Autoglas
VOZILI SMO

Fiat Fullback: Igrač kojem se vjeruje
Objavljeno 14. studenog, 2017.
Hrvatskim kupcima ponuđen je model s kabinom Double Cab, a mogu birati između tri konfiguracije, dva motora...

Naziv Fullback dolazi iz američkog nogometa, a označava obrambenog igrača, brzog, spretnog, u kojeg se može i treba imati povjerenja, igrača sposobnog riješiti baš svaku situaciju. U ovoj sve popularnijoj klasi vozila brani boje talijanskog proizvođača i imenom sugerira svoje karakteristike.

Kako kažu u Autocommercu, on dopunjuje već široku ponudu vozila linije Fiat Professional i čini još jedan korak naprijed u njezinoj dugoj povijesti, koja od 1903. predstavlja stručnost, pouzdanost i inovativnost.

Ovo je vozilo za srednje zahtjevne uvjete rada, kakvih se na području tržišta EMEA (Europa, Bliski istok i Afrika), godišnje proda oko 650 tisuća jedinica, što čini 22 % ukupnog tržišta za laka komercijalna vozila. U Fiatu očekuju svoj dio kolača, naročito na njima naklonjenim tržištima, ali i kad je riječ o flotnoj ili pak individualnoj prodaji.

Moderan dizajn

Kao što je to posljednjih godina običaj među proizvođačima, i Fiatov pickup je zapravo vozilo drugog proizvođača, Mitsubishija, ali s vlastitim obilježjima i filozofijom opremanja i prodaje.

Dizajn nam je već poznat, moderan i dinamičan, s kabinom nagnutom prema naprijed i kratkom prednjem prevjesu. No u usporedbi sa L200, osim prednjih svjetala cijeli nos je drukčiji, kako bi se koliko-toliko distancirao.

Unutrašnjost ističe punu funkcionalnost radnog vozila, pružajući udobnost i eleganciju poput nekog SUV vozila. Ovdje je riječ o najvećoj kabini iz ponude, Double Cab, s četvera vrata i solidnim unutarnjim prostorom.

Unutrašnjost je razvijena u dvije razine opreme. Prva, Medium GLX, nudi ono osnovno, no opet je tu podug popis onoga što nudi. Daljinsko središnje zaključavanje, električni podizači prozora sprijeda i straga, ručni klima-uređaj, autoradio s USB utorom i Bluetoothom i drugo samo su dio toga. Druga razina opreme, High GLS, pruža privlačnu liniju pomno dizajniranih detalja i završnih obrada s dvobojnom, sivo-plavom, instrumentnom pločom, sjedalima s kožnim i platnenim navlakama te još bogatijom opremom, poput automatskog klima-uređaja, kromiranih vanjskih detalja, 16-inčnih aluminijskih naplataka i drugog. Sjajan spoj profesionalnih potreba s onima osoba koje traže udobnost i zadovoljstvo u vožnji.

Ponuda motora

Ponudu motora čini 2,4-litreni turbodizel sa sustavom common rail i turbinom s promjenjivom geometrijom, s dvije opcije snage i okretnog momenta. Slabiji razvija 113 kW/150 KS i 380 Nm, a snažniji model, sa 133 kW/180 KS, i 430 Nm. Opcije mjenjača su ručni sa šest ili automatski s pet brzina. Mjenjač sa šest brzina preuzet je iz modela Pajero, gdje je pokazao trajnost i pouzdanost. Automatski je ostao s pet, ima i polugice za mijenjanje brzina na volanu i optimiziran je u smislu glatkoće izmjena brzina i unutarnjih otpora. Sve zajedno donijelo je bolje performanse, znatno sniženu buku, osjetno manju potrošnju goriva i za ovu klasu nisku emisiju CO2.

Dostupan je u inačicama 4x2 (sa stražnjim pogonom) i 4x4 (s pogonom na četiri kotača), sve verzije 4x4 isporučuju se s elektroničkim biračem koji im omogućuje uključivanje pogona na četiri kotača u „djelomičnom” ili „punom” načinu rada.

Djelomični ili polutrajni način rada dostupan je na verzijama SX i predviđen je za tri položaja za vožnju: 2H (vožnja na cestama u savršenom stanju) pogonom na dva stražnja pogonska kotača; 4H, koji se može odabrati pri brzinama do 100 km/h i koji pogon raspodjeljuje preko sva četiri pogonska kotača, te 4L, koji omogućuje niske brzine za iznimne uvjete off-road vožnje.

Radno vozilo

Puni ili trajni način rada dostupan je u najopremljenijim verzijama LX: odlikuje se središnjim diferencijalom Torsen s tri spojke s elektroničkim upravljanjem koje u stvarnom vremenu upravljaju prijenosom pogonskog okretnog momenta na kotače, ovisno o uvjetima na cesti i brzini. Može se odabrati između četiri položaja za vožnju. Osim navedenih načina rada, 2H i 4H, dostupan je i položaj 4HLc. On ima blokadu središnjeg diferencijala kojom se okretni moment ravnomjerno raspodjeljuje između prednjih i stražnjih kotača te poboljšava pogon na zasniježenim cestama ili pješčanim stazama ili blatnim prometnicama. Tu je i način rada 4LLc, koji ima blokadu središnjeg diferencijala, kao i uključivanje niskih brzina za veći okretni moment u najekstremnijim i najzahtjevnijim uvjetima off-road vožnje. Kupci mogu odabrati opremu s blokadom stražnjeg diferencijala s elektroničkim upravljanjem.

Budući da je ipak riječ o u osnovi radnom i teretnom vozilu, sprijeda jeovjes s dvostrukim sponama i stabilizacijskim polugama, a straga kruta osovina s lisnatim oprugama veće duljine i progresivnog djelovanja. Time se unaprijedila udobnost, stabilnost i upravljivost vozila, posebice s minimalnim ili srednjim opterećenjem. Model s dvostrukom kabinom u duljinu mjeru 5285 mm, a teretni je prostor dug 1520 mm. Korisna nosivost je veća od jedne tone, a vučna težina prelazi tri tone.

Cijene s trošarinom kreću se od 229.165 kuna (203.680 bez trošarine) za model od 154 KS, a snažniji i opremljeniji model stoji od 258.713 kuna naviše (228.760 bez trošarine).

Mato PAVLIČEVIĆ
Udoban i siguran

Standardna razina opreme već je iznimno visoka i uključuje sustave ESP i ABS s EBD-om, TSA (Trailer Stability Assist) sustav, koji pojačava stabilnost pri vuči prikolice, KDW - sustav upozorenja u slučaju napuštanja prometnog traka i sedam zračnih jastuka. Unutarnja oprema uključuje kožom presvučeno kolo upravljača, klima-uređaj i središnje zaključavanje s dvostrukim daljinskim upravljanjem. Ponuda je dopunjena visokim razinama opreme koje pružaju najmodernije elemente, poput biksenonskih svjetala, kožnih sjedala, autoradija s dodirnim zaslonom od sedam inča te ugrađenu satelitsku navigaciju, stražnju kameru, regulator brzine s ograničivačem brzine, dvozonski klima-uređaj s automatskim upravljanjem, komande na kolu upravljača dostupne na inačici s automatskim mjenjačem i drugo.