Objavljeno 12. siječnja, 2018.
U prvom, testnom, razdoblju osluškivat će se i mišljenje građana, čime će se ubrzati konačna provedba projekta
BELI MANASTIR - Sjevernom ogradom prvog belomanastirskog klizališta, koje je donedavno bilo postavljeno na središnjem gradskom trgu, dominirao je natpis “Gradske autostaze”. Mnogima je bio totalna nepoznanica jer se sa sličnim pojmom u jedinom baranjskom gradu nisu susretali. Njegovo značenje objasnio je Damir Paulić, direktor Baranjske čistoće, tvrtke koja se, između ostaloga, skrbila o klizalištu i upravljala njime.
- Gradske autostaze naziv je projekta uvođenja javnog prijevoza u gradu Belom Manastiru - objašnjava Paulić, podsjećajući kako se o njemu više puta javno raspravljalo, ali bez konkretnijih poteza.
No, čini se da, ipak, cijela priča oko javnog gradskog prijevoza neće ostati samo na raspravama. Paulić, naime, tvrdi kako je projekt u fazi razvoja i promocije, dok će vrlo brzo, možda već u siječnju ili veljači, krenuti eksperimentalno i promotivno testiranje.
Podnesen zahtjev
- U eksperimentalnom razdoblju senzibilizirat ćemo mišljenja naših građana i osluhnuti javno viđenje, nakon čega ćemo biti bliže realizaciji. Za nju će, normalno, biti potrebno utvrđivanje financiranja i odgovarajućih akata, ugovora i odluka, pri čemu valja naglasiti kako su brojne mogućnosti domoći se sredstava preko raznih domaćih i inozemnih natječaja, među kojima i onih vezanih uz ruralni razvoj - kaže, naglašavajući kako je prvi korak već učinjen.
Baranjska je čistoća već nabavila jedan autobus (minibus), koji je odlukom Grada Belog Manastira iz gradskog prenesen u vlasništvo društva. Vozilo je registrirano, a resornom je ministarstvu podnesen zahtjev za ishođenje dozvole za javni prijevoz.
- Minibus će ovih dana biti u funkciji javnog odnosno ugovornog prijevoza. Poslužit će nam i kao sredstvo za promociju projekta jer će biti svojevrsna pokretna reklama - kaže Paulić.
Podsjeća kako o projektu već dugo razmišlja te da je obavio brojne razgovore i prikupio iskustva nekih hrvatskih jedinica lokalne samouprave.
- Pri pripremi projekta oslonio sam se na 30-godišnje iskustvo, proučio niz propisa, savjetovao sam se s Državnim uredom za reviziju, kontaktirao predstavnike Grada Koprivnice u kojoj je ovaj model implementiran 2015. godine, razgovarao s predstavnicima ministarstava, potencijalnih dobavljača i slično - ističe, napominjući kako sve upozorava na to da je projekt vrlo dobar i koristan za građane.
Višestruka korist
Važno je, nastavlja, da projekt ne predviđa veliki financijski izdatak na godišnjoj razini, a osigurava vrlo korisnu javnu funkciju. S druge, pak, strane, pokreće opće gospodarske aktivnosti poput zapošljavanja, investicija, uslužnih aktivnosti i slično. Osnovni je cilj projekta osigurati besplatni javni prijevoz iz prigradskih naselja Šećerana, Šumarina i Branjin Vrh do Doma zdravlja u Belom Manastiru ili od naselja “Brdo” do škole i kolodvora, što je samo dio planiranih dionica.
- U realizaciji javne komunalne djelatnosti postoje različite mogućnosti koje svakako treba optimizirati kako bi građani imali najbolju korist - podvlači Paulić.
Baranjska čistoća iz dana u dan dokazuje da nisu samo tvrtka koja se skrbi o gradskoj čistoći i sličnim komunalnim poslovima. Raspon poslova i usluga znatno im je širi, pa zašto se, u konačnici, ne bi počeli baviti i gradskim prijevozom...
Ivica GETTO
Iskustva drugih država
Osim u Koprivnici, Paulić tvrdi kako slični projekti već postoje u državama diljem Europe i svijeta. Estonija, Francuska, Rumunjska (u pripremi), Bugarska i Kina samo su neke države u kojima je projekt zaživio. Naglašava kako je o njemu prvi put javno prozborio krajem 2014. godine, godinu dana prije nego što je implementiran u Koprivnici. (I.G.)
Baranjska je čistoća već nabavila minibus, koji je iz gradskog prenesen u vlasništvo društva
Osnovni je cilj besplatni prijevoz iz Šećerane, Šumarine i Branjinog Vrha do Doma zdravlja i od “Brda” do škole i kolodvora