Učionica
STUDENTSKI SERVIS PREGLED REALIZIRANIH AKTIVNOSTI U 2017. GODINI

Rekordnih 6607 osječkih studenata u 2017. ostvarilo zaradu radeći preko Studentskoga servisa
Objavljeno 14. siječnja, 2018.
OSNOVNA DJELATNOST NARUČITELJA POSLA, POSLOVNIH PARTNERA STUDENTSKOGA CENTRA, NAJČEŠĆE JE IZ PODRUČJA USLUGA, UGOSTITELJSTVA, TRGOVINE I TELEKOMUNIKACIJA

Studentski servis, koji djeluje u okviru Studentskoga centra u Osijeku, obavlja poslove posredovanja pri zapošljavanju redovitih studenata i druge aktivnosti u cilju poboljšanja i razvoja životnoga i radnoga standarda studenata, mogućnosti njihove dodatne zarade, odnosno poboljšanja materijalnih uvjeta studiranja.

Kao rukovoditelj Poslovne jedinice Studentski servis osječkoga Studentskog centra, za prvi broj Sveučilišnoga glasnika u 2018. godini napravio sam mali pregled naših aktivnosti u 2017. godini.

Ugovoreno, odrađeno, naplaćeno

U 2017. godini, u odnosu na 2016. i sve prethodne godine, došlo je do velikoga povećanja ponuđenih poslova angažiranjem studenata. To je najbolje vidljivo u broju studenata koji su radili tijekom prošle godine. Posredovanjem Studentskoga servisa u 2017. godini zaradu je ostvarilo 6607 studenata, što je za oko 400 studenata više nego u 2016. godini kada ih je bilo 6208.

Tijekom 2017. izdano je ukupno 38.148 ugovora o djelu redovitih studenata, što je više nego ikada, a u odnosu na 2016. više za oko 2000 kada je ukupno izdano 36.517 ugovora. To ujedno znači i da je broj pojedinačno odrađenih poslova otprilike toliki. Neki poslovi rađeni su tijekom cijeloga mjeseca, a neki su obavljani nekoliko dana, samo jedan dan ili nekoliko sati. Takvi krajnji podatci o broju studenata koji su radili te o broju izdanih ugovora najveći su općenito u poslovanju osječkoga Studentskoga servisa uspoređujući sve godine poslovanja.

Unatoč činjenici kako su poneki poslodavci ponekad i tromi u plaćanju, u svojem radu nastojimo pronaći najbolje, ali i najbrže načine plaćanja obveza, odnosno isplata studentskih zarada. U slučaju kašnjenja u plaćanju ili neplaćanju ispostavljenih računa, naša pravna služba poduzima sve zakonom propisane radnje.

Temeljem podataka iz matičnih datoteka, prošle nam je godine pristupilo 2663 novih članova, a broj je onih koji su izgubili status redovitog studenta, a time i pravo na rad, nešto manji. U cijeloj 2017., dakle od 1. siječnja do 31. prosinca, Studentski je servis imao 9825 članova. To je do sada najveći broj članova, a prethodne 2016. godine bilo ih je 8552. Prošle je godine našim novim poslovnim partnerima postalo 969 poslodavca što je isto veći broj u odnosu na prethodnu godinu kada je novih partnera bilo 803. U našim je popisima ukupno 9825 poslodavca s kojima stupamo u poslovne odnose, odnosno za koje rade studenti. Sjedište je velikoga broja poslodavaca izvan naše regije.

Nove vrste studentskih poslova

Osnovna djelatnost naručitelja posla, naših poslovnih partnera, najčešće je iz područja usluga, ugostiteljstva, trgovine i telekomunikacija. Po svojem opisu netipične vrste poslova i zapošljavanja prisutne su i sve se više pojavljuju i na tržištu studentskoga rada. Budući da nismo ustanova koja se bavi proučavanjem vrsta poslova, tržišta i socijalnih učinaka, teško nam je na to odgovoriti precizno, ali iskustvo i praćenje dosadašnje ponude upućuje na tu činjenicu. Razlozi su tomu opće stanje u gospodarstvu i nedostatak radne snage uslijed odlaska velikoga broja radno sposobnoga stanovništva iz Hrvatske, ali i sve više prisutan svjetski trend zapošljavanja na nepuno radno vrijeme. Studentska populacija posredovanjem servisa tržištu rada nudi mnogo pogodnosti kao što su brza uspostava kontakta između naručitelja i izvoditelja posla, kvalitetno obavljanje poslova, dostupnost u svako vrijeme, znanje obavljanja današnjih poslova bez formalnoga obrazovanja, ali i vrlo jednostavna administrativna obrada prateće dokumentacije.

Zahvaljujući bogatim bazama podataka, Studentski servis ima kontakt s velikim brojem zainteresiranih studenata. Stoga poslodavcima možemo vrlo brzo odgovoriti na tražene zahtjeve. S obzirom na ažurnost naših internetskih stranica na kojima objavljujemo oglase vezane uz studentske poslove, ali i velik broj pratitelja, nerijetko potrebnu radnu snagu pronađemo u svega nekoliko minuta. Drugim riječima, vrlo brzo povežemo izvoditelja posla i ponuditelja, što znači da se Facebookova stranica Studentskoga servisa pokazala kao iznimno uspješan projekt.

Prethodnu godinu možemo odrediti kao vrlo uspješnu, na što upućuju već navedeni brojčani pokazatelji. Nadamo se da smo udovoljili naručiteljima poslova i da su studenti zadovoljni. Ostaje nam još mali dio naplate odrađenih poslova od prošle godine nakon čega ćemo i službeno okončati vrlo uspješnu poslovnu godinu. U tom kontekstu valja spomenuti i novi Zakon o obavljanju studentskih poslova koji treba stupiti na snagu, a za koji vjerujemo da će uvelike doprinijeti našoj učinkovitosti. Nadamo se da će 2018. godina biti uspješna i ispunjena kao i prethodna 2017., a u njoj ćemo, kao i do sada, nastojati biti na usluzi svima.

Tihomir MILINOVIĆ
Turistička sezona

Ako studente promatramo kao sezonce koji su i prošle godine aktivno sudjelovali u radu tijekom turističke sezone, možemo reći da su znatno i mnogo više nego prijašnjih godina doprinijeli još jednoj uspješnoj sezoni. Razlog je tomu svakako činjenica da se u turizmu iz godine u godinu smanjuje broj stalno zaposlenih, ali i činjenica što studenti dobrim dijelom popunjavaju i nedostatak onih koji su otišli iz Slavonije i iz okruženja. Ta je pojava osobito učestala u proteklih nekoliko ljetnih sezona.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike