Objavljeno 2. veljače, 2018.
Petak je poslijepodne, a na autocesti A9 blizu Münchena je gužva, navigacija zahtijeva potpunu usredotočenost, vozila se stalno ubacuju jedna ispred drugih, zbog čega vozač mora naglo kočiti, a upravo je to uzrok brojnih nesreća, gužve i stresa. Inteligentna mobilna telefonija može smanjiti neke od tih problema i pomoći spriječiti da potencijalno opasne situacije postanu još kritičnije. Tehnologija poznata kao Cellular-V2X (eng. vehicle to everything) omogućuje automobilu komunikaciju s ostalim vozilima i okruženjem s pomoću mobilne telefonije. Od veljače 2017. Bosch, Vodafone i Huawei testiraju tu novu visokoučinkovitu tehnologiju, kao prve tvrtke u Europi koje se time bave. Autocesta A9 u Bavarskoj lokacija je za testiranje na terenu s pomoć prvih testnih modula 5G. Poduzeća prvi put pokazuju kako i sustav za pomoć vozačima kao što je ACC (prilagodljivi tempomat) imaju koristi od izravne i trenutne razmjene informacija među vozilima. Do sada se tehnologija Cellular-V2X upotrebljavala kao sustav upozorenja u stvarnom vremenu pri mijenjanju trakova na autocesti ili kada automobil ispred naglo zakoči. Uz to što upozorava vozača, ACC automatski ubrzava i koči. Novi sustav mobilne telefonija tako utire put automatiziranoj vožnji. Kada postigne potpunu povezanost, promet će obuhvaćati učenje vozila da međusobno komuniciraju te izravno razmjenjuju podatke. Izravna komunikacija među vozilima pruža informacije o tome što se događa na dijelovima raskrižja nevidljivima vozaču, preko brda, na autocesti pokraj ili iza vlastitog automobila.
Prilagodljivi tempomat ACC održava brzinu koju je odredio vozač i, zahvaljujući radarskom senzoru, unaprijed postavljenu udaljenost od vozila ispred. ACC detektira vozilo koje se iznenada ubacilo čim ono uđe u područje detekcije radarskog senzora. Takvi se događaju mogu detektirati i prije ako automobili komuniciraju izravno i u stvarnom vremenu koristeći se tehnologijom Cellular-V2X. Koristeći se mobilnom telefonijom povezani automobili mogu izravno prenositi informacije o svojem položaju i brzini svim vozilima u radijusu većem od 300 metara. Povrh toga, ne moraju prenositi informacije preko posredničkih kanala u bazama te gotovo nema kašnjenja. Zbog toga vozilo poznaje način vožnje drugih vozila oko sebe. Ako se, primjerice, automobil ubaci ispred drugog vozila, ACC zna što će se dogoditi, čak i prije nego što to opazi vozač ili radarski senzor. Automobil tada automatski prilagodi svoju brzinu, ranije nego što bi to inače učinio, tako da se vozilo može ubaciti bez teškoća. Kada se ponovno uspostavi odgovarajuća udaljenost od automobila ispred, ACC automatski ubrza na prethodno određenu brzinu. Ta funkcija čak i u gužvi čini vožnju opuštenijom i manje stresnom za vozače te istovremeno sprječava naglo kočenje i ubrzavanje na autocesti. Općenito gledano, promet će postati mirniji i učinkovitiji. Zahvaljujući predviđanjima koja pruža ta tehnologija vozila mogu biti u tijeku s promjenama.