Autoglas
ZASLUŽENA TITULA

Vozili smo: Volvo XC40
Objavljeno 3. travnja, 2018.
Novi model Volva, XC40, pravi korak u budućnost, odmah je okrunjen titulom Europskog automobila 2018. godine

Samo nekoliko mjeseci od početka proizvodnje prema odazivu kupaca i automobilskih medija jasno je da će novi kompaktni sportski terenac biti uspješan. Ovo je Volvo koji se do sada najviše izražava i donosi individualnost, zaigranost, zavodljiv izgled, inovativnu unutrašnjost i nagrađivanu sigurnost. Donosi mnogo više od toga – takvu razinu iznimnosti da je nagrađen titulom Europskog auta 2018. godine.

To je prvi Volvo u povijesti koji se okitio ovom laskavom titulom. Osim toga, osvojio je i nagradu priznate britanske redakcije What Car?, koja ga je proglasila automobilom godine u Velikoj Britaniji. S dolaskom ovog SUV-a premium C segmenta, u paleti Volvo vozila prvi put u ponudi imaju čak tri različita sportska terenca. Osim toga, XC40 je također prvi Volvo koji je napravljen na novoj modularnoj platformi CMA na kojoj će se u budućnosti proizvoditi novi modeli serije 40 i električni automobili. Pionir je u tome što omogućava korištenje automobila s članovima obitelji, poznanicima i prijateljima putem novog digitalnog ključa koji funkcionira pomoću aplikacije Volvo On Call. Time omogućava posudbu automobila bez da prijatelju ili znancu moramo fizički predati ključ automobila.

Sigurnost

Unutrašnjost automobila je ponovno osmišljena. Za više prostora zaslužna je tehnologija Air Woofer – nova vrsta zvučnika koji su namješteni na kontrolnoj ploči, što u kabini stvara dodatan prostor. Tako su pretinci u vratima dovoljno veliki da stane torbica, osobno računalo, ili boca. Osim toga, u središtu kontrolne ploče nalazi se prostor za mobilni uređaj koji omogućava bežično punjenje baterije. Dodatnu mjeru funkcionalnosti nudi prtljažnik koji je opremljen s dvostrukim dnom, skrivenim ladicama za vrijednosne predmete i držač za vrećice iz dućana.

Jedan od sastavnih dijelova novog XC40 također je već poznata Volvo sigurnost. Opremljen s nagrađivanim sigurnosnim tehnologijama, prema čijoj zasluzi je jedan od najsigurnijih kompaktnih sportskih terenaca na tržištu. Sigurnosna oprema i sustavi asistencije uključuju sustave City Safety, Pilot Assist, sustav protiv izletavanja s ceste (Run-Off Road Protection and Mitigation), i Cross Traffic Alert s 360-stupanjskom kamerom koja olakšava parking manevar. XC40 putnike štiti iznimno tvrdom karoserijom koja je u velikoj mjeri napravljena od borovog čelika.

Cijene

Prednja sjedala s WHIPS tehnologijom smanjuju mogućnost ozljede vrata pri udarcu u stražnji dio automobila, u slučaju sudara prednji sigurnosni pojasevi automatski se stežu i dodatno osiguravaju da se putnik ne pomakne iz svoje pozicije. Ako se automobil digne u zrak, sjedala u tome primjeru teškog slijetanja apsorbiraju energiju i štite kralježnicu od kompresijskog loma.

Na početku prodaje u Hrvatskoj XC40 dostupan je za 45.990 eura (XC40 D4 AWD A Momentum +). Na proljeće će biti dostupni cijenom pristupačniji modeli. XC40 T3 s prednjim pogonom započinje od 34.990 eura, a D3 motor kreće od 34.990 eura. Oba osnovna modela ujedno su i edicije u povodu osvojenog naziva Europskog automobila 2018. godine i dodatno su opremljeni s paketima Light i Business.

Mato PAVLIČEVIĆ
Preslik osobnosti

Izvori inspiracije pri stvaranju novog XC40 bili su ulična umjetnost, gradska arhitektura, proizvodi poznatih dizajnera i popularna kultura. Dizajneri su željeli napraviti automobil koji će biti raznolik i zaigran. Ciljna skupina su ljudi koje zanima moda, dizajn i popularna kultura te žive u velikim i živahnim mjestima. Njima Volvo želi ponuditi način da izraze svoju individualnost, tako da XC40 nudi široku i življu paletu boja od svoje braće i tako oslikava osobnost svojih vozača.

Od benzina do elektrike

Dostupan je s dva motora, dizelskim D4 (190 KS) i benzinskim T5 (247 KS). U proljeće na tržište dolaze još tri motora: D3 (150 KS), T3 (156 KS) i T4 (190 KS). Kasnije će biti dodani plug-in hibrid i posve električna verzija automobila. XC40 je prvi model marke Volvo koji će biti dostupan s 3-cilindarskim motorom. Drive-E motor namijenjen je isključivo za plug-in hibridni model.

Dinamična prezentacija održana je na planinskim cestama na tromeđi Slovenije, Italije i Austrije