Osijek
DRUŠTVENE MREŽE ZA ŠKOLSKE POTREBE

Nastavnici: Zatvorene razredne FB-grupe služe za razmjenu informacija
Objavljeno 23. studenog, 2017.
U grupu ne može pristupiti nitko osim nastavnika, učenika i roditelja

Vjerojatno je vrlo malo osnovaca, posebice u višim razredima, koji nemaju otvoren facebook-profil i koji se ne dopisuju sa svojim vršnjacima preko Messengera. Tu su činjenicu, u dogovoru s roditeljima, iskoristili mnogi nastavnici, pa su otvorili zatvorene FB-grupe u koje su uključeni roditelji, učenici, razrednici i drugi nastavnici, a u kojima razmjenjuju, kako kažu, korisne informacije vezane uz nastavu i izvannastavne aktivnosti.

Protivnici

No, zasmetalo je to roditelju jedne osnovne škole koji u svojem dopisu upućenom našoj redakciji tvrdi kako se u školama potiče upotreba društvenih mreža, a istodobno se djecu upozorava na opasnosti koji vrebaju na internetu, posebice kada je riječ o ugrožavanju njihove privatnosti.

- Mnogi nastavnici zadaju zadatke za vježbu na Facebooku, odnosno u Messengeru, i time djecu potiču na njihovo korištenje. Svojem djetetu nisam i ne namjeravam dopustiti da se pridruži Facebooku, pa se ono osjeća odbačenim kad čuje od školskih kolega da imaju zadatak za vježbu na Facebooku - navodi otac čije dijete pohađa jednu od osječkih osnovnih škola koja već godinama ima praksu otvaranja zatvorenih grupe na Facebooku.

Zagovornici

Nastavnici osječkih osnovnih škola s kojima smo razgovarali o toj temi smatraju kako su zatvorene FB-grupe korisne i u edukacijskom i u informacijskom smislu.

- Benefiti su ovakve komunikacije višestruki, jer takva zatvorena grupa nekog razrednog odjela okuplja isključivo roditelje, učenike i razrednika, te najčešće služi kao podsjetnik na različite obveze. Učenici se mogu međusobno dogovarati oko razrednih projekata, a imaju i savjetodavnu pomoć razrednika, dok učenicima koji su bili odsutni s nastave, grupa pomaže pri nadoknađivanju gradiva - nabraja neke od prednosti prof. Ivana Kovač, nastavnica u OŠ “Tin Ujević”.

Dodaje kako je, prema njezinu mišljenju, riječ o platformi na koju učenici mogu stavljati zadaće zadane tijekom nastavnog procesa u školi. Podsjeća također da moderne metode poučavanja ne uključuju samo pisani nego i digitalni oblik domaćih zadaća, što učenike priprema na digitalnu komunikaciju koja ih čeka pri akademskom obrazovanju. Prof. Kovač kaže kako ovakav oblik suradnje između razrednika, učenika i učitelja ne drži problematičnim. Štoviše, smatra da su na taj način i roditelji uključeni u dio nastavnog procesa, odnosno u mogućnosti interakcije s razrednim odjelom svog djeteta i razrednikom. I u njegovoj školi, naglašava, takva suradnja dogovorena je tijekom prvog roditeljskog sastanka i osim u njezinu razredu, kaže, isto je odlučeno i u brojnim drugim višim razredima.

Da im zatvorena FB-grupa razrednog odjela može samo pomoći potvrđuje i S. S. iz sedmog razreda jedne osnovne škole. Kaže da svakoga dana nakon nastave ondje može provjeriti je li što zaboravila od zadanih zadataka.

- Osim toga, ondje naša razrednica ostavlja razne korisne obavijesti, a i međusobno se podsjećamo da trebamo, primjerice, ponijeti određen pribor za likovni ili matematiku, što točno moramo napraviti za domaću zadaću i slično. To je isto što i podsjećanje telefonom, samo je zabavnije i modernije - poručila je 13-godišnjakinja.

Roditeljske grupe

Nema sumnje da je informatizacija uzela maha i da su, htjeli to ili ne, učenici involvirani ne samo u društvene mreže već su im dostupni i brojni drugi sadržaji na internetu, što, u konačnici, zahtijevaju i školski programi. Ipak, u svim se školama, koliko čujemo, domaća zadaća i(li) vježbe ponajprije zadaju na satu, dok Facebook ili Messenger služi tek kao podsjetnik.

S druge strane, učenici i sami otvaraju FB-grupe u koje nisu uključeni roditelji i nastavnici, kao što su i mnogi roditelji, posebice učenika iz nižih razreda, okupljeni u roditeljske FB-grupe, u koje su u nekim slučajevima uključeni razrednici, a u nekima nisu.

Marija MIHELIĆ

Jadranka Jurić

ravnateljica OŠ Franje Krežme

UČENIČKA ZADRUGA NA FB-u, OSTALO SAMO NA CARNETU

U Osnovnoj školi Franje Krežme također su otvorili facebook-profil, ali samo za učeničku zadrugu.

- Oni koji su uključeni u zadrugu mogu ondje pročitati proširene obavijesti, koje se inače nalaze i na našoj web-stranici. Na nedavno održanoj konferenciji Carneta odlučeno je da će se formirati direktorij gdje bi se stavljali podaci dostupni samo učenicima. Kad se to implementira i u druge škole, vjerujem da nastavnici više neće komunicirati s djecom i roditeljima preko Facebooka - rekla je Jurić.

Josip Jukić

ravnatelj OŠ “Mladost”

Ima dovoljno sigurnih mreža osim Facebooka, poput školskih mailova, gdje se može formirati grupa razrednog odjela na relaciji učenik-učitelj, ali i s roditeljima. Svaki sudionik u odgoju i obrazovanju ima svoju adresu i tu nema lažnog identiteta, pa mi to preferiramo.

Nezadovoljni roditelj

Svojem djetetu nisam i ne namjeravam dopustiti da se pridruži Facebooku, pa se ono osjeća odbačenim kad čuje od školskih kolega da imaju zadatak za vježbu na Facebooku.

neobvezno

TKO NE ŽELI, NE MORA SE PRIDRUŽITI FB-GRUPI

Najčitanije iz rubrike