Osijek
PROVOZALI SMO SE GRADOM

Biciklističke staze treba obnoviti, bahate vozače automobila preodgojiti
Objavljeno 17. travnja, 2018.

Dobrom dijelu gradskih pješačkih i biciklističkih staza potrebna je obnova. Protek vremena i vremenske prilike konstantno ostavljaju trag na prometnoj infrastrukturi pa je tako nove ožiljke ostavila i protekla zima.

Nakon poziva čitatelja, i sami smo se uputili u probnu vožnju biciklom. Vrlo se brzo pokazalo da je nalet na rupu ili ulegnuće u stazi relativno učestala pojava, ali i da može biti neugodno iznenađenje za udobnost i sigurnost biciklista. I naš je fotoreporter obišao nekoliko “prijavljenih” lokacija i dokumentirao oštećenja koja će, nadaju se građani, što prije biti sanirana. Primjerice, ono na biciklističkom dijelu promenade kod klupa nedaleko od Picassa ili na dionici na Gajevu trgu kod benzinske crpke. Naime, sve je više pješaka i biciklista koji su jedva dočekali ljepše vrijeme da iziđu van, na rekreaciju ili opuštajuću vožnju s obitelji.

Kad je riječ o sigurnosti biciklista i pješaka, valja upozoriti i na bezobzirno ponašanje pojedinaca koji parkiraju na način da zauzimaju dio bicilističke staze ili čak cijelu, zbog čega su potom biciklisti prisiljeni voziti se po pješačkoj stazi. Tako je, recimo, u dijelu Divaltove te u Vukovarskoj ulici između Zagrebačke i Krežmine, a neki drsko parkiraju na samoj stazi uz lokale (kod početka Trga baruna Trenka gotovo na zebri ili pak između Stepinčeve i Drapšinove) pa pješaci moraju prolaziti u koloni, jedan po jedan. Inače, zna se dogoditi da je isti automobil na stazi svakog dana parkiran satima (a nije dostava), a da nitko ne reagira.

I to nije sve kada je riječ o neprikladnom zaustavljanju dostavljača i taksista kako na biciklističkim stazama, tako i na najfrekventnijim gradskim prometnicima. Nekima je očito problem parkirati u sporednim ulicama pa nekoliko metara kolicima prenijeti robu odnosno pokupiti klijenta. Ni “obični” vozači nisu “cijepljeni” na takvu praksu. Eto, nedaleko od naše redakcije u Ulici Hrvatske Republike svakodnevno se stvaraju čepovi (neposredno pred semaforom kod Kappa centra) jer je netko “samo skočio na bankomat”. Već godinama se, tko zna zašto, tolerira da četverotračne ceste, koje su tako projektirane da bi propustile više prometa i bile sigurnije, postaju dvotračne. Većina se vozača žali na takvu praksu, mnogi su već i ljutiti te pozivaju nadležne da to spriječe ili sankcioniraju. Ili treba čekati da netko nastrada zbog nečije komocije?

Darko PEJIĆ
Elaborat

Kako doznajemo, neka se oštećenja već saniraju, a izrađuje se eleborat sa zamijećenim nedostatcima na prometnicama, te se nadamo kako, intenziviranjem radova nakon paljenja asfaltnih baza, ni spomenuti primjeri neće biti zaboravljeni.

Najčitanije iz rubrike