Autoglas
VOZILI SMO

Fiat Fullback: Igrač kojem se vjeruje
Objavljeno 14. studenog, 2017.
Hrvatskim kupcima ponuđen je model s kabinom Double Cab, a mogu birati između tri konfiguracije, dva motora...

Naziv Fullback dolazi iz američkog nogometa, a označava obrambenog igrača, brzog, spretnog, u kojeg se može i treba imati povjerenja, igrača sposobnog riješiti baš svaku situaciju. U ovoj sve popularnijoj klasi vozila brani boje talijanskog proizvođača i imenom sugerira svoje karakteristike.

Kako kažu u Autocommercu, on dopunjuje već široku ponudu vozila linije Fiat Professional i čini još jedan korak naprijed u njezinoj dugoj povijesti, koja od 1903. predstavlja stručnost, pouzdanost i inovativnost.

Ovo je vozilo za srednje zahtjevne uvjete rada, kakvih se na području tržišta EMEA (Europa, Bliski istok i Afrika), godišnje proda oko 650 tisuća jedinica, što čini 22 % ukupnog tržišta za laka komercijalna vozila. U Fiatu očekuju svoj dio kolača, naročito na njima naklonjenim tržištima, ali i kad je riječ o flotnoj ili pak individualnoj prodaji.

Moderan dizajn

Kao što je to posljednjih godina običaj među proizvođačima, i Fiatov pickup je zapravo vozilo drugog proizvođača, Mitsubishija, ali s vlastitim obilježjima i filozofijom opremanja i prodaje.

Dizajn nam je već poznat, moderan i dinamičan, s kabinom nagnutom prema naprijed i kratkom prednjem prevjesu. No u usporedbi sa L200, osim prednjih svjetala cijeli nos je drukčiji, kako bi se koliko-toliko distancirao.

Unutrašnjost ističe punu funkcionalnost radnog vozila, pružajući udobnost i eleganciju poput nekog SUV vozila. Ovdje je riječ o najvećoj kabini iz ponude, Double Cab, s četvera vrata i solidnim unutarnjim prostorom.

Unutrašnjost je razvijena u dvije razine opreme. Prva, Medium GLX, nudi ono osnovno, no opet je tu podug popis onoga što nudi. Daljinsko središnje zaključavanje, električni podizači prozora sprijeda i straga, ručni klima-uređaj, autoradio s USB utorom i Bluetoothom i drugo samo su dio toga. Druga razina opreme, High GLS, pruža privlačnu liniju pomno dizajniranih detalja i završnih obrada s dvobojnom, sivo-plavom, instrumentnom pločom, sjedalima s kožnim i platnenim navlakama te još bogatijom opremom, poput automatskog klima-uređaja, kromiranih vanjskih detalja, 16-inčnih aluminijskih naplataka i drugog. Sjajan spoj profesionalnih potreba s onima osoba koje traže udobnost i zadovoljstvo u vožnji.

Ponuda motora

Ponudu motora čini 2,4-litreni turbodizel sa sustavom common rail i turbinom s promjenjivom geometrijom, s dvije opcije snage i okretnog momenta. Slabiji razvija 113 kW/150 KS i 380 Nm, a snažniji model, sa 133 kW/180 KS, i 430 Nm. Opcije mjenjača su ručni sa šest ili automatski s pet brzina. Mjenjač sa šest brzina preuzet je iz modela Pajero, gdje je pokazao trajnost i pouzdanost. Automatski je ostao s pet, ima i polugice za mijenjanje brzina na volanu i optimiziran je u smislu glatkoće izmjena brzina i unutarnjih otpora. Sve zajedno donijelo je bolje performanse, znatno sniženu buku, osjetno manju potrošnju goriva i za ovu klasu nisku emisiju CO2.

