pripadati upravo ovom segmentu. Za razliku od brojnih njihovih europskih modela, Peugeot 2008 osmišljen je kao globalno vozilo i proizvodi se na čak tri kontinenta.

Postavljen je na modificiranu platformu modela 208, a njegov avaturistički duh ogleda se u robusnim branicima, krovnim nosačima i podvozju koje je dosta povišeno, čak 16,5 centimetara od tla. A to se upravo danas traži - mali SUV, ili crossover koji je u prvom redu praktičan, ali preko kojeg vlasnik prema van može pokazati svoj ukus i osobnost.

Prepoznatljiv

Ipak, Peugeot u skladu sa svojom filozofijom igra na drugačiju kartu. Za razliku od konkurencije, 2008-ica nije šarena poput papagaja, njegove linije su smirene i sigurne. Dizajniran je u kombinaciji moderno oblikovanih elemenata kombiniranih s pojedinim decentno postavljenim klasičnijim detaljima. Ima velike staklene plohe koje se zatvaraju s pomalo pravocrtnim linijama karoserije.

Redizajnirani 2008 dobio je novu, ozbiljniju prednju masku, nova svjetla i generalno gledano mnogo uvjerljiviji nastup na cesti. Prepoznatljiva bočna linija krije prostrani interijer i iznenađujuće upotrebljiv prtljažnik, a 350 litara prtljažnika na prvu ne djeluje kao nešto mnogo, ali ono što je važno reći za ovaj automobil, jest to da je otvor visok, širok, a utovarni prag vrlo nizak, tako da je i teške predmete vrlo lako utovariti. Stražnji naslon djeljiv je po trećini, a kada se on spusti dolje dobije se potpuno ravna podnica i 1200 litara prostora. Kod ljetovanja ili zimovanja, ako prtljažnik nije dovoljan, dodatno rješenje za prtljagu je krovni sanduk koji se postavlja na serijski proizvedene krovne nosače.

Ispred vozača je okruženje jednako onome kao u Peugeotu 208 u kojem je Peugeot predstavio svoju prvu generaciju inovativnog I-kokpita. Tu je maleni upravljač kao iz videoigrice, visoko postavljeni instrumenti tako da ih gledate iznad upravljača, a ne kroz njega, a i tablet je nadohvat ruke.

Niska potrošnja

Ostatak priče u unutrašnjosti slijedi ono što i očekujemo od automobila koji svoju osnovu povlači od malenog 208. Položaj za upravljačem je vrlo dobar. Neobična ručna kočnica te pomalo zbijen sli ipak funkcionalan raspored komandi na središnjoj konzoli nakon kratke prilagodbe obećavaju ugodnu vožnju. Od stražnje klupe ne treba očekivati previše, no na kraćim relacijama bez problema će se smjestiti dvije prosječno visoke odrasle osobe.

Ispod prednjeg poklopca je 1,6 litreni HDi motor sa 100 KS i 254 Nm. To nije motor od kojeg se mogu očekivati neka čuda na cesti, ali će zbog toga biti zahvalan s malenom potrošnjom goriva. Na našem je testu ona bila oko pet litara na 100 km. Riječ je o motoru iz sredine ponude kojeg krase uglađenost i ravnomjernost oslobađanja snage bez turbo “rupe”. U kombinaciji s dobro raspoređenim mjenjačem s pet stupnjeva i nešto dužim hodovima ručice osigurana su pristojna vozna svojstva uz kako smo već rekli, nisku potrošnju goriva. Do stotke ubrzava za 12,5 sekundi i dojuri do brzine od 180 km/h.

Iako je stariji od većine konkurencije, 2008 nudi pristojnu opremu, vrlo kvalitetan materijal, udobnost, pristojnu ponudu prostora što ga čini vrlo atraktivnim automobiklom savršenim za svaki dan u gradu, ali i za duža obiteljska putovanja. Cijena mu je 146.674 kune.

Milan BUGARIĆ
BAZNO NE ZNAČI SIROMAŠNO

Ovdje je riječ o baznom paketu opreme Active koji, ako je bazni, ne znači da je siromašan. Od doplate iznutra nalazimo samo automatsku klimu. Oprema testnog primjerka je dobra, iako je riječ o početnoj razini opreme. Active, između ostaloga, ima šest zračnih jastuka, električni paket, višenamjenski dodirni zaslon, tempomat, klima-uređaj, LED dnevna svjetla.

ODLIČAN OSJEĆAJ U ZAVOJIMA

Povišen položaj za upravljačem i visoki bokovi pružaju osjećaj vožnje mnogo većeg automobila. Dobro je prilagođen neravnim prometnicama, a za dobar osjećaj vožnje kroz zavoje, uz dobro prilagođeno podvozje zaslužna je naglašena čvrstoća konstrukcije. Sve to omogućava brzu vožnju bez iznenađenja uz laganu kontrolu i snažne kočnice. Naginjanje u zavojima je minimalno i tek u graničnim uvjetima potrebno je blago dodavati upravljač.