Novosti
TURIZAM NA ISTOKU HRVATSKE

U Slavoniju i Baranju goste
će dovoditi i veliki Uniline
Objavljeno 16. listopada, 2017.
Prve će goste Uniline dovesti iduće godine, moguće i iz Južne Koreje ili Kine

Nakon što je u Slavoniju došao njemački touroperator I.D. Riva tours, odnosno na istok Hrvatske prvi put organizirano doveo njemačke goste, u Slavoniju je dolazak najavio i Uniline, vodeći hrvatski turistički operator koji godišnje pruža turističke usluge za više od 350 tisuća gostiju u Hrvatskoj i jugoistočnoj Europi.

Nedovoljno istraženi

“S obzirom na svoje prirodne ljepote, povijesne i kulturne znamenitosti te eno-gastrospecijalitete, vrijeme je da Slavonija započne intenzivnije koristiti turističke potencijale te u konačnici izraste u cjelogodišnju i atraktivnu turističku destinaciju. Upravo zato, Uprava Unilinea, vodećeg hrvatskog turističkog operatora, odlučila je obići Osječko-baranjsku i Vukovarsko-srijemsku županiju te sagledati mogućnosti za razvoj višednevnih destinacijskih i dnevnih izletničkih programa”, priopćeno je iz te kompanije u najavi dolaska vodećih ljudi iz te kompanije na istok Hrvatske.

- U planovima naše kompanije, koji se podudaraju sa smjernicama razvoja hrvatskog turizma, jest povećanje zastupljenosti turističkih proizvoda kontinentalnog dijela zemlje u našem poslovanju. Da bismo to učinili, moramo se uvjeriti u proizvod, njegovu vrstu i kvalitetu, i zbog toga smo ovdje s 12 top-menadžera naše kompanije. Na žalost, tu smo samo tri dana tijekom kojih obilazimo svojevrsni trokut - od Belog Manastira, Vukovara i Osijeka. Znamo, a još jednom smo se htjeli i uvjeriti, da je ovo važan kraj u turističkoj ponudi Hrvatske, koji nije dovoljno istražen, a još manje komercijalno iskorišten - kazao nam je Boris Žgomba, predsjednik Uprave Unilinea, s kojim smo razgovarali tijekom boravka u Slavoniji i Baranji.

Žgomba je i potpredsjednik Europskog udruženja i nacionalnih udruga turističkih agencija i touroperatora, predsjednik Udruženja putničkih agencija pri HGK-u te dugogodišnji član Vijeća Hrvatske turističke zajednice.

Ekipa Unilinea posjetila je neke zanimljive destinacije, ali i razgovarala s predstavnicima Vukovarsko-srijemske i Osječko-baranjske županije, pojedinih gradova i ureda turističkih zajednica.

- Nastojanja su nam kroz naše kanale prodaje i plasmane na turističkom svjetskom tržištu ponuditi Slavoniju i Baranju i naravno dati komercijalni obol. Neću biti posebno inventivan ako kažem da je gastronomija jaka strana cijele Slavonije. Gastronomija je danas svjetski motivator broj jedan za odlazak na put i dolazak u neku destinaciju. Možda je i premalo koristimo kao motiv za dolazak. No, nije gastronomija jedino vrijedno, tu je i kulturna i druga baština. Slavonija može ponuditi gostima i mogućnost da vide drukčiju ponudu, jednu realnost s poljoprivredom, ogromnom vinskom kulturom i svim ostalim što Slavonija i Baranja mogu dati. Razmišljamo o uključenju ovog područja u ture koje inače organiziramo po raznim destinacijama. Imamo ih često s našim gostima iz Amerike ili s Dalekog istoka. One su organizirane da gosti idu dan po dan na pravcima primjerice od Budimpešte prema Sarajevu i potom Dubrovniku, od Budimpešte prema Zagrebu ili prema Beogradu. Bili bi to izletnički posjeti ili boravak u ovim destinacijama sa sadržajima koji bi bili vrlo zanimljivi našim gostima - ističe Žgomba.

Uniline pokriva izuzetno veliko turističko tržište. Sjedište tvrtke je u Puli, poslovnice ima diljem Hrvatske, a urede u Sloveniji, Srbiji, BiH, ali i u Kini (Šangaj), Južnoj Koreji (Seul) te predstavništva u Japanu i Tajlandu. U posljednjih nekoliko godina, značajan fokus poslovanja stavljen je i na tržište SAD-a, Kanade te Australije.

Raznolikost

- Kojim će gostima Slavonija i Baranja biti zanimljiva još mi je teško reći. No, mi ćemo je ponuditi određenim segmentima tržišta. Vjerujemo da bi zbog raznolikosti i posebnosti ponude koju imaju Slavonija i Baranja, taj proizvod mogao proći na azijskom i oceanijskom ili američkom tržištu. Naravno, ne smijemo zaobići i Europu, gdje su gosti blizu, posebice na jakom emitivnom njemačkom tržištu ili Skandinaviji. Ako se gostima dobro prezentira kvaliteta ponude Slavonije, mislim da neće biti problema da ju i prihvate. U svakom slučaju, u našu programaciju za iduću godinu već smo uvrstili ponudu Slavonije i Baranje i prvi gosti koje ćemo dovesti mogu se očekivati iduće godine. Sigurni smo u to. Bilo to u proljetnom, ljetnom ili zimskom razdoblju. Naši gosti koji dolaze iz dalekih tržišta putuju cijele godine - zaključuje Žgomba.

Igor MIKULIĆ
SPOR PROCES SAZRIJEVANJA

- Kao i za svaki turistički proizvod, tako i slavonski, treba vremena da sazrije. To je spor proces. Za to vrijeme, a riječ je o godinama, sigurno će se mnogo toga ovdje mijenjati. Prije 60 ili sto godina prvi gosti dolazili su i na naš Jadran. Mnogo toga se u međuvremenu mijenjalo i prilagođavalo. Tako će se i u Slavoniji mnogo toga prilagođavati turističkim trendovima i svakako gostima - hoće li najvažnija biti eno-gastroponuda ili pak nešto drugo. Tržište će to ipak najbolje usmjeravati - naglašava Žgomba.

SLAVONIJA I BARANJA IMAJU IZVRSTAN TURISTIČKI PROIZVOD

- Slavonija i Baranja nemaju se čega stidjeti. Imaju izvrstan proizvod, ali na žalost za njega ne znaju ljudi čak ni u Hrvatskoj, a kamoli izvan granica zemlje. To sada treba marketinški približiti gostima, što je projekt ne samo za Uniline, nego i za sve nacionalne institucije koje se bave turizmom, kao i komercijalne subjekte koji imaju kanale prodaje poput touroperatora i agencija. Ne mogu govoriti o drugim operatorima, no što nas se više uključi, bit će nam lakše. Svatko će preuzeti štafetu u svojoj dionici i proces turističkog razvoja ovog kraja bit će brži - ističe Žgomba.