Autoglas
VOZILI SMO: PEUGEOT 301

Limuzina koje se ni zapadna Europa neće posramiti
Objavljeno 17. travnja, 2018.
Iako ga nema na automobilskim tržištima zapadne Europe, Peugeot 301 je prostran, pouzdan i siguran automobil

Na testu nam je bio uistinu zanimljiv automobil - Peugeot 301. Provozali smo ga bez predrasuda, iako smo prije sjedanja u njega dobili oprečne informacije, pogotovo ako se usporedi sa zapadnoeuropskim Peugeotovim modelima.

Ovaj se automobil proizvodi u Španjolskoj u tvornici u Vigu, a prvu premijeru imao je u Turskoj prije pet godina. Upravo Turska mu je i dalje jedno od najboljih tržišta, a odličan prodajni plasman bilježi i u Južnoj Americi, sjevernoj Africi, Bliskom istoku te srednjoj i južnoj Europi. Sjeverno od tunela Karavanke (Austrija i ostale države zapadne Europe) nećete ga naći! Peugeot 301 teško da će u povijest, no nakon prijeđenih tisuću i pol kilometara na testu možemo reći kako je riječ o posebnom i zanimljivom uratku koji je zajedno sa svojim Citroenovim blizancm C-Elysee vrlo dobro prihvaćen. Peugeot 301 namijenjen je zemljama u razvoju, zemljama gdje je prometna infrastruktura dosta loša, a i gdje kupovna moć stanovništva u globalu nije baš blistava.

Pouzdan

Testirani model je prostran, pouzdan i siguran automobil. To su odrednice kojima su se vodili konstruktori ovog automobila. Mnogo unutarnjeg posla dobiveno je iz relativno ograničene vanjske dimenzije. Da su u grupaciji PSA pogodili “u sridu”, govore podatci kako je od predstavljanja do danas proizvedeno više od 400 tisuća primjeraka, a to govori da su kupci prepoznali ono što ovaj automobil nudi. Već na prvi pogled vidi se da je automobil dosta odignut od zemlje, a zanimljivo je da vrata imaju dvostruke brtve kako bi se zaštitio interijer od buke i prašine. Automobil nudi odlično prijevozno rješenje u uvjetima ekstremnih klima. Upravo su brojna testiranja u ekstremnim uvjetima poslužila inženjerima kao baza za kreiranje snažnog vozila.

Ovjesi i kotači prilagođeni su korištenju na lošim cestama, a određene komponente dorađene su kako bi prilagodile 301-icu katkad grubim okolnostima. Njegov su stil i vozna svojstva moderni i prilagođeni očekivanjima različitih tržišta na kojima se nudi.

Odličan ovjes

Ovjes je odličan pa se Peugeot 301 tiho i uglađeno nosi s neravninama, dok se zbog kotača od 16 cola može pohrvati i sa zahtjevnijim zavojima. Lagano povišna karoserija osjetljivija je pak na bočni vjetar, no ništa strašno.

Interijer je jednostavno koncipiran, materijali su izdržljivi, upravljač podesiv samo po visini. Ono što malo smeta su podizači stakala koji su smješteni uz ručicu mjenjača, pa trebamo koristiti desnu ruku. Mi smo na testu imali bogatiji paket opreme Allure, upravljač presvučen kožom, stražnje podizače stakala i naslon za ruku. Prostor za putnike na stražnjem sjedalu oduševio nas je jer se osjećate kao da se nalazite u 508-ici.

Prtljažnik ima zapremninu od 506 litara, a ono što malo smeta je dosta visok utovarni prag te šarke koje ulaze u kabinu dolje i pritišću prtljagu. Motor je 1,6-litreni HDi, 100 konja, 254 nM, a zbog ekonomičnosti mjenjač je ručni s pet brzina. Taj motor nije progamiran da pruži neke sportske perfomanse već trajnost i ekonomičnost. Potrošnja je na testu bila oko 5 litara. Odličan motor nudi vrlo nisku prosječnu potrošnju goriva, a istovremeno je vrlo elastičan i ima posve dovoljno daha da se uspješno nosi s dinamikom današnjeg prometa kako u gradu, tako i na magistrali, pa i autocesti. Realno gledano, ovaj automobil je po mjeri budžeta realnog i racionalnog hrvatskog kupca. Cijena testiranog Peugeota 301 s dodatnom opremom je 121.375 kuna.

Milan BUGARIĆ
REDIZAJNIRANA PROŠLE GODINE

Prošle je godine 301-ica redizajnirana. Automobil je dobio novu masku i nova prednja svjetla kao i ostali modeli Peugeota. Neki ga zovu i “bejbi 508-icom”. Iza konzervativne karoserije, što se donekle može ublažiti bojom i izborom aluminijskih napataka, krije se prostor za udoban smještaj pet odraslih osoba. Najveća novost na 301-ici je veliki ekran od 7'', dodirni display s raznoraznim aplikacijama. Oduševio nas je mirror screen i Apple car play gdje možemo projicirati zaslon našeg mobitela.

Možda ste propustili...

OSMA GENERACIJA

Vozili smo: Audi A6

JUBILARNA PROIZVODNA BROJKA

Dva milijuna Fiata 500

Najčitanije iz rubrike