Autoglas
CITROEN C4 PICASSO 1.6 BLUEHDI 120 EAT6 INTENSIVE

Ovo je obiteljski hit - vrhunski monovolumen
Objavljeno 10. listopada, 2017.
Velika preglednost i prostranost je prvo što uočavamo na ovom automobilu

Osjećaj kada uđete u ovaj automobil je kao citat iz Knjige Postanka: “I bi svjetlo!” Upravo je količina i prostranost prvo što zamijetite kada sjednete za upravljač Citroena C4 Picasso 1.6 BlueHDi 120 EAT6 Intensive. Ovdje nema problema s manjkom vidnog polja jer je staklo doslovno na sve strane.

Osjećaj prostranosti veže se i za kontrolnu ploču koja ima mnoštvo tehnologije. Kokpitom dominira veliki 12-inčni ekran na kojemu se mogu vidjeti sve moguće informacije. Ekran je podijeljen u tri zone. S lijeve strane vidi se veliki digitalni brzinomjer koji je fiksan, dok se u desnom kutu mogu birati sadržaji, kao što su putno računalo s potrošnjom i dosegom goriva te trajanjem stajanja s isključenim motorom i okretomjerom, navigacija... Kakav bi to bio “francuz” da nas ne iznenadi s još jednim ekranom, doduše manjim koji je veličine 7 inča, i bliže je vozaču. Dodirima prstiju vozač ili suvozač biraju mogućnost da podese klimu, navigaciju, radio i player, telefon. Tu je i mogućnost spajanja pametnog telefona na Apple CarPlay i MirrorLink te postavke raznih sustava pomoći u vožnji.

Meka sjedala

Vozačeva i suvozačeva sjedala su iznimne kvalitete, mekana, uz zadovoljavajuću razinu ergonomije i dosta visok položaj sjedenja koji jamči dobru preglednost iz vozila. Kod dužih ruta, proizvođač je u testnom vozilu odlučio pomoći vozaču i suvozaču, jer su prednja sjedala bila opremljena električnim podešavanjem lumbalnog dijela i masažom. Nekome, željnom dinamičnije vožnje, ovo će se činiti kao nepotreban detalj, no treba naglasiti kako je testni Citroen C4 Picasso isključivo obiteljski automobil.

Ispod poklopca je provjereni BlueHDi turbodizelaš od 120 konjskih snaga. Riječ je o izuzetno izdržljivom motoru koji s druge strane i malo troši (gradska vožnja nešto manje od sedam litara). Motor ima okretni moment od 300 Nm koji je dostupan već od 1750 o/min. Sve to jamči da će i u punoj masi (putnici plus prtljaga), Citroen C4 Picasso bez problema odgovarati na sve želje vozača.

Tvorničke brojke pokazale su se ispravnima; od starta do “stotke” trebalo nam je nešto više od 11 sekundi, dok je maksimalna brzina nešto viša od 180 km/h. Testni automobil ima automatski mjenjač koji nije smješten pokraj desne ruke između vozača i suvozača, nego pomalo neobično, iza upravljača.

Odličan ovjes

Što se tiče prtljažnika, on je obujna 537 litara, a to se može i povećati pomicanjem stražnjih sjedala prema naprijed pa obujam raste na 630 litara. Ono što će razveseliti korisnike koji prilaze stražnjem dijelu auta s punim rukama jest činjenica da prtljažnik mogu otvoriti i zamahom stopala ispod stražnjeg odbojnika. Ne treba snage ni prilikom zatvaranja, dovoljno je pritisnuti tipku koja se nalazi sa desne strane petih, stražnjih vrata.

Ovjes na testiranom autu pokazao se kao odličan. Prianjanje je bilo bespogovorno zahvaljujući uspravno postavljenim amortizerima i točki učvršćenja ovjesa smještenoj iznad središta kotača. U unutrašnjosti nije bilo pretjerane buke zbog zvučne i vibracijske izolacije koja stvara dojam čahure zahvaljujući električnom servoupravljaču za vrhunsko prigušivanje vibracija koje se prenose s ceste na upravljački stup. Buka je smanjena i zbog nosača motora koji prigušuje buku okretanja kotača, te novom prigušnom dvoslojnom klinu na stražnjoj osovini.

Tijekom sedmodnevnog testa prošli smo s C4 Picassom sve vrste prometnica, od autoceste, gradskih ulica do uskih i zavojitih brdskih dionica. Prosječna potrašnja bila je nešto više od 5 litara, što je više nego odlično.

Milan BUGARIĆ
CIJENA 223.918 KUNA

Osnovna cijena testnog modela Citroen C$ Picasso Intensive BlueHDi 120 EAT6 do registracije je 195.487 kuna. Od dodatne opreme testirani automobil ima naplatke od lagane legure 17” zebra crne boje, poklopac prtljažnika s funkcijom pristupa punih ruku, zakretne dvofunkcijske Xenon farove, rezervni kotač smanjenih dimenzija, paket Park Assist (kamera za vožnju unatrag, sustav za pomoć pri parkiranju, mjerenje raspoloživog mjesta za parkiranje, nadzor mrtvog kuta i pomoć pri parkiranju sprijeda). Ukupna cijena testiranog automobila sa svim davanjima je 223.918 kuna.

Najčitanije iz rubrike