Osijek
PODATCI eVISITORA ZA RUJAN I LISTOPAD

Unatoč rekordnom broju noćenja, popunjena je samo trećina kapaciteta
Objavljeno 13. studenog, 2017.
Uz specijalizaciju turističke ponude, iskreno sam optimističan - kaže Uranjek

Prema podatcima sustava za prijavu turista eVisitor, a u koji se automatski unose sva noćenja ostvarena u nekom od 1226 prijavljenih turističkih kreveta na području grada Osijeka, u rujnu je ostvaren rekordan broj noćenja u gradu na Dravi. Riječ je o 11.002 prijavljena noćenja, dok je listopad bio samo nešto slabiji s njih 10.647. To je povećanje broja noćenja od 12 posto.

Tako je Osijek samo do kraja listopada ostvario već 10.721 noćenje više nego cijele prošle godine. Zanimljivo je i da najveći broj gostiju dolazi iz Njemačke, a tek potom iz zemalja regije. Tako je na drugom mjestu Srbija, slijede BiH, Mađarska i Slovenija.

Još mnogo posla

Ipak, u Turističkoj zajednici grada Osijeka upozoravaju kako su to još uvijek skromne brojke u odnosu na tradicionalne hrvatske turističke destinacije.

- Kada gledamo prosjek za cijelu godinu, tada vidimo da je zapravo popunjenost kapaciteta samo 30 posto. To znači da od 30 dana u mjesecu neki hotel ima samo deset popunjenih noći. Stoga se na promicanju turističke ponude još mora mnogo raditi i ovo je tek početak. Ovo povećanje noćenja tumačimo brojnim sportskim događanjima, od Svjetskog kupa u streljaštvu i Svjetskog kupa u gimnastici, do kongresa, ali i događanja na Sveučilištu, te buđenja gospodarske, kulturne i zabavne scene. Treba biti svjestan da Osijek nije morska destinacija u koju će netko doći i ostati dva tjedna, nego mala “city-break” destinacija koja mora nuditi niz različitih priča za dvodnevni ili trodnevni odmor. Stoga je cilj usmjeravati ljude tematskoj ponudi - kaže Saša Uranjek, direktor Turističke zajednice grada Osijeka.

Nužna specijalizacija

Naime, turistički djelatnici svjesni su da Osijek ima tradiciju industrijskog grada i središta poljoprivredne regije i da samo mnogo mašte može privući turiste.

- Mi imamo nekoliko priča na kojima možemo graditi turističku ponudu, jedna je gastroscena, potom craft pivarska scena, biciklistički turizam, kao i onaj vinski te, naravno, onaj kulturno-povijesni. Treba se specijalizirati za posebnu vrstu gostiju. Ono što ovom području nedostaje, primjerice je “fisherman” hotel koji bi privukao pecaroše. Takav objekt treba biti blizu vode i nuditi infrastrukturu koju zahtijeva takva vrsta gostiju - od čamaca do ostale opreme. Potom nam nedostaje vinski hotel, golf klub hotel, te različiti butik-hoteli, odnosno objekti za specifičnu ponudu. U ovom se trenutku u Tvrđi rade dva nova smještajna kapaciteta. Jedan je mali privatni hotel u Franjevačkoj ulici, a drugi je hostel u okviru Stare pekare. Tako će Tvrđa uz prenočište Maksimilijan i 20 kreveta u Merlonu, dobiti još dva kapaciteta, čime postaje prava turistička oaza. Upravo su to priče na kakvima trebamo raditi, pa kad netko dođe na neku konferenciju u Osijek da otkrije i kako smo mi grad prvog piva, sjajne hrane i secesije. Stoga sam iskreno optimističan po pitanju osječke turističke budućnosti - zaključuje Uranjek.

Nefreteta Z. EBERHARD

Saša Uranjek

direktora Turističke zajednice Osijeka

Treba se specijalizirati za posebnu vrstu gostiju. Ono što ovom području nedostaje, primjerice, jedan je “fisherman” hotel koji bi privukao pecaroše. Potom nam nedostaje jedan vinski hotel, golf klub hotel, te različite vrste butik-hotela, odnosno objekti za specifičnu ponudu.

12 %

povećan je broj turista u rujnu u odnosu na isti mjesec lani

Osijek je “city-break” destinacija koja mora nuditi različite priče za dvodnevni ili trodnevni odmor

rekord

VEĆ DO LISTOPADA NADMAŠENA CIJELA 2016.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
oglas