Ekonomija
DARKO BUKOVIĆ, GLAVNI UREDNIK PRIVREDNOG VJESNIKA

Privredni vjesnik pozornica je na kojoj glavne uloge igraju gospodarski akteri
Objavljeno 18. listopada, 2017.

Privredni vjesnik proslavio je u svibnju ove godine 64. rođendan, a u ponedjeljak je čitateljima isporučen 4000. broj ovog poslovno-financijskog tjednika s najdužom tradicijom u regiji. Tim povodom razgovarali smo s Darko Bukovićem, glavnim urednikom i direktorom Privrednog vjesnika.

Četiri tisuće objavljenih brojeva Privrednog vjesnika predstavlja doista uspjeh. Što je danas zapravo Privredni vjesnik?

- Privredni vjesnik je jedinstven gospodarski multimedijalni sustav koji nudi više od poslovne informacije. Temeljen na tjedniku magazinskog formata, koji na 64 stranice iz tjedna u tjedan čitatelje, većinom gospodarstvenike, obavještava o poslu, aktualnim informacijama, analizama, savjetima, stavovima, mišljenjima. Pokrenuli smo jedini tjedni televizijski gospodarski magazin koji nosi ime tjednika privredni.hr. Provodimo konjunkturne testove gospodarstva, prateći iz kvartala u kvartal što gospodarstvo očekuje i kakav je optimizam ili pak pesimizam u pojedinim granama djelatnosti. Jedini proizvodimo mjesečnik na engleskom jeziku - PV International, sa sažetkom tema objavljenih u tjednicima tijekom jednog mjeseca.

Godišnja izdanja

Pokrenuli smo u posljednje vrijeme i dva nova premium magazina - 2u1 magazina, gdje se na istom mjestu i u jednom omotu nalaze B&L, magazin o poslovnom životnom stilu te LaMode, prvi modni magazin koji se čita - u kojima se zrcali multimedija, jer se uz tekst nalaze i QR kodovi uz pomoć kojih se može pogledati i videoreportaža. Privredni vjesnik posebno je poznat po svojim posebnim godišnjim izdanjima. To su Financijska industrija sa svim podacima iz svijeta banaka, osiguranja, fondova i leasinga, potom 400 najvećih hrvatskih tvrtki s jedinim rangiranjem 400 županijskih naj te Poslovna očekivanja, koja na temelju ankete među gospodarstvenicima donose pogled i očekivanja od godine koja dolazi.

Privredni je utemeljio i godišnju Nagradu za ekonomskog analitičara Gorazd Nikić, koja se dodjeljuje analitičaru prema ocjenama gospodarstvenika. Aktivno, kao hrvatski partner, PV je dio regionalnog poslovnog kluba Biznis plus, u kojem su i sarajevsko Oslobođenje, slovenske Finance, makedonski Kapital, srpski Novi magazin te crnogorske Vijesti, osnovanog s ciljem jačanja poslovnih veza i gospodarskih aktivnosti tvrtki s tih područja.

Inozemni poduzetnici

Privredni vjesnik je, dakle, pozornica na kojoj svi akteri gospodarstva imaju važnu ulogu, a istodobno je i zrcalo u kojem se oni vide onakvima kakvi uistinu jesu ili žele biti.

Na koliko adresa svakoga tjedna odlazi tjednik? Koliko ga ljudi čita?

- S ponosom mogu reći da osim tiskanog izdanja, koje ide na pet tisuća adresa onih koji odlučuju, imamo i više od 40.000 online čitatelja tjedno. List nije moguće kupiti u slobodnoj prodaji. Još je jedna specifičnost – sva naša izdanja, specijalna, premium i posebna, tiskaju se u većim nakladama jer dodatno obuhvaćaju širi krug zainteresiranih čitatelja i poslovnih korisnika. Prosječna njihova naklada je deset tisuća primjeraka, dok se magazin o poslovnom životnom stilu B&L tiska u 15.000 primjeraka, a možemo se pohvaliti da i pretplatnici u horeca kanalu Glasa Slavonije dobivaju i svoj primjerak.

