Osijek
SMARTICA – MOBILNA APLIKACIJA U JAVNOM PRIJEVOZU

Karta više nije "v džepu" – u mobitelu je!
Objavljeno 8. prosinca, 2017.

Povijest suvremenog Osijeka nedjeljivo je vezana uz tramvajski prijevoz. Tramvajski promet u Osijeku postoji od 1884. godine, kada je s radom krenuo konjski tramvaj. Time je Osijek postao prvi grad u Hrvatskoj i jedan od prvih gradova u ovom dijelu Europe s uvedenim tramvajskim prometom. Nakon 42 godine prometovanja konjski je tramvaj otišao u povijest, elektrifikacija sustava izvršena je 1926. I danas kao turistička atrakcija Osijekom prometuje tramvaj iz tog razdoblja - tramvaj broj 8 iz 1928. godine, Škodine proizvodnje.

A Osijek je od prošlog mjeseca opet prvi u Hrvatskoj po zanimljivoj inovaciji u tramvajskom, ali i javnom prijevozu općenito - tramvajsku kartu odsad možete kupiti mobitelom.

 

Tvrtka Gradski prijevoz putnika - GPP pokrenuo je pilot projekt digitalne prodaje tramvajskih karata.

Dobra je to vijest za putnike koji žele što brže i bez muke kupiti svoju kartu, jer to od sada mogu napraviti i iz udobnosti svoga doma, na putu s posla, ako nemaju gotovinu kod sebe – dakle, bilo kad i bilo gdje.

Digitalne karte putnici mogu kupiti putem posebne besplatne aplikacije – Smartice za pametne mobilne telefone na operativnim sustavima iOS i Android. Smarticu je moguće preuzeti preko Google Play ili Apple Store trgovina, a kako je GPP nedavno uveo besplatni superbrzi bežični internet u tramvajima, aplikaciju možete besplatno preuzeti u samom tramvaju i odmah ju isprobati.

 

Upute za korištenje vrlo su jednostavne. Za kupnju jednokratne digitalne karte po cijeni od 11 kuna ili dnevne po cijeni od 35 kuna, nije potrebno upisivati i ostavljati podatke o kreditnoj kartici, nego je dovoljno u Smartici odabrati vrstu karte koju želite kupiti, a potvrda o plaćanju stiže u obliku SMS-a na mobilni telefon, sa svim podatcima o naplaćenom iznosu. Matični telekom operator teretit će račun putnika za iznos kupljene karte te za naknadu za izvršenu platnu transakciju.

 

 

 

Smartica je osmišljena i s nizom korisnih dodataka - primjerice nekoliko minuta prije isteka vrijednosti kupljene karte aplikacija obavještava korisnika o tome. No u mobitelu možete imati pohranjeno karata koliko god želite, a one se isto tako aktiviraju kada korisnik to želi. U dvije rečenice - Smartica je novi kanal prodaje dostupan 24 dnevno, sedam dana u tjednu. Smartica je korak naprijed prema novim tehnologijama i inicijativi “pametni gradovi”.

Aplikaciju mogu koristiti korisnici svih telekom operatora koji se nalaze u sustavu Smartice - VIPnet, T-mobile, Simpa, Tomato i Bonbon.

 

Saznajte više na web stranici Smartice.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike