Objavljeno 18. siječnja, 2018.
U poslovnoj 2016. godini 250 vodećih maloprodajnih trgovina ostvarilo je ukupno 4,4 bilijuna dolara prihoda, što je povećanje od 4,1 %, navodi se u izvještaju konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte „Globalna snaga maloprodaje 2018.“.
„Svjetsko gospodarstvo je usred ciklusa relativno stabilnog rasta i povoljnih okolnosti. Europa i Japan bilježe ubrzani rast, Kina i SAD stabilizaciju, dok se na mnogim tržištima u razvoju bilježi oporavak,“ objasnio je Zlatko Bazianec, rukovoditelj hrvatskog ureda i partner za savjetodavne usluge u Deloitteu.
Pet najvećih maloprodajnih lanaca i dalje je na čelu ljestvice, dok je preostalih petero bilo izloženo kombinaciji organskog rasta, preuzimanja i volatilnosti valutnih tečajeva, te sada prvih desetero na ljestvici sudjeluje u ukupnim prihodima 250 vodećih s 30,7 posto naspram prošlogodišnjih 30,4 posto. Prvi put u četiri godine trgovine modnom odjećom i galanterijom gube vidljivu prednost u rastu, ali su i dalje profitabilne. Trgovci na malo iz sektora robe široke potrošnje brzog obrtaja su daleko najveći prema prihodima, koji prosječno iznose gotovo 21,7 milijardi američkih dolara, ali i najbrojniji (ima ih 135, što je 54 posto od vodećih 250, u čijim su ukupnim prihodima zastupljeni s dvije trećine). Udio Europe u 250 vodećih dodatno se smanjio, te su sada na ljestvici 82 maloprodajne trgovine iz Europe, za razliku od 85 u 2015. i 93 u 2014. godini, a jaz u odnosu na Sjevernu Ameriku sve je dublji. Ipak, unatoč sve manjem udjelu, europski trgovci na malo su, gledano globalno, najaktivniji u potrazi za prilikama za rast izvan matičnih tržišta. Gotovo 41 posto ukupnih prihoda koje su ostvarili potječe iz inozemstva, a brojka je gotovo dvostruko veća od one koju su ostvarili svi uvršteni na ljestvicu 250 vodećih.Z.Rupčić
Prvi put u četiri godine trgovine modnom odjećom gube prednost u rastu, ali su i dalje profitabilne