Autoglas
REVOLUCIJA BENZINA

Vozili smo: Škoda Octavia 1.5 TSI Style
Objavljeno 13. veljače, 2018.
Škoda Octavija stiže s novim 1,5-litrenim iznimno štedljivim benzinskim motorom

Škoda Octavia, automobil koji je postao svojevrsni sinonim za limuzinu srednje klase na našem tržištu, odnedavno se nudi u svojoj najnovijoj inačici. Ovaj automobil, zahvaljujući svojoj pouzdanosti, odličnoj kvaliteti izrade i tehnologijama iza koje stoji veliki Volkswagen, te ponajprije zbog povoljnog omjera uloženog novca i dobivenog za isti, postao je jedan od najpopularnijih i uopće najprodavanijih na našem tržištu.

Osim kod privatnih kupaca Škoda Octavia ima veliku popularnost i kao poslovni automobil. Često je češka limuzina izbor za flotna vozila, službene automobile, menadžera. Iako smo već imali priliku upoznati se s novom Octavijom, povod za ponovno druženje bio je potpuno novi 1,5-litreni benzinski motor sa 150 KS.

Ovaj se motor odmah na početku postavio kao zamjena za većinu motora koje danas vidimo u Octavijama na cestama. Dakle, 1.6 TDI, pa čak i 2.0 TDI, a posebice svi dosadašnji benzinski motori, jednostavno mogu stati u red iza 1,5-litrenog benzinca. Ako mislite da smo sišli s uma, nastojat ćemo vas razuvjeriti s dojmovima koje je ovaj agregat ostavio na nas.

Pršti od snage

Naime, 1.5 TSI vozi se agilno, dinamično, a na doticaj papučice gasa pršti od snage, te reagira promptno, što ćete itekako osjetiti kada se zalijepite za sjedala automobila zbog ubrzavanja. 150 KS definitivno se čini mnogo više nego kod ekvivalentnog dizelskog motora, a svakako i više od bilo kojeg do sada benzinca. Tomu je tako zbog odličnog okretnog momenta od 250 Nm, ali i činjenice kako uz ovaj TSI Škoda može pojuriti gotovo 220 km na sat!

S ovim motorom definitivno je era dizelskih automobila, bar u jednom dijelu, završena. Jednostavno, zaboravite na brige oko kojekakvih filtera čestica, oko ventila za recirkulaciju ispušnih plinova, ili eventualnih zabrana ulaska u svjetske metropole. Sve je to teret kojeg će vas osloboditi 1.5 TSI, bez kompromisa u vožnji, ali i u potrošnji goriva. Tajna ovakve potrošnje definitivno leži i u tehnologiji nazvanoj Active Cylinder Management (ili skraćeno ACT). Ovo je oznaka koja će vam dati do znanja da Škoda Octavia 1.5 TSI u vožnji gasi dva cilindra, te automobil pogoni isključivo na preostala dva cilindra. Ovo će se dogoditi u trenutku kada budete krstarili na nekoj brzini bez naglih promjena u ubrzanju, a ako do njih pak dođe, u stotinki sekunde na raspolaganju vam je sva snaga 1,5-litrenog benzinca. Sva ova napredna tehnologija i radnje koje ona donosi provode se bez imalo znanja vozača, potpuno uglađeno i efektivno. Sjajno!

Prostranost

Octavia će svoje vlasnike oduševiti ponajprije mjestom. Prostrana kabina i nevjerojatno prostran i golem prtljažnik glavni su aduti. Među glavne adute ide i kvaliteta izrade koja je na tragu Volkswagenova koncerna očekivano – vrhunska! Njemački kvalitetno, kako bi rekli, iako je riječ o češkoj limuzini. S vanjske strane najviše komentara pokupila su prednja svjetla. Naime, ona su izvedena u pomalo neobičnoj dvodijelnoj kombinaciji. Svrha ovakve izvedbe je u stvaranju upečatljivog vizualnog identiteta, ali i u optičkom smanjivanju dimenzija, što je, usput rečeno, i postignuto. Svjetla su u potpunosti izvedena u LED tehnici.

Bočna strana je ona tipična Škoda Octavia, dakle, znate ju već otprije. Skladna i čista, bez nekih nepotrebnih detalja koje bi ju isticale, tek aluminijski naplatci koji joj izvrsno pristaju. Stražnja strana je osvježena novim svjetlima koja su ovaj put serijski u LED tehnici i donose prepoznatljiv dizajn u obliku slova C. U unutrašnjosti Škoda Octavia donosi blaga osvježenja vidljiva po novom sustavu za multimediju i informiranje, te novim materijalima poput obloga u vratima. Na opip većina je materijala meka i odiše kvalitetom. Posebno zanimljiv i nadasve odličan nam je središnji informacijsko-zabavni sustav. Donosi uvjerljivo najkvalitetniji prikaz na zaslonu koji smo imali prilike vidjeti u automobilima.

Dakle, još jedan posao za “sjedi pet”, ali ovaj put uz mali plus za 1.5 TSI koji definitivno odlično pristaje ovakvoj limuzini. I za kraj cijena, ona starta od kakvih 150.000 kuna, a ako se odlučite isprobati sve o čemu pišemo, svakako svratite u AutoZubak gdje vas čeka nova Octavija.

Marin REŽIĆ
TROŠI MALO GORIVA, A NIJE TDI

Okretni moment dostupan je već od vrlo niskih okretaja pa se zaista razlike u vožnji gotovo i ne primjećuju spram primjerice nekog dizelaša. Upravo je taj nedostatak okretnog momenta nakon potrošnje do sada bio jedan od najvećih kamena spoticanja, a koji je s novim 1.5 TSI-jem definitivno otišao u povijest. Ako se pitate što je s “prvim kamenom spoticanja”, odnosno što je s potrošnjom, možemo samo reći kako je i to dio povijesti. Naime, za vrijeme našeg testa i prijeđenih nekoliko stotina kilometara mješovite vožnje potrošnja se zaustavila na oko pet litara!

Moramo spomenuti da je u toj mješovitoj vožnji bilo i grada, otvorene ceste, pa i autoceste s brzinama oko 140 km/h. Koliko god se trudili, potrošnja se uvijek vrtjela oko fantastičnih pet litara. Dakle, malo troši, izvrsno se vozi, a nije TDI.