Zdravlje
VJEŽBANJE JE STIL ŽIVOTA

Pobijedite stres i preporodite se
Objavljeno 29. siječnja, 2018.

Tko god je pokušao vježbati bar kraće vrijeme, zna da nisu gluposti kada ljudi govore o povećanju sreće i ispunjenosti.

Ona se penje na maksimum zbog uvijek pozitivne i vesele atmosfere koja se osjeti u grupnom vježbanju. Svi se osjećaju bolje zbog napretka koji se događa, zbog druženja, uspjeha, energije. Promijenite stil života nabolje! Baviti se nečime više nije samo vježbanje, to je stil života. Nije svima prioritet pumpanje velikih mišića, nego ugodno istezanje, opuštanje tijela, lijepo oblikovanje, postizanje ravnoteže, kako vanjske tako i unutarnje, te postizanje zdravlja i sreće.

Pronađite zadovoljstvo u aktivnosti i kretanju i nećete primijetiti samo kako vam se tijelo mijenja i kako se povećava kvaliteta života. Primijetit ćete kako se sami jednostavno punite pozitivnom energijom i postajete svjesniji pozitive koja polagano teče u vaš život. Odmorite umorno tijelo, pobijedite stres i preporodite se!

Mislite da nemate vremena u svoju dnevnu rutinu ubaciti vježbanje?

Kada bismo samo malo zastali i promislili o činjenici da jedan sat dnevno vježbanja oduzme samo četiri posto cjelokupnog dana, zar se ne zapitate? Gdje ste vi u toj cijeloj priči i zašto ne mislite na sebe? Trebali biste biti svjesniji kako je zapravo nužno ulagati u sebe na vrijeme. Izgovora je mali milijun. Svatko tko imalo cijeni svoje zdravlje, a time i samoga sebe, moći će odvojiti sat vremena bar tri puta tjedno kako bi dugoročno poboljšao kvalitetu života. Ljudi su bića stvorena za kretanje, pa će nam tako naš organizam biti zahvalan ako mu poklonimo pravilno prilagođeno tjelesno vježbanje.

Mislite da nemate novca priuštiti si trening?

Zastanite opet. Pušite? Odlazite prekomjerno na kave? Kupujete si gluposti koje vam realno ne trebaju. Koliko bi novca ostajalo u budžetu kada biste prestali, ili makar smanjili pušenje. Idete svuda samo autom i trošite na gorivo? Što je s biciklom ili pješačenjem?

Odvajajte svaki dan po desetak kuna i tako nekoliko mjeseci, skupit ćete lijepu svotu koju možete posvetiti svom tijelu. Ako niste osoba koja štedi, razmislite malo koliko vam mogućnosti pruža priroda, pogotovo u toplije dane.

Osijek je predivan grad koji nudi mnogo biciklističkih staza, prekrasnu trim-stazu na obali Drave, “Srednjiku” gdje možete trčati, igrati odbojku, košarku, vježbati na spravama. Uzmite bicikl i odvezite se do Kopačkog rita ili Tikveša. Osim što ćete biti aktivni, družit ćete se sa svojim najdražima. Za takve stvari novac nije nužan. Samo kretanjem možete potpuno promijeniti svoje tijelo! Promijenite prioritete u životu!

Mislite da nemate društvo za bavljenje rekreacijom?

Imate sebe. Ponekad je najbolje biti sam sa svojim mislima. Ponekad nema boljeg osjećaja nego imati sat vremena na treningu s nepoznatim ljudima koje samo tamo susrećete i maknuti se od monotonije, od svakodnevnih obveza i poslova. Uostalom, često se sklope i prijateljstva na rekreaciji. Tko god je pokušao vježbati u grupi, zna što znači PRAVA MOTIVACIJA. Ona se penje na maksimum zbog uvijek pozitivne i vesele atmosfere. Naravno, tu se javlja i natjecateljski duh među vježbačima.

Mislite da ste prestari za rekreaciju?

Rekreacija danas nije usmjerena samo na zdrave, mlade osobe i one koje bi eventualno skinuli višak kilograma. Uz stručne voditelje, osobe u zlatnim godinama sve više odlaze na vježbanje koje je bazirano na zdravlju kralježnice, kukova, koljena, koordinaciji. Rezultati istraživanja svakodnevno ukazuju na važnost bavljenja aktivnošću tijekom cijelog života kao prevencija dijabetesa, srčanih problema, osteoporoze, Alzheimerove bolesti, visokog tlaka… Pronađite grupu u skladu s vašim godinama kako biste se osjećali sigurnije i ugodnije.

Mislite kako niste raspoloženi za vježbanje?

Ako ste loše raspoloženi, vježbanje je ono što vam treba. Ne morate doći bajno raspoloženi na vježbanje, ali rijetko tko odlazi s treninga tužan. Znanstvenici su dokazali da tjelovježba potiče oslobađanje hormona sreće i dobrog raspoloženja. Tijekom vježbanja dolazi do različitih promjena u mozgu, povećava se razina endorfina, smanjuje razina kortizola i svaki dio vašeg tijela prima odličnu količinu kisika i hranjivih tvari.

Martina SLIVONJA, bacc. Physioth

Samo kretanjem možete potpuno promijeniti svoje tijelo

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

ALZHEIMEROVA BOLEST

Nove smjernice u definiranju

2

PROLJETNO SUNCE I OPASNOSTI ZA KOŽU

Oprez od prvih sunčanih dana

3

ISTRAŽIVANJE AUSTRALSKIH ZNANSTVENIKA

Brza hrana udvostručuje rizik od neplodnosti