Autoglas
VOZILI SMO

Suzuki Baleno: Mali-veliki div
Objavljeno 7. studenog, 2017.
Osim zavidnog pogona i niske potrošnje, Baleno ima nevjerojatnu iskorištenost prostora

O novom Suzukiju Balenu već smo pisali u Glasu Slavonije. I još jednom ćemo o tom simpatičnom automobilu, a nekoliko je razloga za to.

Krenut ćemo od početka. Dakle, jedan poslovni put spojen je s test-vožnjom Balena, zahvaljujući osječkoj kući Automobili Škojo. Upoznavanje s Balenom krenulo je praktično "u vožnji". Najviše znatiželje u početku izazivao je motor. Što li može trocilindarski turbobenzinac zapremnine samo 998 prostornih centimetara i sa 112 konjskih snaga? U tri dana vožnje i više od tisuću prijeđenih kilometara, pokazalo se da taj motor može mnogo toga. Prilično je brz, Balena može potjerati i do 200 kilometara na sat (ovo nismo probali), ali nas je vrlo ugodno iznenadio malom potrošnjom.

Vozili smo ga primjerice po brdskim cestama Papuka i Psunja, autocestom do Istre, pa i po Istri. Nismo ga štedjeli. Na autocesti smo vozili brzinom oko 140 kilometara na sat, a prilično je "veselo" podnosio uspone poput onih u Gorskom kotaru, primjerice onaj dugi uspon na autocesti Zagreb-Rijeka, iza Kikovice u smjeru Zagreba. Naš lagani Baleno je letio. I onda je sasvim normalno biti iznenađen prosječnom potrošnjom na autocesti, a prošli smo više od tisuću kilometara, koja je iznosila samo 5,5 litara benzina na sto kilometara.

Izvan autoceste potrošnja je bila i za litru niža, što znači da je ovaj Suzukijev turbobenzinac nadmašio i neke diezelske motore. Valjalo bi tu dodati i službene tvorničke tehničke podatke da spomenuti motor postiže okretni moment od 170 Nm na 4400 obrtaja.

Iskoristiv prostror

Druga velika vrlina Suzukija Balena je nevjerojatna iskorištenost prostora. Ukupna mu je dužina četiri metra ili točnije 3995 milimetara. Širina je 175, a visina 147 centimetara. Prtljažnik ima zapremninu od čak 355 litara. Dakle, bez problema se u njega mogu staviti recimo četiri kofera. Odmah bi logično bilo pomisliti da je prtljažnik prostran na štetu mjesta za putnike na zadnjoj klupi. Međutim unatoč tolikom prtljažniku, u kabini je dovoljno mjesta za putnike. Ništa tu nije skučeno. Primjerice, nas je fasciniralo to što se iza vozača visokog 185 centimetara na zadnjoj klupi bez ikakvih problema i dodira naslona sjedala koljenima ili stropa glavom može smjestiti osoba visine 190 centimetara. Podsjećamo, Baleno je dužine četiri metra.

I treći važan razlog zašto nas je oduševio Suzuki Baleno jest njegova bogata oprema. Model koji smo vozili je GLX, dakle s najvećim paketom opreme. Posebno nas je oduševio radarski kontroliran tempomat.

U nekoliko navrata dok smo vozili autocestom naišli smo na maglu, koja je sasvim uobičajena u ovo doba godine. Na mjestima magla je bila i vrlo gusta. Vidljivost je nerijetko bila i manja od 40 metara. Naišavši na takvu maglu, moramo priznati, bilo je suludo prijeći na lijevi prometni trak i namjestiti tempomat na brzinu od 130 kilometara na sat. Napravili smo upravo to, ali nismo vozili tom brzinom, nego je radar na Balenu ispred sebe snimio vozilo koje se kretalo brzinom od recimo 90 kilometara na sat. Uređaj je sam usporio Balena i pratio vozilo ispred na sigurnoj udaljenosti od 150 metara. Vozilo ispred sebe zapravo u magli nismo ni vidjeli. Kada bi automobil ispred naglo usporio, i naš Baleno bi sam kočio!

“Brdo” tehnologije

Sigurnost vožnje s korištenjem radarski kontroliranog tempomata je na daleko višoj razini nego automobila koji ga nema u svojoj opremi. Radar je odličan i u situacijama kada se vozi u koloni. Uvijek prati na određenom odstojanju vozilo ispred sebe. Reagira i koči i u slučaju kada pred automobil izleti neko vozilo. I sve ovo pričamo kako bismo pojasnili kolike su zablude mnogih naših vozača koji voze automobile stare 15 i više godina te misle da su takvi automobili, ako su tehnički ispravni i sigurni na cesti. Podsjetit ćemo da je prosječna starost automobila u Hrvatskoj gotovo 13 godina. Novi automobili danas su opremljeni sigurnosnim sustavima koji su pet stepenica iznad velike većine tako starih vozila.

Testirani Suzuki Baleno raspolaže kada je sigurnost u vožnji u pitanju već serijskim ABS-om s raspodjelom kočione sile i ESP-om, zatim spomenutim automatskim kočenjem pomoću radara. Naravno, i zračnim jastucima i zavjesama s obje strane vozila te zračnim jastukom za koljena vozača. Također tu je i pomoć za kretanje na uzbrdici i nizbrdici, prednji i stražnji parkirni senzori, kamera za vožnju unatrag i još mnogo toga.

I na kraju još treba reći cijenu Balena. Osnovni model stoji nešto manje od 89 tisuća kuna. Model GLX koji smo mi vozili ima cijenu od 130.594 kune. Za ovaj automobil to je i više nego pristojna cijena.

Igor MIKULIĆ
Vrhunska oprema

Baleno je oduševljavao i stabilnošću u vožnji, dobrim dijelom zahvaljujući i kotačima od 16 cola, kao i upravljivošću. A užitak je i po pitanju udobnosti. Sjesti u hladan automobil u rano jutro, kada je vanjska temperatura tri ili četiri stupnja, uopće nije bilo problematično i u košulji, s obzirom na to da su sjedala opremljena grijačima koji svoj posao obave već za par sekundi. Tu je još automatski klima-uređaj, hands free uređaj s komandama na upravljaču, dnevna LED svjetla te automatsko paljenje Xenon svjetala, navigacija...