Osijek
UVODI SE NOVI PRINCIP NAPLATE

Osječani će odvoz smeća plaćati 50 posto skuplje
Objavljeno 21. travnja, 2018.
Izbor - smanjiti dosadašnju razinu usluge ili istu razinu plaćati mnogo skuplje

Na adrese osječkih kućanstava ovih dana Unikom je poslao obrasce za potpisivanje izjava o načinu korištenja javne usluge prikupljanja miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada.

Riječ je o pismu s dva primjerka izjave na kojima se nalaze dvije kolone.

Novi način obračuna

Prva kolona je popunjena i u njoj se nalazi prijedlog budućeg obračuna odvoza smeća od strane Unikoma, a korisnici imaju mogućnost u drugoj koloni korigirati i dati svoj prijedlog o budućem odvozu otpada ako se ne slažu s Unikovim prijedlogom.

No, građanima baš nije posve jasno na koji način i kako trebaju popuniti te izjave pa smo objašnjenje zatražili od pomoćnika direktora Unikoma Steve Anetića.

- Nije komplicirano. U skladu s Uredbom o gospodarenju komunalnim otpadom, koja je stupila na snagu u studenome prošle godine, obvezni smo uvesti novi način naplate, i to na način da se odvoz smeća obračunava po broju i količini odvoza. Tako je u prvoj koloni navedeno ime i adresa korisnika, potom naš prijedlog spremnika odnosno kante za miješani komunalni otpad od 120 litara. To je najmanja moguća kanta i znači da tu korisnik ne može napisati da primjerice želi kantu od 40 litara jer odlukom Grada Osijeka najmanja kanta za kućanstva je ona od 120 litara. U drugoj koloni eventualno se može napisati da se želi veća kanta ili njih dvije ili tri. Zatim smo kao naš prijedlog stavili da ćemo obračun odvoza smeća iz jedne takve kante računati za pražnjenje dva puta mjesečno. E sad, ako je korisnik toliko ekološki osviješten pa će sve reciklirati, on može u drugoj koloni zatražiti odvoz samo jednom mjesečno ili ako smatra da će imati punu kantu svaki tjedan, zatražiti obračun četiri puta mjesečno. No, tu neće biti mogućnosti varanja. Znači, svaka kanta je čipirana i onog trenutka kada je kamion podigne, on ju odmah učita i na kraju mjeseca mi točno znamo koliko puta smo podignuli i ispraznili koju kantu. Znači, ako vi plaćate odvoz samo dva puta mjesečno, a mi utvrdimo da kantu praznimo četiri puta mjesečno, cijena odvoza bit će naknadno korigirana. Obračun će ubuduće ići kao kod primjerice HEP-a. Znači, Unikom ponudi jedan paušal, a nakon šest mjeseci vidimo kakvo je stvarno stanje stvari. To znači i da vi i vaš susjed nećete možda imati isti račun, jer njemu kantu praznimo tri puta mjesečeno, a vama samo jednom - detaljno je objasnio Anetić novi način obračuna.

A mi smo izračunali koliko će ubuduće uistinu koštati odvoz smeća. Znači, obvezni paušal bez obzira na veličinu kante i broj odvoza iznosi 30,50 kuna. Na tu cijenu dodaje se umnožak od pet lipa puta volumen kante.

U centru dvostruko skuplje

Odnosno za kantu od 120 litara šest kuna po odvozu. Znači za jedan odvoz mjesečno cijena je 36,50 kuna mjesečeno plus PDV. No, za četiri odvoza kante mjesečno, koliko puta Unikom odvozi smeće, sada bi nova cijena bila 54,50 kuna plus PDV, odnosno oko 68 kuna. Znamo li da se sada za isti broj odvoza kanti od 120 litara u kućanstvima plaća manje od 50 kuna, proizlazi da cijena usluge raste više od 50 posto. Građanima, pak, u središtu Osijeka gdje je smeće odvoženo dva puta tjedno, ista će usluga biti dvostruko skuplja. No, u Unikomu rezolutno odbacuju takvo razmišljanje.

- Stari način odvoza i naplate uopće se ne može uspoređivati s novim načinom. Mi moramo smanjiti količinu komunalnog, nerecikliranog otpada za 50 posto. U slučaju da netko i dalje želi da mu se kanta od 120 litara odvozi četiri puta mjesečno, onda tu nešto ne štima i ta osoba uopće ne reciklira. Nemoguće je uz recikliranje imati četiri puta mjesečno punu kantu od 120 litara. Također, treba reći da je u toj cijeni i odvoz žute i plave kante te biootpada, ali i mogućnosti odlaganja u reciklažna dvorišta. Primjerice ljeti, kada ste na moru, nećete imati ni jedan odvoz i tada plaćate samo paušal. Novi način naplate tu je da se građane prisili na ekološko razmišljanje - rezolutan je Anetić.

Iako postoji još niz nejasnoća oko novog sustava odvoza smeća i naplate, u Unikomu kažu kako s prikupljanjem podataka i slanjem izjava na adrese višestambenih zgrada kreću već sljedećeg tjedna.

Nefreteta Z. EBERHARD
POTPISATI IZJAVE I VRATITI IH na adresu UNIKOMa U ROKU OD 15 DANA

Vrlo je bitno reći da je oba primjerka izjave nužno potpisati i vratiti na adresu Unikoma u roku od 15 dana, potom Unikom potpisuje izjave i u roku od osam dana vraća jedan primjerak vlasniku kućanstva. U Unikomu napominju kako te izjave imaju snagu ugovora te je važno da vlasnici dobro promisle koliko im odvoza smeća treba jer će u skladu s tim dobiti i ove račune, a po principu “plaćaš onoliko koliko onečišćuješ”.

građani

BIRAJU KOLIKO ĆE IM SE PUTA ODVOZITI SMEĆE

Možda ste propustili...