Autoglas
NJEMAČKA ŠKOLA

Vozili smo: Opel Grandland X
Objavljeno 3. listopada, 2017.
Nakon Mokke X i Crosslanda X, Opel je predstavio treći model iz svoje X serije, najveći SUV - Grandland X

Iako svoju mehaničku osnovu zahvaljuje aktualnom hrvatskom i europskom automobilu godine, Peugeotu 3008, najnoviji i najveći Opelov SUV gotovo je po svemu autentični predstavnik njemačke autoindustrije. Ovaj 4477 mm dugi SUV ozbiljan je konkurent u ovom sve popularnijem segmentu. Samo u kompaktnoj klasi udio SUV-ova narastao je sa sedam posto 2010. godine na današnjih gotovo 20 posto. 

Iznad zaštitne ploče na robusnoj rešetci smjestila se Opelova munja, dok kromirana „krila“ okružuju logotip i šire se prema van, prema tankim LED prednjim svjetlima u prepoznatljivom obliku bumeranga. Ploča s instrumentima i središnja konzola s dodirnim zaslonom jednostavno su organizirani i vodoravno posloženi prema vozaču. Ergonomiji nema primjedbe, sjedi se ugodno, povišeno, dok prvoklasnu udobnost osiguravaju opcijska ergonomska sjedala s AGR-ovim certifikatom kao i grijani upravljač te grijana prednja i stražnja sjedala. Uz obujam prtljažnika od 514 do 1652 litre uz bok je čak i prostranim karavanima iz kompaktne klase. Za početak prodaje dostupna su dva motora s niskom emisijom CO2. Oba se motora mogu kombinirati s modernim šesterostupanjskim ručnim mjenjačem ili pak šesterostupanjskim automatskim mjenjačem, oba s funkcijom Start/Stop.

Benzinski aluminijski trocilindarski 1.2 litreni turbomotor razvija 96 kW/130 KS i okretni moment od 230 Nm pri 1750 o/min. Dizelsku ponudu čini 1,6-litreni motor s 88 kW/120 KS i okretnim momentom od 300 Nm pri 1750 o/min (potrošnja goriva prema NEDC-u: gradska vožnja 5,1 – 4. ,7 l/100 km). U bliskoj budućnosti Opel će proširiti ponudu motora te dodati i novi osmerostupanjski automatski mjenjač. Iako smo na početku bili rezervirani prema motorima, pogotovo benzinskom, automobil se vozi vrlo ugodno i čak dinamično. Upravljač je čvrst i precizan, s dovoljno povratnih informacija s ceste. Tko želi izvući još više od automobila, pogotovo na lošijim podlogama, uz doplatu može imati elektronski sustav IntelliGrip te birati između pet načina vožnje. Spomenimo i svu silu ultramodernih pomoćnih sustava koji čine putovanje opuštenijim: upozorenje na mogući frontalni sudar s automatskim kočenjem u slučaju nužde i otkrivanjem pješaka, upozorenje na umor vozača, naprednu pomoć prilikom parkiranja te kameru koja pokriva 360°. Kao opcija može se ugraditi i automatski tempomat s funkcijom zaustavljanja i održavanja razmaka i brzine spram vozila ispred. Njegovu sigurnost je potvrdio i Euro NCAP koji mu je dodijelio pet zvjezdica.

Ovaj jaki igrač u kompaktnom SUV segmentu ima sve potrebne karte za partiju s konkurentima. Onaj as iz rukava je cijena, u Hrvatskoj se ona kreće od 156.400 kuna, a prva vozila stižu već tijekom listopada. 

Iz Mainza: Mato PAVLIČEVIĆ
POVEZIVOST KAO UVJET

Kad govorimo o danas najpopularnijoj riječi, povezivost, tu je najnovija generacija sustava IntelliLink kompatibilna s platformama Android Auto i Apple CarPlay. Moguće je i puniti pametne telefone preko induktivnog punjenja. Za obožavatelje glazbe koji žele uživati u iskustvu vrhunskog zvuka, tu je premium zvučni sustav Denon s osam zvučnika i subwooferom.

POTPUNO OPREMLJEN

Već u standardnoj opremi nudi LED svjetla za dnevnu vožnju, LED stražnja svjetla, upozorenje na napuštanje prometnog traka, prepoznavanje prometnih znakova, pametni tempomat, hill holder, radio s Bluetoothom i hands-free telefoniranjem, klima-uređaj i stražnji naslon djeljiv u omjeru 40:60. Opel OnStar dio je standardne opreme od razine Edition. Kao opcija nudi se dvobojni završni premaz s kontrastnim crnim krovom. 

Možda ste propustili...

ODLIČAN POTEZ ORGANIZATORA VRHUNSKE UTRKE

Hrvatski rally veterani na WRC-u

TALIJANSKA POLICIJA POHVALILA SE SA NOVIM "KONJEM U SVOJOJ ERGELI"

Lamborghini Urus za policajce

JANICA KOSTELIĆ SUVOZAČICA DVOSTRUKOG POBJEDNIKA WRC RALLYJA CROATIA

Prvakinja asistirala - prvaku