Novosti
ISTRAŽIVANJE O OBRAZOVNOM SUSTAVU:

U škole treba uvesti bonton, domaćinstvo i digitalnu pismenost
Objavljeno 17. siječnja, 2018.

Hrvatski građani nezadovoljni su obrazovnim sustavom i smatraju da su mu potrebna poboljšanja. Ove je stavove potvrdilo i istraživanje portala EduCentar provedeno na 400 ispitanika.

Prema rezultatima, 61 posto ispitanih smatra da je obrazovni sustav loš i da su mu potrebne ozbiljne reforme. Da obrazovni sustav nije tako loš, ali da su mu potrebna poboljšanja smatra 37 posto ispitanika, dok je samo dva posto ispitanika stava kako je hrvatski obrazovni sustav dobar ovakav kakav je. Zanimljivo je da najvećom manom obrazovnog sustava ispitanici, njih 64 posto, smatraju učenje napamet, a slijedi nepoticanje razmišljanja i logičkog zaključivanja djece (54 %). Polovina ispitanika smatra da su neki predmeti potpuno krivi, dok drugi krucijalni nedostaju. Također 50 posto ispitanika smatra kako u obrazovnom sustavu nedostaje praktična nastava. Previše gradiva zamjera 37 posto ispitanika, a previše predmeta njih 28 posto. Zanimljivo je i da samo 14 posto građana smatra kako je školska satnica prevelika.

Iako brojni zamjeraju previše predmeta, više od 60 posto ispitanih u osnovnu školu bi dodali obavezne predmete kao što su bonton i digitalna pismenost, a kao izborni predmet domaćinstvo. U srednju školu dodali bi domaćinstvo kao izborni predmet, a kao obvezne predmete digitalnu i financijsku pismenost te spolni odgoj.

Da bi vjeronauk trebao biti izborni predmet u osnovnoj i srednjoj školi smatra 54 posto sudionika istraživanja, a informatiku kao obvezni predmet u osnovnoj školi vidi 80 posto ispitanih i njih 77 posto u srednjoj školi.

Ispitani su i stavovi o korištenju mobitela na nastavi te je utvrđeno kako 84 posto ispitanika smatra da bi prije nastave u osnovnoj školi djeca trebala predati uređaj nastavniku. Kada je u pitanju korištenje mobitela u srednjoj školi, samo 16 posto ispitanika oduzelo bi učenicima mobitel prije nastave. Više od polovine ispitanika, odnosno njih 57 posto, smatra kako je danas djeci teže u školi nego što je bilo prijašnjim generacijama. Međutim, četvrtina (25 %) smatra kako je danas čak i lakše zbog dostupnosti informacija.

- Danas na djecu velik utjecaj ima tehnologija i koliko im to pomaže, toliko ih ta ista tehnologija odvlači od stjecanja novih znanja i vještina koji nisu vezani uz tehnologiju, a potrebni su za život. Isto tako, sve se manje radi na logici i povezivanju, a sve više uči napamet i bez razumijevanja, komentar je jednog od ispitanika.

Dvije trećine ispitanika (66 %) smatra kako je nastavnicima u školi danas teže nego nekada. D.Pavlović

61

posto ispitanih smatra da je obrazovni sustav loš i da su mu potrebne ozbiljne reforme

57

posto ispitanih smatra kako je danas djeci teže u školi nego što je bilo prijašnjim generacijama

Možda ste propustili...