TvObzor
BARBARA KOLAR

Iza svake dobre improvizacije stoji temeljita priprema
Objavljeno 13. listopada, 2017.
Učili su me da se brand stvara u danima kad se ništa ne događa - tad su na kušnji i osobnost i kreativnost

Uvijek vedra i nasmijana, poznata HRT-ova voditeljica Barbara Kolar uveseljava nas na malim ekranima već dva desetljeća. Nakon niza emisija, kao što su “Dobro jutro, Hrvatska”, “Kruške i jabuke”, “Ples sa zvijezdama”, s početkom jesenske sheme počela se prikazivati nova emisija, “Kod nas doma”, u čijem se vođenju izmjenjuje s mlađom kolegicom Ivom Šulentić. Više detalja o novoj emisiji otkrila nam je u razgovoru za TV Obzor.

Zabavno i poučno

Po čemu se nova mozaična emisija “Kod nas doma” razlikuje od žanrovski sličnih koje smo do sada mogli gledati?

- U ovoj je emisiji sjedinjen niz zabavnih, ali i poučnih sadržaja. Od ponedjeljka do četvrtka u terminu koji korespondira s vremenom opuštanja nakon radnog dana pokušavamo obraditi teme koje su aktualne i kao takve zanimljive širem krugu ljudi. Trudimo se ipak ne biti banalni i “na prvu loptu”. Emisija petkom, koju uređuje Tanja Tušek, malo je drukčije koncipirana - forma je možda najbliža talk-showu, a u druženju s četiri osobe iz javnog života obrađuje neku “izvanvremensku” temu. Dosad smo se bavili radostima roditeljstva i gastarbajterima, a danas (13. listopada) u goste mi dolaze kreativni prosci.

Je li problem svakodnevno pronalaziti teme koje se obrađuju u emisiji?

- To biste pitanje trebali postaviti uredničkom timu na čelu s Majom Tokić, jer što se tema i izbora gostiju tiče, Iva i ja dolazimo na gotovo. Svaki dan u tjednu okvirno je određen područjem kojim se bavimo - primjerice, kultura, psihologija, ekologija, jezik. Potom nekim aktualnim događajem i uz pomoć ljudi kojima je upravo to o čemu govorimo u malome prstu nastojimo biti zabavni i informativni.

Kad se stavite na mjesto “obične” gledateljice, koje teme su vam najzanimljivije?

- Mene zanima mali milijun stvari, od očuvanja okoliša do recentne kazališne i koncertne ponude, tako da nekog kao ja i nije teško zainteresirati. Pokušavam izbjeći reći vam da imamo za svakog ponešto jer ta floskula često pokriva i ono kad zapravo nemaš ništa ni za koga, ali mislim da nam je šarolikost i širina zapravo najveći adut. Imamo zgodne stalne rubrike i odlične reportere na terenu - Mirna Medaković Stepinac i Danijel Bilić čine mi se baš zgodnim pojačanjem u tom smislu. Osim toga, vjerujem da ugošćujemo i solidan broj poznatih lica koja čovjeka ponukaju da malo zaustavi tipkanje po daljinskom upravljaču.

Zvijezda na Broadwayu

Iako se na ekranu nakon prve emisije izmjenjujete u ulozi voditeljica, recite nam kako vam je surađivati s Ivom Šulentić?

- Ta naša uvodna emisija bio je prvi i zasad jedini put da sam se našla s Ivom pred kamerama i moram reći da mi je bilo iznimno ugodno i zabavno. Bude to tako kad radite sa simpatičnim i pametnim ljudima! Znam da su i urednici bili zadovoljni pa postoji neka ideja da se u “specijalnim prilikama” ponovno obje nađemo zajedno u studiju. Unaprijed se veselim tome.

Jeste li oduvijek znali da ćete se baviti radom u medijima i kako je izgledao vaš put izgradnje karijere?

- Ma ne. Novinarska sekcija u osnovnoj školi bila je zapravo jedna od rijetkih izvannastavnih aktivnosti koja me tek prolazno zanimala. S tri godine izjavila sam da ću biti zvijezda na Broadwayu - očito sam mislila da mi je suđeno pjevati, plesati i zabavljati ljude. Zasada te ideje ostala je u meni i tijekom obrazovanja u potpuno drukčijem smjeru, pa sam nakon diplome na Veterinarskom fakultetu spremila materijal za prijamni ispit na studiju mjuzikla u Beču. No umjesto na tu audicije otišla sam na onu za radio, nešto poslije, na nagovor Željke Fattorini, i za televiziju i, evo, 20 godina poslije i dalje mi je sve to super.

