Novosti
NOVE OKOLNOSTI ZA FINANCIRANJE

U Baranji se još ne radi na A5
Objavljeno 22. siječnja, 2018.

U nekom čudnom korelacijskom odnosu, kao na klackalici, projekti su gradnje Pelješkog mosta i dionica na koridoru autoceste Slavonika (A5). Naime, kada se jedan radi, drugi je na čekanju - i obrnuto. Nekoliko posljednjih godina “Pelješki” je bio zamrznut, a radilo se na Slavonici. Sada su se aktivirale priče oko Pelješkog - a zastale one na baranjskom koridoru dijela A5.

Naime, Hrvatske autoceste d.o.o. donijele su odluku o poništenju postupka javne nabave “Izgradnja mosta Halasica, nadvožnjaka i putnih prijelaza na autocesti A5 Beli Manastir - Osijek - Svilaj, dionica Beli Manastir - Osijek, poddionica Beli Manastir - most Halasica”. Gradnja mosta Halasica i sedam nadvožnjaka i putničkih prijelaza zapravo je tehnička predradnja kojom se osigurava, za lokalni promet, nesmetani početak gradnje dionice autoceste od mosta Drava kod Osijeka (u Petrijevcima preciznije) pa do Belog Manastira. Natječaj je raspisan u ljetu prošle godine, u studenome nakon otvaranja ponuda bilo je izvjesno kako će do posla slavonske tvrtke, od ukupno četiri ponuditelja tri su bile lokalne. I izabrana je osječka Massilia s partnerima.

No, izvijestit će na naš upit o daljnjoj sudbini ove investicije iz HAC-a, kako je na predmetnu odluku Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave uložena žalba. A dok je žalbeni postupak u tijeku, nisu u mogućnosti govoriti o detaljima do okončanja postupka. Daljnji tijek postupka bit će poznat nakon završetka žalbenog postupka, sukladno odluci DKOM-a. No to nije sve.

- U ovom trenutku možemo reći da su nastupile nove, povoljnije, okolnosti za financiranje projekta, a koje nam nisu bile poznate u postupku izrade projektne dokumentacije. Stoga naglašavamo da realizacija ovog projekta nije upitna - kazuju u HAC-u.

Program građenja i održavanja javnih cesta od 2017. do 2020. godine, koji je izrađen u skladu sa smjernicama i preporukama Svjetske banke, najveći naglasak u kontekstu Hrvatskih autocesta stavljen je na nastavak gradnje koridora 5C, a koji je sastavni dio projekta Savjet za Slavoniju, Baranju i Srijem Vlade Republike Hrvatske.

- Završetak gradnje tehnološke cjeline koridora 5C, odnosno autoceste A5, koja bi bila u prometu od Belog Manastira preko Osijeka sa spojem na autocestu A3 i u nastavku preko graničnog prijelaza Svilaj spojena s Bosnom i Hercegovinom, planiran je do 2020. godine - napominju u Hrvatskim autocestama. D.Kuštro

MOST SPOJEN S KOPNOM

Lijepa je vijest da most kod Petrijevaca više nije - otok. Krajem godine dovršeni su radovi na poddionici čvor Osijek - most Drava, a u tijeku je otklanjanje nedostataka. “Radovi na izgradnji poddionice most Drava - most Halasica (s baranjske strane, nap.a.) u fazi su izvođenja s planiranim rokom dovršetka u drugoj polovini godine”, izvijestili su iz HAC-a.