Autoglas
PROMOCIJA PLUS - PRODAJA AUTOMOBILA

Rast prodaje vozila nastavljen u veljači
Objavljeno 6. ožujka, 2018.
U veljači je prodano 3840 novih automobila, što je za 1217 auta više u odnosu na veljaču 2017. Pobjednik je Octavija

Kada promatramo ovu veljaču s lanjskom dolazimo do zaključka da je prodaja automobila - eksplodirala. Ovako to izgleda u brojkama: u veljači je prodano 3840 novih automobila, što je za 1217 automobila više u odnosu na veljaču 2017. I prva dva mjeseca ukupno su pozitivna, ove godine prodano je 7546 novih putničkih vozila, što je 38 posto ili 2090 vozila više nego u istom razdoblju 2017., podaci su agencije Promocija plus.

Što se tiče automobilskih marki, pobjednik veljače opet je Volkswagen s 587 prodanih automobila. Kao i prošloga mjeseca na drugome je mjestu opet marka iz VW grupacije - Škoda (498), dok je treći preporođeni Suzuki (359). Veliki skok u odnosu na siječanj zabilježio je Ford koji je s 270 prodanih automobila na četvrtom mjestu prodaje po markama. Iznad 200 automobila u veljači prodali su još Opel (265), Hyundai (258) i Renault (224). Iznad 100 automobila prodali su još Peugeot (154), Dacia (148), Audi (132), Citroen (119), Toyota i Mazda (po 118) i Kia (117). Treba napomenuti kako je prodan i jedan Tesla.

Standardne marke

Po pitanju modela uvjerljivo je na prvom mjestu Škoda Octavija s 373 prodana primjerka. Daleko iza sebe ostavila je drugoplasirani Golf (207), te standardno dobru Suzuki Vitaru (167). Kada budemo znali pročišćene rezultate, odnosno koliko su automobila kupile tvrtke, a koliko građani, Vitara bi tu zasigurno debelo skočila prema naprijed.

Dobar prodajni rezultat u veljači ostvario je i Ford Focus (154), te Suzukijev model SX4 (112). Standardno visoko još su dva Volkswagenova modela - Polo (109) i Tiguan (95). Do desetoga mjesta još su se smjestili Dacia Sandero (90), Ford Kuga (85) i Renault Clio (83).

Prema pogonskom gorivu, 50,9 posto prodanih vozila, odnosno njih 3838 bili su benzinci, 47 posto ili 3548 njih dizelaši, a prodana su i četiri vozila na potpuno električni pogon te 94 hibrida. Najsvestraniji prodajni “igrač” je Toyota koja je u prva dva mjeseca prodala 136 benzinaca, 38 dizelaša i čak 85 hibrida. Volkswagen je izbalansiran po pitanju pogonskog goriva, prodao je 578 benzinaca i 545 dizelaša. Velika razlika u omjeru je kod Suzukija koji je prodao 614 benzinaca i samo 23 dizelaša! Suzuki je prodao i 11 plinaša. Prema broju prodanih plinaša prednjači Opel (24), Dacia (19), spomenuti Suzuki i Renault (7). Prodana su i četiri električna automobila - po jedan Tesla, Smart, BMW i Renault.

Zagreb i sateliti

Glavnina novca, kako tvrtki tako i građana, smještena je u zagrebačkoj regiji. Tamo je u prva dva mjeseca ove godine prodano 37,81 % ukupnog broja automobila - 2853. Ispred osječke regije koja je na šestom mjestu s 368 prodanih automobila smjestila se riječka regija (679), splitska regija (536), Međimuska županija (527), te Istra (511).

Početak godine stidljivo je počeo za porezne oaze, požešku (PŽ) i bjelovasku (DA) regiju. Tako je bilo i prethodnih godina, pa ne sumnjamo da će se broj novokupljenih automobila s PŽ i DA tablicama višestruko povećati, a požeška regija skočiti sa sadašnjeg 10. i bjelovarska s 12. mjesta. Na dnu su i dalje standardno Virovitičko-podravska i Ličko-senjska županija. Oni su u prva dva mjeseca prodali 23, odnosno 17 novih automobila, čime su ispod 1 % državnog prosjeka.

Milan BUGARIĆ
PROMJENA TROŠARINSKOG SUSTAVA

Povećanje prodaje vozila u prva dva mjeseca izravna je posljedica promjene trošarinskog sustava i obračuna PDV-a za tvrtke. Za konačnu ocjenu treba pričekati do svibnja kada će se točno znati pravi učinci novih rješenja. Na tržištu rabljenih osobnih vozila nastavljen je pak i u veljači trend rasta registracije vozila koja se uvoze iz inozemstva.