Učionica
IVONA ADRIĆ, PREDSJEDNICA STUDENTSKOGA ZBORA EKONOMSKOGA FAKULTETA U OSIJEKU

„Naš fakultet dopušta razvijanje osobnih kompetencija i vještina“
Objavljeno 15. travnja, 2018.

Ekonomski fakultet u Osijeku trudi se ponuditi smjerove i kolegije koji odgovaraju trenutačnim potrebama tržišta rada te ljetne prakse u poduzećima lokalnih županija, no uz to ide i korak dalje. Na našem se Fakultetu stalno nešto događa – konferencije, gostujuća predavanja, humanitarne aktivnosti, različiti projekti... Fakultet je živ i dopušta razvijanje osobnih kompetencija i poslovnih vještina svima koji žele iskoristiti tu priliku. Moje su kolege prvaci brojnih državnih i međunarodnih natjecanja. To su studenti koji otvaraju vlastita poduzeća ili djeluju u okviru jedne od šest vrlo aktivnih fakultetskih studentskih udruga. Mnogi od njih shvaćaju kako, u današnjem poslovnom okruženju, nije dovoljno samo završiti fakultet – sama diploma više nije komparativna prednost na tržištu rada.

Završetkom jednoga od studija Ekonomskoga fakulteta u Osijeku studenti stječu znanja koja ih pripremaju za rad u jednoj od grana ekonomije. Ipak, trebamo biti svjesni kako kvalitetno studiranje ekonomije podrazumijeva i razvijanje praktičnih, a ne samo teorijskih vještina. Svi smo mi mladi odrasli ljudi koji samostalno donose odluke o svojoj budućnosti. Svojim odlukama tijekom studiranja polako, ali sigurno kreiramo svoju poslovnu budućnost. Fakultet nikoga ne prisiljava na bavljenje izvannastavnim aktivnostima, ali ih svakako podržava, financijski i moralno, te potiče. Upravo se kroz njih istaknu proaktivni studenti koji vole ono što studiraju. Cijeli svoj studij bila sam okružena upravo takvim ljudima – ljudima koji kažu „da“ svakom projektu, svakoj konferenciji i svakom natjecanju. To su studenti čije je ambicije podržavao Ekonomski fakultet i koji su danas zaposleni na odličnim radnim mjestima. Mnogi su od njih, još iz studentskih klupa, osigurali svoj posao iz snova. Odličnih poslova u struci zasigurno neće biti za sve, ali iskreno vjerujem kako hoće za sve koji se trude raditi na sebi i svojim vještinama još tijekom studiranja.

Iz moje perspektive znanje se najbolje usvaja bilo kojom alternativnom metodom učenja. To su prepoznali i mnogi profesori koji na predavanja dovode goste predavače iz realnoga sektora, zadaju projektne zadatke, case studyje i vode na stručna putovanja. Mislim da bi se kvaliteta studiranja poboljšala davanjem mogućnosti slušanja izbornih kolegija s drugih sastavnica Sveučilišta. Osim što bismo interdisciplinarnošću proširili svoja znanja i vidike, učenje bar jednoga kolegija u godini koji nije izravno povezan s ekonomijom zasigurno bi bilo pozitivno iskustvo za studente.

Odnos studenata i profesora vrlo je opušten i korektan. Profesori su pristupačni i uvijek će rado odgovoriti na sva naša pitanja i nedoumice. Mnogi od njih bili bi sretni kada bi im studenti još češće dolazili na konzultacije i ne ustručavali se pitati ono što im nije jasno. Kada razmislim, čini se kao da se dinamika odnosa promijenila s obzirom na ono što su nam naši roditelji govorili o svojem studiranju – sada su profesori ti koji moraju poticati da im dođemo kucati na vrata kabineta. Odlično je to što imamo profesore kojima je stalo da što kvalitetnije shvatimo ispredavano gradivo i temeljito se pripremimo za ispit, ali je to i podsjetnik nama studentima da ne možemo očekivati znanje najprestižnijih svjetskih ekonomskih fakulteta ako nismo spremni tražiti ga i biti neumorni s dodatnim pitanjima nakon predavanja kao što to čine studenti na navedenim fakultetima.

Možda ste propustili...