Autoglas
VOZILI SMO: HYUNDAI KONA

Iznenađenje u B-SUV segmentu
Objavljeno 24. listopada, 2017.
Atraktivni SUV Hyundai Kona razvijen je na vlastitoj platformi s mogućnošću pogona na sva četiri kotača i elektropogona

U Barceloni, glavnom gradu španjolske autonomne pokrajine ili možda samostalne države Katalonije, ovisno kako gledate na aktualne događaje, isprobali smo najnoviji SUV iz B segmenta pod nazivom Kona, koji Hyundai na hrvatskom tržištu predstavlja u drugoj polovini studenoga.

Ovaj neobični i atraktivni SUV razvijen je neovisno o istovremeno predstavljenom Kijinom konkurentu Stonic, na vlastitoj platformi s mogućnošću pogona na sva četiri kotača i elektropogona. Progresivnog je dizajna i s detaljima koji se mogu prilagoditi svim potrebama današnjih kupaca, koji u ovom segmentu imaju na izboru više od 20 automobila. Karakterizira je kaskadna rešetka hladnjaka, koja je jedan od novih Hyundaijevih simbola identiteta. Kompaktan i energičan izgled dodatno je naglašen skladnim profilom s kratkim stražnjim prevjesima i branicima. Uživo djeluje vrlo uvjerljivo. Njezina neobično dizajnirana i rspoređena LED svjetla oduševila su nas u noćnoj vožnji Barcelonom i okolicom, priređenoj upravo kako bismo ih isprobali na djelu.

Tu je i deset veselih boja karoserije i dva dizajna krova s ukupno dvadeset kombinacija boja.

Iznutra su vidljiviji geni modela i30, što znači vodoravne linije, mnogo prostora za putnike i njihove stvari i lebdeći displej na prednjoj armaturi. Dostupne su i različite boje unutrašnjosti: narančasta, crvena i boja limete. Kona je prvi Hyundai koji nudi head-up display, koji omogućuje vozaču bržu obradu informacija te zadržavanje pozornosti na cesti. Paketi opreme su DRIVEit, LIVEit, DESIREit, ROCKit, LOVEit i GRIPit, a različiti su više po karakteru nego količini opreme. Već osnovni ima ručni klima-uređaj, adaptivni tempomat, LED svjetla, putno računalo, Bluetooth audiouređaj s USB i AUX utorima, kožni upravljač i ručicu mjenjača, električni paket, krovne nosače, bočne zaštite, maglenke, 16-inčne alu-naplatke i drugo.

Za početak prodaje predviđena su dva turbobenzinska motora s velikim okretnim momentom. Slabiji je 3-cilindarski 1,0-litreni T-GDI sa 120 „konja“, a snažniji 1,6-litreni „turbak“ sa 177 konjskih snaga. Slabiji turbobenzinac uparen je s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, a snažniji dolazi u kombinaciji s automatskim 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom te s pogonom na sve kotače. Na ljeto sljedeće godine stiže nova generacija efikasnih dizelskih motora obujma 1,6 litara dostupnih sa 6-stupanjskim ručnim ili 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, kao i električna verzija automobila.

U vožnji je sigurna i stabilna iako je riječ o automobilu s podignutom podnicom. Dio zasluga za to ide stražnjem multilink ovjesu, što je rijetkost u ovoj klasi. Slabiji motor sjajno vuče, a može se voziti prilično ekonomično. Snažniju Konu, s pogonom na sve kotače, isprobali smo na off road stazi, gdje se također iskazala svojim mogućnostima. Jer Kona sa SUV genima popularnih Hyundaijevih automobila iz ovog segmenta, Tucsona i Santa Fea, progresivnim dizajnom i premium mogućnostima simbolizira načina života modernog kupca, a sve to uz cijenu koja će zadati glavobolju konkurenciji. Naime, početni model s paketom opreme DRIVEit i motorom od 120 KS stoji 119.990 kuna do registracije.

Iz Barcelone: Mato PAVLIČEVIĆ
Tri opcije ekrana

Kad je riječ o multimediji, kupci mogu birati između tri opcije: standardni audiosustav s 5-inčnim LCD dodirnim zaslonom s radijem te Bluetooth i USB povezivanjem, audiosustav sa 7-inčnim LCD dodirnim zaslonom s integriranom stražnjom kamerom za parkiranje, Apple CarPlay i Android Auto sustavom ili 8-inčni LCD dodirni zaslon s navigacijom i 3D kartama.

Sigurnost prije svega

Ovaj SUV opremljen je najnovijom tehnologijom aktivne zaštite, u skladu s najvišim europskim sigurnosnim standardima, između ostalog, sustavom prepoznavanja prepreka i autonomnim kočenjem u slučaju opasnosti, detektorom mrtvog kuta, sustavom koji upozorava vozača na umor i sustavom upozorenja pri prelasku voznog traka.