Dostupan je u inačicama 4x2 (sa stražnjim pogonom) i 4x4 (s pogonom na četiri kotača), sve verzije 4x4 isporučuju se s elektroničkim biračem koji im omogućuje uključivanje pogona na četiri kotača u „djelomičnom” ili „punom” načinu rada.

Djelomični ili polutrajni način rada dostupan je na verzijama SX i predviđen je za tri položaja za vožnju: 2H (vožnja na cestama u savršenom stanju) pogonom na dva stražnja pogonska kotača; 4H, koji se može odabrati pri brzinama do 100 km/h i koji pogon raspodjeljuje preko sva četiri pogonska kotača, te 4L, koji omogućuje niske brzine za iznimne uvjete off-road vožnje.

Radno vozilo

Puni ili trajni način rada dostupan je u najopremljenijim verzijama LX: odlikuje se središnjim diferencijalom Torsen s tri spojke s elektroničkim upravljanjem koje u stvarnom vremenu upravljaju prijenosom pogonskog okretnog momenta na kotače, ovisno o uvjetima na cesti i brzini. Može se odabrati između četiri položaja za vožnju. Osim navedenih načina rada, 2H i 4H, dostupan je i položaj 4HLc. On ima blokadu središnjeg diferencijala kojom se okretni moment ravnomjerno raspodjeljuje između prednjih i stražnjih kotača te poboljšava pogon na zasniježenim cestama ili pješčanim stazama ili blatnim prometnicama. Tu je i način rada 4LLc, koji ima blokadu središnjeg diferencijala, kao i uključivanje niskih brzina za veći okretni moment u najekstremnijim i najzahtjevnijim uvjetima off-road vožnje. Kupci mogu odabrati opremu s blokadom stražnjeg diferencijala s elektroničkim upravljanjem.

Budući da je ipak riječ o u osnovi radnom i teretnom vozilu, sprijeda jeovjes s dvostrukim sponama i stabilizacijskim polugama, a straga kruta osovina s lisnatim oprugama veće duljine i progresivnog djelovanja. Time se unaprijedila udobnost, stabilnost i upravljivost vozila, posebice s minimalnim ili srednjim opterećenjem. Model s dvostrukom kabinom u duljinu mjeru 5285 mm, a teretni je prostor dug 1520 mm. Korisna nosivost je veća od jedne tone, a vučna težina prelazi tri tone.

Cijene s trošarinom kreću se od 229.165 kuna (203.680 bez trošarine) za model od 154 KS, a snažniji i opremljeniji model stoji od 258.713 kuna naviše (228.760 bez trošarine).

Mato PAVLIČEVIĆ
Udoban i siguran

Standardna razina opreme već je iznimno visoka i uključuje sustave ESP i ABS s EBD-om, TSA (Trailer Stability Assist) sustav, koji pojačava stabilnost pri vuči prikolice, KDW - sustav upozorenja u slučaju napuštanja prometnog traka i sedam zračnih jastuka. Unutarnja oprema uključuje kožom presvučeno kolo upravljača, klima-uređaj i središnje zaključavanje s dvostrukim daljinskim upravljanjem. Ponuda je dopunjena visokim razinama opreme koje pružaju najmodernije elemente, poput biksenonskih svjetala, kožnih sjedala, autoradija s dodirnim zaslonom od sedam inča te ugrađenu satelitsku navigaciju, stražnju kameru, regulator brzine s ograničivačem brzine, dvozonski klima-uređaj s automatskim upravljanjem, komande na kolu upravljača dostupne na inačici s automatskim mjenjačem i drugo.

Možda ste propustili...

ZIMA S PET ZVJEZDICA UZ BMW I MINI VOZILA

Originalni zimski kotači na dar uz kupnju novog automobila

BROJKE KOJE SE VRLO LAKO MOGU PROVJERITI

Odlična ponuda za novu Ford Fiestu

NOVO TRANSPORTNO RJEŠENJE DOLAZI IZ ŠVEDSKE

Volvo Trucks i autonomna električna vozila budućnosti