Kako ocjenjujete generalno stanje u medijima, kako u Hrvatskoj tako i regiji? Jesmo li u vremenu površnih, klikabilnih informacija ili ipak možemo pronaći kvalitetu?

- Kvaliteta uvijek postoji, samo je pitanje želi li se čovjek potruditi pronaći je ili će se zadovoljiti onim sveprisutnim i očitim. Čini mi se kako je iznimno važno sačuvati sposobnost zdravog kritičkog promišljanja, pa onda u skladu s time filtrirati informacije i birati izvore iz kojih ih crpimo. Možda je usporedba banalna, ali vjerujem kako je to, u neku ruku, slično tome hoćete li stalno konzumirati fast food sumnjive kvalitete ili ćete se potruditi nabaviti organske namirnice blagotvorne za organizam.

Televizija je atraktivnija

Voditeljica ste i na radiju. Jesmo li malo zaboravili na taj medij i kakav je njegov položaj u odnosu prema drugima?

- Neka recentna istraživanja pokazuju kako radio doživljava svojevrsnu renesansu, što mi je iznimno drago jer je upravo taj medij bio moja prva ljubav. Internet je sveprisutan, ali mu nedostaje osobnosti. Televizija je sa svojom slikom atraktivnija, ali nekad za to jednostavno nemaš vremena ni uvjeta. Naravno, radio danas nije ni izbliza nalik na onaj na kakvom sam ja počela, ne samo po formi, koja slijedi životni tempo, pa je sve puno brže i kraće, nego i po tome što ni jedna postaja koja cilja na ozbiljniju slušanost ne može biti, da to tako kažem - samodostatna. Nužna je prisutnost na društvenim mrežama, baš kao i ona fizička u društveno angažiranim akcijama i zabavnim sadržajima.

Koji je vaš savjet radijskim voditeljima, ali i urednicima? U čemu je tajna zabavnog i dinamičnog vođenja programa? Kako nadomjestiti nedostatak vizualnog?

- Nikad izostanak vizualnog nisam doživljavala kao nedostatak. Čovjek toliko toga može postići već samo vlastitim glasom, a uz malo truda i produkcijskog angažmana svaka priča može zvučati ako ne spektakularno onda sigurno zanimljivo. Učili su me da se brand stvara u danima kad se ništa ne događa - tad su na kušnji i osobnost i kreativnost, odlike koje najviše volim čuti za radijskog voditelja. Danas se puno manje govori, pa onda to što odlazi u eter mora biti upakirano i smisleno i zanimljivo. Nije mi najmilije priznati, ali mnogo puta se pokazalo da iza svake dobre improvizacije stoji temeljita priprema.

Razgovarao: Adrian ANDREJEK
POKRENULA FOOD & LIFESTYLE BLOG

Nakon dvadeset godina na malim ekranima, Barbara Kolar ljetos je s prijateljicom pokrenula food & lifestyle blog “Spoonful of Life”, u kojem je spojila svoje tri ljubavi: hranu, putovanja i fotografiju.

- Ideja postoji sto godina. Volim kuhati i volim da to lijepo izgleda, volim putovati, slikati, a čovjek se uljulja u to što radi pa uvijek treba postaviti neke nove izazove u životu. Budući da imam ponekad pomalo sulud radni tempo, pozvala sam frendicu za koju znam da manijakalno i fantastično kuha da sudjeluje u tome. Nastajalo je dugo jer je to prijateljsko-obiteljska manufaktura. Moj brat je radio logo i stranicu, a jedino profesionalno što je na stranici fotografije su Damira Hoyke i zato su oni tako genijalni - rekla je Kolar za tportal.

Možda ste propustili...

VIASAT HISTORY: PREMIJERA DOKUMENTARCA “OTPOR: UZVRATILI SU”

Kako su se Židovi suprotstavili nacistima

PORTRET GLUMCA KOJI JE RUŠIO HOLIVUDSKE STEREOTIPOVE

Jack Lemmon: Profesionalac nad profesionalcima

Najčitanije iz rubrike