Kultura
TOČKA GLEDIŠTA HRVOJA RUŽIĆA U GALERIJI ULUPUH

Reklame iz točke gledišta autora koji zarađuje za život stvaranjem storyboarda
Objavljeno 17. kolovoza, 2017.

ZAGREB

U Galeriji ULUPUH u Zagrebu, bit će 18. kolovoza otvorena izlžba Hrvoja Ružića “Točka gledišta”. Zadnjeg adana izložbe, 30. kolovoza, autor će prirediti druženje s publikom.

Prosječni gledatelj TV-a poznavatelj je reklamnih spotova s kojima se svakodnevno i neminovno susreće. Na ovoj izložbi pozvan je da reklamne spotove gleda iz točke gledišta samog autora koji zarađuje za život stvaranjem storyboarda (ilustracija) za reklame. Autor će izložiti ilustracije koje u svakodnevnom poslu izrađuje. Postaviti će ih u naglašeno monotonom modusu: u jednoj liniji/frizu na kojoj se redaju listovi elektroničke pošte sa narudžbom posla, zatim scenarij, olovkom izvedene ilustracije, kolor ispisi gotovih kadrova, na kraju kadrovi snimljenog spota. Autor računa na sjećanje gledaoca, njegovo prepoznavanje reklame u pojedinim ilustracijama.

„Kratka video priča u kojoj se svi moramo željeti prepoznati i postati dijelom svijeta koji je ugodan, uzbudljiv, neodoljiv ili barem takvim postaje na kraju; takve kratke priče nude savršen život obraćajući nam se iz svih ekrana koji čine vjerojatno nezaobilazni dio većine stanovništva zapadne civilizacije. Reklame nude potpunu lakoću življenja, ispunjenost, avanturu, vitalnost.

Uzmimo u obzir autonomiju konzumenta koji sam odlučuje hoće li tek vizualno popratiti trend u priči ili će postati aktivnim dijelom tog svijeta i kupiti ono što se nudi kao ključ uspjeha – riječ je o vrlo zahtjevnoj video formi čiji je temeljni zadatak pod svaku cijenu zaokupiti pažnju gledatelja. A iza lepršave kratke priče mukotrpan je rad.

Upravo tu priču o procesu stvaranja nudi Hrvoje Ružić na izložbi na kojoj predstavlja dvadeset godina svoga rada, pokazuje koliko je dug put do stvaranja iluzije savršenog života sadržane u vremenskom okviru koji se mjeri sekundama. Njegov je izlazni rezultat – storyboard. Rečenice postaju pretočene u stripovski posložene slike. S jedne strane riječ je o prijevodu iz teksta u sliku, ali više je to od pukog prepričavanja radnje. I kao u stripu, fotografiji, pa i slikarstvu – autor storyboarda stvara vizualnu rečenicu, stvara kadar. Crtež je vrlo jednostavan, jasan, likovi su stilizirani. Omjer kreativnih i administrativnih dijelova jasno je predstavljen na izložbi u kojoj Hrvoje Ružić posve ogoljeno i bez uljepšavanja predstavlja svoj posao. Beskrajan niz dopisa, mailova, dogovora, računa, svakodnevnih problema na kraju završava bljeskom – finalnim rezultatom, gotovim storyboardom koji vrlo brzo postaje upečatljiva kratka video forma. Ali na kraju tog procesa trijumf je kratkotrajan ili nikakav, pauze nema, cijeli proces počinje ispočetka; nastaje neka nova priča o mogućnosti savršenog života, kratkog bljeska do kojeg vodi gomila jednoličnog sivila u vidu administracije, rokova, rada dugo u noć, pa sve do jutra. I u takvim uvjetima Hrvoje Ružić stvara stripovski posložene iluzije savršenog života i svijeta - zapisala je u predgovoru Ksenija Foretić. N.Vek.

Možda ste propustili...

FOOZOS OBILJEŽIO 150. OBLJETNICU ROĐENJA IVANE BRLIĆ-MAŽURANIĆ

Predstava “Blagoslov” u čast našoj velikoj književnici

Najčitanije iz rubrike