Objavljeno 14. listopada, 2017.
NAŠICE - Pijanistica Keiko Nishizu i sopranistica Yukari Miyajima iz Japana održale su u koncertnoj dvorani Osnovne glazbene škole Kontesa Dora Našice koncert na kojem su se mogle čuti skladbe Achillea-Claudea Debussyja i Cécile Chaminade. Na repertoaru su bili i Yoshimitsu Sano, Kousaku Yamada, Toru Takemitsu i Hideo Kobayashi.
- Skladbe su pomno odabrane. Kratke, raznobojnih ritmova i mislim da je bilo zgodno i živahno. Publike se posebno dojmila japanska glazba na moderniji način – rekla je Marina Kopri, ravnateljica OGŠ Kontesa Dora.
Našička je publika toplo pozdravila japanske glazbenice, koje su nastupile u sklopu XXIII. memorijala Dore Pejačević.
Svake se godine u rujnu obilježava dan rođenja Dore Pejačević (10. rujna 1885., Muenchen), a tijekom ožujka dan smrti (5. ožujka 1923., Budimpešta) nizom umjetničkih sadržaja koje organiziraju Tamburaško društvo Dora Pejačević, OGŠ Kontesa Dora, Zavičajni muzej i Hrvatska narodna knjižnica i čitaonica.
Dorina umjetnička ostavština obuhvaća 57 registriranih opusa, koji su uglavnom pohranjeni u arhivu Hrvatskog glazbenog zavoda kao dar umjetničine obitelji. Prve su njezine skladbe iz 1897., a posljednje iz 1922., samo godinu dana prije smrti. Osebujna umjetnica, čiji su uzori bili Wagner, Debbussyi, Strauss, a skladala je i na stihove Rilkea, Krausa i Nietzschea, najplodnija je bila između 17. i 37. godine, a najviše tijekom i neposredno nakon rata, kada nastaju njezini najveći radovi: Simfonija u fis-molu za veliki orkestar op. 41, Koncertna fantazija i Ouvertura. Na Simfoniji je radila četiri godine, a praizvedena je u Dresdenu 10. veljače 1920.
Iako je pisala velika djela za orkestar, Dora je ostala vjerna violinskim i klavirskim minijaturama i solo pjesmama uz glasovir i orkestar. Posljednje njezino dovršeno djelo je Gudački kvartet u C-duru iz 1922., čije premijerno izvođenje nije dočekala. S.Fridl