Osijek
NOVI “REKORDI” VLAKOVA HŽ-A

Po novome, najbrži vlak
iz Zagreba do Osijeka
putuje gotovo pet sati!
Objavljeno 15. studenog, 2017.
Prosječna brzina IC vlaka Podravka sada je 61 km/h, a razlog tome su loše stanje pruge i opasnosti od nesreće

Nakon, što su ljetos imale akciju “Vlakom na more”, u okviru koje su nudile putovanje iz Osijeka u Šibenik u trajanju od 24 sata, odlučite li se sjesti na neki od hrvatskih vlakova, Hrvatske željeznice nastavljaju “neobičnu” ponudu putovanja.

Tako je od ove jeseni novi “rekord” u putovanju InterCity vlakom dostigla poznata Podravka, koja je ostala jedina navodno brza željeznička linija između Osijeka i glavnog grada. No to putovanje od nekadašnja tri i pol sata, koja su se poslije pretvorila u četiri sata, sada je dosegnulo “rekord” - traje gotovo pet sati. Tako vlak službenog naziva IC 581 iz Zagreba kreće u 16.40, a u Osijek stiže u 21.21. Točnije, za 272 kilometra potrebno mu je četiri sata i 40 minuta, pa se jednostavnom računicom dolazi do podatka da mu je prosječna brzina 61 kilometar na sat. Iako kondukteri HŽ-a to zamorno putovanje opravdavaju novim rasporedom križanja vlakova, zbog kojega se nešto duže čeka u Koprivnici, evidentno je kako vlak na putu iz Zagreba staje na samo 11 postaja, a jedino duže zadržavanje ima u Koprivnici, gdje se stoji 15 minuta. Drugo obrazloženje djelatnika je ono što i jest prava istina, a to je iznimno loše stanje pruge, zbog kojega vlak i ne smije ostvariti veću brzinu, jer postoji opasnost od nesreće. Cijena je karte za to putovanje čak 150 kuna. Inače, osim tog vlaka HŽ do Osijeka nudi još samo dva vlaka, i to putnički kojim putovanje traje 5.49 sati i koji nudi samo drugi razred, a cijena karte je tek 20 kuna niža nego za IC vlak, 131 kunu, te putnički jutarnji vlak koji nudi i prvi razred te putovanje tek četiri minute duže od onoga IC vlakom i 10 kuna jeftinije. Istovremno autobusom se iz Zagreba može doći za 3.40 sati po cijeni od 125 kuna.

Jedina pozitivna strana putovanja vlakom od Zagreba do Osijeka jest što su vlakovi relativno čisti i u ovim hladnijim mjesecima dobro ugrijani.

Nefreteta Z. EBERHARD
hrvatski vlakovi POSLJEDNJI PUT “JURCALI” 80-ih godina

Najveća brzina vlaka u Hrvatskoj postignuta je još u bivšoj državi Jugoslaviji, kada je to bio brzinski rekord Jugoslavije. Riječ je o brzini od nešto iznad 180 km/h na dionici Novska - Nova Gradiška tijekom pokusne vožnje prototipa električne lokomotive (1 142 001). Hrvatska trenutno nema ni jednu prugu koja može podnijeti brzinu od 200 km/h u redovitom prometu. Planirana je izgradnja brze ravničarske pruge Zagreb - Rijeka, koja će djelomično ili potpuno ispunjavati taj kriterij. U Europi su zemlje predvodnice u linijama brzih vlakova, koji dostižu brzinu i od 320 km/h, Francuska s TGV-om, zatim Njemačka, Španjolska, Italija i Velika Britanija.

Možda ste propustili...

NA EVANĐEOSKOM TEOLOŠKOM VELEUČILIŠTU

“Prozori u maštu” za otvaranje Dječje knjižnice

U OŠ DALJ OKONČAN POLA MILIJUNA EURA VRIJEDAN PROJEKT KOZMOS

Visokotehnološkom društvu trebaju za STEM osnaženi učenici i nastavnici

Najčitanije iz rubrike