Tko su pretplatnici vašeg izdanja na engleskom jeziku?

- PV International, elektronsko izdanje na engleskom jeziku, nastao je kao tjedno izdanje u vremenu kada smo te 2006. htjeli poslati poruku u inozemstvo o hrvatskom gospodarstvu. Vrijednost mu je i u potvrdi Europske komisije da je PV International kanal informiranja Europske komisije o Hrvatskoj. Čitatelji su inozemni poduzetnici koji u svom poslu imaju doticaj s hrvatskim gospodarstvom, europski parlamentarci kao i strani veleposlanici te hrvatska diplomatska, trgovačka i druga gospodarska predstavništva u svijetu. Nakon ulaska Hrvatske u EU PV International postao je mjesečnik.

Tiskane medije prilično su ugrozili novi mediji - internet posebice. Kako se nosite s tim?

- Kao što je vidljivo, kombiniramo. Promjene u medijskom i gospodarskom životu, nove tehnologije, načine promišljanja i brzinu dobivanja informacija nismo htjeli samo pratiti, već smo se aktivno pripremili, mijenjali i dopunjavali svoju ponudu i aktivnosti. Uvodimo nove tehnologije, jedini smo s televizijom, a u tiskanim izdanjim se zrcali multimedija, jer se uz tekst nalaze i QR kodovi uz pomoć kojih se može pogledati i videoreportaža. Uskoro kreće i nova internet-stranica. No, internet je sredstvo, ali i dalje je bit imati dobar sadržaj. Tome težimo.

Koliko vam je važna TV emisija za ukupno poslovanje?

- Tjedni gospodarski TV magazin privredni.hr donosi priče o gospodarstvu i gospodarstvenicima. Jedina je to brendirana TV emisija jednog tjednika u Hrvatskoj, koja se u našoj produkciji emitira na 12 hrvatskih lokalnih i regionalnih televizija (uključivo i sve slavonske), sa stalnom objavom reportaža na YouTube kanalu. Slikom pokazati sav trud i mar jednog poduzetnika dodana je vrijednost. U šali znam reći da smo s emisijom mi postali PDV – poduzetnicima dodana vrijednost.

Igor MIKULIĆ
Fleksibilan, multipraktik tim

Posljednje četiri godine ste i direktor Privrednog? Koliko sam vidio, mala ste redakcija s puno raznih izdanja. Kako to sve funkcionira?

- Kad moram nabrojiti sve što radimo, i sam se nekad zapitam kako to sve stižem/stižemo. Naprosto mali multipraktik tim koji će sukladno prioritetima odraditi postavljene zadaće iznimno je bitan. U ovom poslu rokovi su često pravi deadline, nitko te ne pita zašto nema ovog ili onog teksta, moraš imati rezerve. Sposobnost kvalitetne procjene i fleksibilnost u donošenju odluka, ona je odlika spojenosti dviju funkcija, koja olakšava, mogu reći iskreno – ubrzava rad.

Tko je Darko Buković?

Darko Buković ima dvije poslovne ljubavi – gospodarsko novinarstvo te strateško-korporativno komuniciranje. Gospodarskim novinarstvom bavi se punih 26 godina. Tijekom rada kao novinar i urednik u Hini, surađivao je s domaćim i inozemnim medijima, organizirao gospodarske forume i konferencije, primjerice Dan poduzetnika HUP-a, Hrvatski gospodarski forum, Međunarodnu konferenciju o investiranju u Hrvatskoj... Urednik je Hrvatskog almanaha, Almanaha zagrebačkog obrtništva, koautor knjige Dionice – priručnik za početnike. Član je HUOJ-a, član Uprave Hrvatskog oglasnog zbora, PR direktor Festivala oglašavanja FESTO, PR direktor Eco World Festa, PR direktor Godišnjeg okupljanja članova Europskog udruženja poslodavaca. Glavni urednik Privrednog vjesnika je 11,5 godina. Preuzeo ga je 2006. nakon što tjednik pola godine nije izlazio i pretvorio ga u gospodarstvenicima usmjeren sustav.

Najčitanije iz rubrike