TvObzor
DOKUMENTARNI FILM "JEDAN DAN NA TJEDAN"

Legendarni Beatles u globalnoj kampanji “Ponedjeljak bez mesa”
Objavljeno 10. studenog, 2017.

Glazbenik, aktivist i globalna ikona Paul McCartney pridružio se glavnoj urednici National Geographica Susan Goldberg u ekskluzivnom razgovoru uoči objavljivanja novog kratkog dokumentarca u znak potpore njegovoj kampanji “Ponedjeljak bez mesa”, koji se može pogledati na nationalgeographic.com.

Uz njegove kćeri i suosnivačice kampanje Mary i Stellu McCartney, u novom dokumentarnom filmu, “One Day a Week” (Jedan dan na tjedan), glume i oskarovka Emma Stone te za Oscar nominirani te dobitnik nagrade EMMY - Woody Harrelson, koji govore i dijele činjenice o utjecaju stočarske poljoprivrede na klimatske promjene.

- Film “Ponedjeljak bez mesa” potiče ljude da ne jedu meso bar jedan dan u tjednu s nadom da će, ako dovoljno ljudi tako postupi i ideja se proširi, to biti pokretač promjene, rekao je McCartney te dodao kako je “Cilj filma “One Day a Week” podići svijest o ovome važnom pitanju i pokazati ljudima da, ako se svi zajedno udružimo u tome naporu, možemo pomoći u poboljšanju okoliša, smanjenju negativnih učinaka klimatskih promjena, čak i poboljšati zdravlje ljudi.”

Paul, Mary i Stella 2009. godine pokrenuli su „Ponedjeljak bez mesa“, neprofitnu kampanju kojoj je cilj podizanje svijesti o tome kako jedenje mesa štetno utječe na okoliš i ohrabrivanje ljudi da pomognu u usporavanju klimatskih promjena, očuvanju dragocjenih prirodnih resursa i poboljšaju svoje zdravlje tako što će bar jedan dan svakoga tjedna iz prehrane izbaciti meso.

Tijekom intervjua McCartney raspravlja o svojoj odluci da postane vegetarijanac i zašto se sada zalaže za “umjerenost u konzumaciji mesa”.

“Podupirem mnoge ciljeve, ali upravo je ovaj za mene vrlo osoban jer je to način na koji ja živim. Ovom kampanjom mogu reći ljudima: Vrijedi pokušati i pokazati ljudima da zapravo može biti prilično zabavno vidjeti što radite, što jedete, kako živite i mislite. Želim li ovo činiti do kraja života ili bi bilo zanimljivo pokušati nešto promijeniti?” rekao je McCartney

Tijekom razgovora, koji se sada može pogledati na nationalgeographic.com, Paul je također razgovarao o inspiraciji za hit Beatlesa iz 1968., pjesmu “Lady Madonna”. Članak s naslovom “American Special Forces in Action in VietNam”, (Američke specijalne snage u akciji u Vijetnamu) iz izdanja časopisa National Geographic iz 1965., uz koji je fotografija Howarda Sochureka na kojoj je žena okružena s troje male djece, od kojih jedno doji. Fotografija je u konačnici služila kao inspiracija za pjesmu.

“Volim National Geographic i volim ga otkako sam bio dijete. On je uvijek prisutan, taj žuti okvir! Točno znaš što je to i znaš da ćeš dobiti sjajne fotografije i sjajne priče o svijetu, jedan određeni broj tog časopisa koji sam vidio u 60-ima imao je sliku žene... I izgledala je vrlo ponosno i držala je bebu... Vidio sam je kao svojevrsnu Bogorodicu… majka i dijete... Znate, katkad vidite sliku majke i kažete: Ona je dobra majka. Jednostavno se moglo vidjeti da postoji neka veza i ta je fotografija jednostavno utjecala na mene. Nadahnula me da napišem pjesmu 'Lady Madonna'”, istaknuo je McCartney. (N.K.)

 
STATISTIKA O KAMPANJI

Za proizvodnju samo jednoga goveđeg hamburgera može biti potrebno 2350 litara pitke vode – to je oko 30 punih kada.

Svakoga sata posiječe se prašuma veličine stotinu nogometnih igrališta kako bi se oslobodio prostor za ispašu stoke.

Trećina svih usjeva žitarica i 95 posto soje prerađuje se u krmivo za životinje koje se uzgajaju na farmama.

Gotovo trećina sve zemlje na planetu Zemlji upotrebljava se za proizvodnju stoke.

Najčitanije iz rubrike