TvObzor
DOKUMENTARNI FILM "JEDAN DAN NA TJEDAN"

Legendarni Beatles u globalnoj kampanji “Ponedjeljak bez mesa”
Objavljeno 10. studenog, 2017.

Glazbenik, aktivist i globalna ikona Paul McCartney pridružio se glavnoj urednici National Geographica Susan Goldberg u ekskluzivnom razgovoru uoči objavljivanja novog kratkog dokumentarca u znak potpore njegovoj kampanji “Ponedjeljak bez mesa”, koji se može pogledati na nationalgeographic.com.

Uz njegove kćeri i suosnivačice kampanje Mary i Stellu McCartney, u novom dokumentarnom filmu, “One Day a Week” (Jedan dan na tjedan), glume i oskarovka Emma Stone te za Oscar nominirani te dobitnik nagrade EMMY - Woody Harrelson, koji govore i dijele činjenice o utjecaju stočarske poljoprivrede na klimatske promjene.

- Film “Ponedjeljak bez mesa” potiče ljude da ne jedu meso bar jedan dan u tjednu s nadom da će, ako dovoljno ljudi tako postupi i ideja se proširi, to biti pokretač promjene, rekao je McCartney te dodao kako je “Cilj filma “One Day a Week” podići svijest o ovome važnom pitanju i pokazati ljudima da, ako se svi zajedno udružimo u tome naporu, možemo pomoći u poboljšanju okoliša, smanjenju negativnih učinaka klimatskih promjena, čak i poboljšati zdravlje ljudi.”

Paul, Mary i Stella 2009. godine pokrenuli su „Ponedjeljak bez mesa“, neprofitnu kampanju kojoj je cilj podizanje svijesti o tome kako jedenje mesa štetno utječe na okoliš i ohrabrivanje ljudi da pomognu u usporavanju klimatskih promjena, očuvanju dragocjenih prirodnih resursa i poboljšaju svoje zdravlje tako što će bar jedan dan svakoga tjedna iz prehrane izbaciti meso.

Tijekom intervjua McCartney raspravlja o svojoj odluci da postane vegetarijanac i zašto se sada zalaže za “umjerenost u konzumaciji mesa”.

“Podupirem mnoge ciljeve, ali upravo je ovaj za mene vrlo osoban jer je to način na koji ja živim. Ovom kampanjom mogu reći ljudima: Vrijedi pokušati i pokazati ljudima da zapravo može biti prilično zabavno vidjeti što radite, što jedete, kako živite i mislite. Želim li ovo činiti do kraja života ili bi bilo zanimljivo pokušati nešto promijeniti?” rekao je McCartney

Tijekom razgovora, koji se sada može pogledati na nationalgeographic.com, Paul je također razgovarao o inspiraciji za hit Beatlesa iz 1968., pjesmu “Lady Madonna”. Članak s naslovom “American Special Forces in Action in VietNam”, (Američke specijalne snage u akciji u Vijetnamu) iz izdanja časopisa National Geographic iz 1965., uz koji je fotografija Howarda Sochureka na kojoj je žena okružena s troje male djece, od kojih jedno doji. Fotografija je u konačnici služila kao inspiracija za pjesmu.

“Volim National Geographic i volim ga otkako sam bio dijete. On je uvijek prisutan, taj žuti okvir! Točno znaš što je to i znaš da ćeš dobiti sjajne fotografije i sjajne priče o svijetu, jedan određeni broj tog časopisa koji sam vidio u 60-ima imao je sliku žene... I izgledala je vrlo ponosno i držala je bebu... Vidio sam je kao svojevrsnu Bogorodicu… majka i dijete... Znate, katkad vidite sliku majke i kažete: Ona je dobra majka. Jednostavno se moglo vidjeti da postoji neka veza i ta je fotografija jednostavno utjecala na mene. Nadahnula me da napišem pjesmu 'Lady Madonna'”, istaknuo je McCartney. (N.K.)

 
STATISTIKA O KAMPANJI

Za proizvodnju samo jednoga goveđeg hamburgera može biti potrebno 2350 litara pitke vode – to je oko 30 punih kada.

Svakoga sata posiječe se prašuma veličine stotinu nogometnih igrališta kako bi se oslobodio prostor za ispašu stoke.

Trećina svih usjeva žitarica i 95 posto soje prerađuje se u krmivo za životinje koje se uzgajaju na farmama.

Gotovo trećina sve zemlje na planetu Zemlji upotrebljava se za proizvodnju stoke.

Možda ste propustili...

SVJETSKA PREMIJERA NOVOG FILMA BOBE JELČIĆA NA 24. SARAJEVO FILM FESTIVALU

Sam samcat - razvod braka kao administrativna činjenica

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana