Objavljeno 15. siječnja, 2018.
Osječki autosaloni spremno dočekuju početak primjene Uredbe o načinu izračuna i visinama sastavnica za izračun posebnog poreza na motorna vozila, odnosno odluku o manjim trošarinama na automobile. Što znači da će oni pojeftiniti.
Tek kratki podsjetnik - od oporezivanja po vrijednosnom kriteriju u cijelosti se izuzimaju nova vozila čija je prodajna cijena s PDV-om niža od 150 tisuća kuna. A to je, ukazuju analitičari, dvije trećine svih novih prodanih vozila. No, taj se niz nastavlja i dalje - što je skuplje vozilo, to će ono više i pojeftiniti.
A kao što rekosmo, osječki saloni spremno, s novim cijenama i automobilima na lageru, dočekuju kupce.
- I to zbog već ranije iskazanog zanimanja potencijalnih kupaca - kazuje Roberto Škugor iz Automobila Škojo, ovlaštenog prodavatelja Mercedes-Benz i Suzuki vozila. Prve procjene ukazuju kako će se raspon uštede kretati između tri i sedam tisuća kuna.
No, naravno, neće svi kupci ciljati samo na automobile najniže cjenovne vrijednosti. U Fornixu, ovlaštenom Renault, Dacia i Nissan prodajnom centru, u aktivnoj ponudi imaju 50 vozila čiji se cjenovni raspon kreće od 70 do 400 tisuća kuna. Igor Kuprešak okvirno govori o smanjenju trošarina u iznosu od 500 do 10 tisuća kuna, pa ističe ono što je već poznato - što je skuplji automobil, to će biti i veće pojeftinjenje.
Ipak, u svemu ovome među trgovcima vlada i razmišljanje kako je najava o pojeftinjenju jednostavno paralizirala prodaju automobila u posljednjem mjesecu prošle godine.
- Iako pozdravljam svaki pomak u korist kupaca novih automobila, ovo će nama iz industrije donijeti više glavobolje nego kupcima koristi. Problemi su počeli odmah po najavi u medijima, pa smo unatoč boljem godišnjem rezultatu imali izuzetno tanak prosinac. Nastavilo se ionako sporim početkom siječnja. Kada uzmete u obzir da će većina zastupnika pripremiti nove cjenike u drugoj polovini siječnja, proizlazi da smo izgubili dva mjeseca poslovanja. A zbog čega? Za jednu do tri tisuće kuna manjih davanja na automobile koje najčešće prodajemo!? Da ponovim, puno manja korist za kupce od problema koji su nama stvoreni - upozorava Davor Brmež iz Grand auta, generalnog uvoznika i distributera za marke Ford Motor Company i Infiniti.
Sličnog razmišljanja je i Hrvoje Filipović iz Integre Dundović, ovlaštenog Toyota partnera. I on kaže kako su zbog najave o pojeftinjenju kupci jednostavno odgodili već planiranu predblagdansku kupnju automobila. Njihov adut je dobra ponuda hibridnih vozila, za koja naglašava kako će novim izračunom biti još povoljnija nego vozila pokretana samo fosilnim gorivom.
Valja, naposljetku znati da se nova Vladina uredba odnosi i na rabljena vozila. I kod naših sugovornika u ponudi su i vozila koja su već imala prve vlasnike, no kupci koji dolaze u salone isključivo su kupci željni kupiti novi automobil. Dakle, od danas počinje gužva u autosalonima. To je uostalom i bila želja Vlade RH, Zdravko Marić, ministar financija, očekuje ukupno smanjenje poreznog opterećenja za 350 milijuna kuna, a ovaj smanjeni proračunski prihod trebao bi biti nadoknađen življom gospodarskom aktivnošću u segmentu prodaje vozila.
Dario KUŠTRO
UTVRĐIVANJE VISINE NAKNADA
Za vozila čija je cijena od 150.000 do 200.000 kuna vrijednosna naknada utvrđuje se u iznosu od 2000 kuna, od 200.000 do 250.000 kuna ta naknada iznosi 4500 kuna, a za vozila skuplja od 600.000 kuna iznosi 60.000 kuna.
CILJ JE POMLADITI VOZNI PARK
Jedan od ciljeva ove mjere je svakako i pomlađivanje voznog parka u Hrvata. Jer već objavljeni podatci pokazuju kako u prosjeku vozimo sve starije automobile. Starost osobnih automobila s 10,47 godina 2010. godine povećana je na 12,52 godine u 2015., da bi u 2016. još porasla na 12,76 godina. Prema podatcima Centra za vozila Hrvatske, prosječna starost svih registriranih vozila još je poraznija - 2016. je iznosila 13,76 godina. Ipak, zanimljivo je da je na području Osječko-baranjske županije starost osobnih vozila ipak nešto manja od hrvatskog prosjeka. Naime, Osječani, kao i stanovnici ostalih mjesta županije, imaju automobile u prosjeku stare “samo” 11 godina.
prodaja
MNOGI KUPCI ČEKALI SU POJEFTINJENJE
Naravno, neće svi kupci ciljati samo na automobile najniže cjenovne vrijednosti