Autoglas
OVO JE LJUBAV NA DRUGI POGLED

Vozili smo: Mazda CX-5 Attraction CD150 AT
Objavljeno 27. veljače, 2018.
U CX-5 definitivno ćete se zaljubiti na drugi pogled, čim shvatite koliko je drugačiji i bolji od odličnog prethodnika

Mazda CX-5 jedan je od SUV-ova za kojim se okrećemo kada ga ugledamo na cesti. Ovakav dojam postojan je još od prve generacije, a sada pet godina poslije, istu filozofiju ostavlja i druga generacija. U to smo se imali prilike uvjeriti i sami nakon što smo na cestama oko Slavonskog Broda provozali potpuno novu Mazdu CX-5 koji nam je na test ustupio AC Vuko. Iako se na prvu čini sličnim prethodniku, u CX-5 definitivno ćete se zaljubiti na drugi pogled, čim shvatite koliko je drugačiji i bolji od prethodnika.

Naš osvrt i dojmove o Mazdi CX-5 počinjemo, dakako, od onoga prvog što vidimo – vanjštine. Mazda CX-5 i dalje donosi prepoznatljiv Kodo dizajn koji Mazdu čini prepoznatljivom i izdaleka. Iako je druga generacija CX-5 na prvu slična prethodniku, tek kada se pobliže upoznate s novim modelom postaju vam jasne sve novosti, ali i na kraju drugačiji izgled. Ono mnogo važnije od pukih izmjena je da su te izmjene – odlične.

Prepoznatljiva

Mazda CX-5 zaista izgleda sportski agresivno, automobilski novinari vole reći dinamično. Linije su skladne i nalaze se baš tamo gdje i trebaju. Ako bismo neki detalj na vozilu morali istaknuti, onda je to prednji kraj i golema rešetka hladnjaka koja je svojevrsni zaštitni znak novog modela zajedno s izduženim spljoštenim LED svjetlima. Atletski dojam prisutan je i na stražnjem kraju, te u suštini priču o vanjskom izgledu završavamo s crvenom bojom koja vozilu kao što je Mazda CX-5 odlično pristaje. Kotači su također dio dizajnerskog izričaja, a njihov mesnati dojam i plastična zaštita oko blatobrana odaju dojam da bi se Mazda CX-5 možda mogla snaći i izvan terena.

U unutrašnjosti je sve već poznato. Ovo „poznato“ nije nužno loše, dapače, jako je dobro. Interijer je nadogradnja na prošli model, a obiluje kvalitetnim materijalima, izdašnim prostorom, kako naprijed tako i straga, te golemim prtljažnikom. Osim prostora i dojma kao da smo ovdje već bili, veliku pohvalu zaslužuje i kvaliteta materijala koja je pod prstima luksuzna, rekli bismo premium. Brojni elementi od kože, precizni šavovi i općenito mnoštvo na dodir mekih materijala to samo potvrđuju. Ugodno iznenađenje je odličan infotainment kojim se upravlja pomoću malenoga upravljača ili pomoću samoga zaslona. U radu je uglađen, a donosni pregršt informacija o vozilu, ali i zabavi.

Veliki dizel

Položaj za upravljačem je suveren, nadmoćan, onakav kakav i očekujemo za upravljačem nekog SUV-a. Iako smo Mazdu CX-5 vozili relativno kratko, dojam je kako bi nam bilo jednako udobno i na daleko dalje staze. U vožnji? E to je ona poslastica koju ostavljamo za kraj. Ispod poklopca nove Mazde CX-5 nalazi se 2,2-litreni dizelski motor snage 150 KS koji na raspolaganje pruža velikih 380 Nm okretnog momenta. Uparena s automatskim mjenjačem Mazda CX-5 pravi je melem za užitak u vožnji. Kada to želimo CX-5 možemo voziti kao krstaricu, a na malo veći pritisak papučice gasa 2,2-literni dizel snažno će nas prilijepiti u sjedala. Za ovaj efekt zaslužna je i Skyactiv tehnologija koja omogućava da se dizelaš zavrti i do 5000 okretaja bez prevelike muke. Dakle, snage za brzu vožnju na autocesti, ili pri pretjecanju - ima. Motor je opremljen već očekivanim i-start (ili poznatijim start/stop) sustavom, pa bi potrošnja trebala biti razumna, za vrijeme testa ona je bila oko šest litara.

Za kraj ostaje cijena koja se kod ovako opremljene Mazde CX-5 zaustavila na nešto ispod 300.000 kuna. Mnogo ili malo, sve je u očima promatrača, mi ćemo reći - taman.

Marin REŽIĆ

6

litara bila je prosječna potrašnja goriva na testu

150

konjskih snaga isporučuje 2,2-litreni dizelaš

Ugodno iznenađenje je odličan infotainment kojim se upravlja pomoću malenoga upravljača, ili pomoću samoga zaslona